نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

موتور رادوین ال جی سی ۱۳۵ ؛ مشخصات فنی و تجربه رانندگی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
موتور رادوین ال جی سی ۱۳۵ ؛ مشخصات فنی و تجربه رانندگی

آخرین خودرو/ موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ موتوری در کلاس کاب محسوب می‌شود و ما در این مطلب این موتور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
موتور سیکلت‌های ویو از جمله موتورهایی با سبک و انجین متفاوت محسوب می‌شوند که شاهد نمونه‌های متعددی از آن‌ها در بازار ایران هستیم و یکی از نمونه‌های نسبتا جالب این دسته از موتورسیکلت‌ها رودوین ۱۳۵ یا همان رادوین ۱۳۵ است. تا حدودی می‌توان گفت شرکت رودوین یا رادوین شرکت مشهوری نیست، ولی در طراحی موتور سیکلت‌های خود از خلاقیت برخوردار است و موتورهای جذابی طراحی کرده است. با وجود طراحی نسبتا جذاب و امکانات نسبتا ویژه موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵، به دلیل کم کاری این شرکت در زمینه خدمات پس از فروش، نارضایتی‌‌هایی از طرف مشتریان مطرح شده که به نظر می‌رسد فروش این موتور را تحت تاثیر قرار دهد. در هر حال ما قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری و بدنه موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ بپردازیم و همچنین اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی، سواری و رقبای این موتور سبک کاب در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی ظاهری و بدنه موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵

تقریبا می‌توان گفت در کل بخش‌های موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ از فلاپ استفاده شده است و این فلاپ‌ها باعث جذابیت موتور شده‌اند، ولی متاسفانه در صورت آسیب و برخورد، این جذابیت می‌تواند هزینه داشته باشد. این موتور در رنگ‌های سبز، آبی، مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شود و تا حدودی می‌تواند پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشد. در نمای جلوی موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ شاهد فلاپ جلو، همچنین دیلایت‌ها و چراغ اصلی هستیم که دیلایت‌ها روی فلاپ و چراغ اصلی روی فرمان تعبیه شده است. با چرخش فرمان شاهد چرخش چراغ هستیم و روشن کردن دیلایت به وسیله کلید انجام نمی‌شود، چرا که با روشن شدن موتور، به صورت اتوماتیک دیلایت یا چراغ روز نیز روشن خواهد شد. طراحی دیلایت‌ها نسبتا خاص و جذاب محسوب می‌شود و در هنگام شب می‌تواند جلوه خاصی برای بخش جلویی موتورسیکلت ایجاد کند.

فرمان این موتور یک فرمان لوله‌ای است، ولی با فلاپ پوشانده شده و خبری از جزئیات آزار دهنده فرمان نیست و کلیدهای استارت، استاپ، چراغ اصلی، راهنما، فلاشر و بوق روی آن تعبیه شده‌اند. صفحه کیلومتر موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵، یک صفحه کیلومتر ترکیبی است و بخش‌هایی از آن دیجیتال و بخش‌هایی به صورت آنالوگ طراحی شده است. سمت راست صفحه کیلومتر به صورت دیجیتالی است که میزان بنزین، ساعت، سرعت و مسافت طی شده را نشان می‌دهد و چراغ‌های هشدار نیز در این بخش قابل مشاهده هستند. در سمت دیگر شاهد دور موتور هستیم که به صورت آنالوگ و کلاسیک برای راکب قابل مشاهده است. بخش جاپایی تقریبا مناسب است و به صورتی طراحی شده تا پای راکب لیز نخورد و کمی عقب‌تر شاهد جاپایی‌های مخصوص ترک نشین هستیم که طراحی مشابهی با جاپایی راکب دارد. مخزن سوخت این موتور تقریبا ۴ لیتر ظرفیت دارد و این حجم برای یک موتور کاب عجیب نیست، چرا که اکثر این موتورها با حجم مخزن ۴ الی ۵ لیتر عرضه می‌شوند. زین موتور سیکلت ROADWIN LGC 135، یک زین یک تکه نسبتا نرم محسوب می‌شود که بخش ترک نشین آن مقدار کمی بالاتر قرار گرفته و فضای محدودتری دارد. در انتهای زین این موتور مانند بسیاری از موتورهای موجود در بازار شاهد دستگیره‌هایی برای افزایش جذابیت و همچنین حفظ تعادل ترک نشین هستیم.

در نمای جانبی موتور رودوین ۱۳۵ شاهد یک طراحی نسبتا باریک و اسپرت هستیم که تا حدودی می‌تواند جوان پسندانه باشد، ولی در هر حال لازم است بگوییم که موتورهای جذاب‌تری در کلاس کاب در بازار وجود دارند. برای دیزاین فلاپ‌های موجود در بدنه و نمای جانبی از استیکر‌های متعددی استفاده شده و سعی شده تا نمای اسپرت به وضوح قابل مشاهده باشد. در نمای عقب این موتور چراغ عقب به صورت زاویه دار و نسبتا متفاوت طراحی شده و مانند چراغ جلو از نوع ال ای دی محسوب می‌شود. راهنماهای عقب موتور رودوین ال جی سی ۱۳۵ در راست و چپ بدنه تعبیه ‌شده‌اند و تا حدودی ابعاد مناسبی دارند. وزن این موتور ۱۰۰ کیلوگرم محسوب می‌شود که تا حدودی می‌تواند در لیست موتورهای سبک قرار بگیرد.

