بررسی عملکرد سیستم کنترل پایداری در شاهین پلاس
آخرین خودرو/بررسی عملکرد سیستم کنترل پایداری در شاهین پلاس سدان ملی سایپا
شاهین پلاس نسخه جدید و ارتقا یافته شاهین گروه خودروسازی سایپا است که در تیپ های دنده دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می شود.
معرفی شاهین
شاهین سدان کلاس C گروه خودروسازی سایپا بوده و از پلتفرم SP100 در آن استفاده شده است. شاهین در ابتدا با نسخه های دنده ای تیپ G و اتوماتیک CVT در خط تولید سایپا تولید و مونتاژ شد اما بعد ها شرکت سایپا تصمیم گرفت که نسخه ارتقا یافته این خودرو را با نام شاهین پلاس به سبد محصولات خود اضافه کند. با توجه به سیاست گذاری های سایپا، شاهین پلاس به لحاظ فنی در دو نسخه در بازار ایران عرضه می شود که شامل تیپ اتومات و دنده دستی است که جعبه دنده نسخه دنده دستی آن از نوع ۵ سرعته دستی و جعبه دنده نسخه اتومات شاهین پلاس از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است.
شاهین پلاس؛ ویدیو تست + مشخصات فنی
شاهین پلاس به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME16 مجهز است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ که فناوری VVT-i را هم دارد، ۱۱۴ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۴۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک AT است.
فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… از جمله امکانات این خودرو است.


















