هوندا آکورد ۲۰۲۵ به ایران می آید

آخرین خودرو/اطلاعات جدید از روند واردات خودرو نشان می دهد که به زودی هوندا آکورد ۲۰۲۵ را در ایران خواهیم دید. سدانی جذاب و اصیل که البته از چین می آید.
هوندا آکورد یکی از جذاب ترین خودروهای تولیدی کمپانی ژاپنی هوندا است که از سال ۱۹۷۶ تا به امروز در ۱۱ نسل به بازارهای جهانی آمده است. خودرویی که به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات هوندا بخصوص در بازار آمریکا به حساب می آید و همیشه در نسل های اخیر، رقیبی جدی برای خودرویی نظیر کمری به حساب آمده است. البته که این خودرو در بازارهای جهانی رقبای دیگری هم نظیر نیسان آلتیما، کیا K5 و هیوندای سوناتا هم دارد و البته آمارهای فروش نشان می دهد که آکورد همیشه یکی از پرفروش ها در میان رقبا بوده است.

حالا اطلاعات جدید از روند واردات خودرو نشان می دهد که یکی از شرکت های واردکننده قرار است آکورد جدید را به بازار ایران بیاورد. البته این نسخه در چین و تحت جوینت ونچر هوندا-GAC به تولید می رسد اما به هر ترتیب استانداردهای آخرین نسل از آکورد را دارد و عملکرد فنی خوبی را اراده می دهد. در ادامه به معرفی این سدان می پردازیم.
مشخصات فنی سدان جدید بازار
نسل جدید هوندا آکورد در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و با مدل ۲۰۲۳ به بازارهای جهانی آمد. این خودرو نسبت به نسل قبل کشیده تر شد و طراحی مدرن تری پیدا کرد. در چین این خودرو در دو جوینت ونچر جی ای سی و دانگ فنگ به تولید می رسد اما در هر دو نسخه مشخصات و خروجی های فنی یکسان است. زیر کاپوت هوندا آکورد یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر و توربوشارژ قرار دارد که خروجی های فنی ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو می رسد.

مصرف ترکیبی سوخت این خودرو در شرایط استاندارد کمتر از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و سیستم های تعلیق مک فرسون و مولتی لینک را به ترتیب در جلو و عقب این سدان داریم. مشخصات هوندا آکورد جدید نشان می دهد که با یک سدان اصیل طرف هستیم که قرار است با دوام و بی دردسر باشد و اصالت ژاپنی خود را به رخ رقبا بکشد.
کابین و امکانات
در داخل کابین همان سبک ساده و البته کاربردی هوندا را می بینیم که قبل تر در محصولاتی مثل هوندا CR-V و یا ZR-V هم دیده بودیم. امضای هوندا در کابین همان طرح لانه زنبوری است که در داشبورد دیده می شود و المان پیچیده و اضافه ای را در طراحی کلی کابین نمی بینیم. یک صفحه نمایش بزرگ در مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و کلاستر هم بصورت تمام دیجیتال طراحی شده است.

توجه داشته باشید که با خودرویی طرف هستیم که از قبل تا حالا رقیبی جدی برای کمری معروف بوده و همین یعنی در داخل کابین فضایی راضی کننده داریم راحتی راننده و سرنشینان تضمین شود. هنوز مشخص نیست کدام تیپ از این خودرو به بازار ایران خواهد آمد اما در نسخه فول این سدان می توان امکانات کاملی نظیر صندلی های برقی جلو، نورپردازی داخلی، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، رادار خط خوان، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، تنظیم حالت رانندگی، سیستم استارت استاپ، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، دستیار رانندگی مخصوص هوندا (Honda SENSING)، رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، ورودو بدون کلید، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، سانروف پانورامیک و… را دید.


