ابعاد موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ به شرح زیر است:
طول: ۱۹۰۰ میلی‌متر، عرض: ۷۰۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۲۰ میلی‌متر.

مشخصات فنی موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵

در موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ از یک انجین نیمه اتومات ساخت لیفان چین تک سیلندر، ۴ زمانه و مجهز به سیستم هوا خنک بهره گرفته شده است و حجم انجین آن ۱۳۵ سی سی محسوب می‌شود. این موتورسیکلت قادر است قدرتی معادل ۶.۵ کیلووات تولید کند که در نهایت شتاب قابل قبولی را فراهم می‌کند و جعبه دنده موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ یک جعبه دنده نیمه اتوماتیک با ۴ دنده است. در این گیربکس یا جعبه دنده ۴ سرعته، نیرو توسط زنجیر به چرخ عقب منتقل می‌شود و شاهد یک سیستم سوخت رسانی از نوع انژکتور برقی هستیم. این موتور به صورتی هندلی و برقی روشن می‌شود و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند که به همین دلیل می‌توان آن را کم مصرف محسوب کرد.

در سیستم تعلیق جلوی موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ شاهد کمک فنر تلسکوپی هستیم و در بخش عقب از جفت کمک فنر کپسولی استفاده شده است. در بخش سیستم ترمز این موتور، ترمزهای جلو و عقب به ترتیب دیسکی و کفشکی هستند و از ترمز ضد قفل استفاده نشده است. سایز لاستیک جلو و عقب در موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ یکسان است و هر دو لاستیک دارای ابعاد ۹۰/۸۰ هستند که روی رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچی سوار شده‌اند.

تجربه سواری با موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵

هنگام سوار شدن روی موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ متوجه صدای نسبتا زیاد آن خواهید شد و تا حدودی می‌توان گفت این موتور نسبت به سایر موتورها از صدای بیشتری برخوردار است که می‌تواند گاهی آزار دهنده باشد. استایل نشستن روی موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ مشابه سایر موتورهای کلاس کاب است و جاپایی‌ها تقریبا طراحی مناسبی دارند و در طول سواری مشکلی ایجاد نمی‌کنند. فضای نشستن در بخش زین تقریبا مناسب است و راکب می‌تواند تجربه سواری نسبتا نرمی داشته باشد، ولی ممکن است سواری کمی برای ترک نشین آزار دهنده باشد. سیستم تعلیق بد به نظر نمی‌رسد، ولی احتمالا شاهد ضرباتی در ناهمواری‌ها و عبور از چاله‌ها باشید. ترمزهای این موتور عملکرد بدی ندارند، ولی در هر حال نبود ترمز ABS می‌تواند به وضوح حس شود و ریسک بزرگی برای راکب و ترک نشین است. در حالت کلی موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵، تجربه سواری بدی ارائه نمی‌دهد و می‌تواند با حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت، برای داخل شهر، مسیرهای کوتاه و صاف گزینه نسبتا مناسبی باشد.

رقبای موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵
در بازار ایران و بازارهای جهانی برندهای مختلفی دست به تولید موتورهای کلاس کاب زده‌اند و به همین دلیل یافتن رقبایی برای موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ سخت به نظر نمی‌رسد. از رقبای این موتورسیکلت می‌توان به هرم اسپید ۱۳۰ اشاره کرد که اصلی‌ترین رقیب موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ محسوب می‌شود و طبق اطلاعات موجود از خدمات پس از فروش بهتری برخوردار است.

نقاط ضعف و مثبت موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ و جمع بندی
مزایا: سواری نسبتا نرم، مجهز به دیلایت
معایب: مشکل در خدمات پس از فروش، صدای نسبتا زیاد

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ یکی از موتورهای کلاس کاب است که به نظر بعضی از افراد طراحی جذابی دارد. انجین این موتور، یک انجین نیمه اتومات ساخت لیفان چین محسوب می‌شود و از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار است. سواری موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ تقریبا نرم است و مجهز بودن این موتور به سیستم دیلایت می‌تواند به جذابیت و رانندگی بهتر کمک کند. متاسفانه مشکل در خدمات پس از فروش موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ کمی مشکل ساز شده و صدای زیاد آن نیز تا حدودی آزاردهنده به نظر می‌رسد. در هر حال با وجود تمامی این مسائل این موتور جمع و جور به نظر می‌رسد و کم مصرف است.

نظر شما درباره موتورسیکلت رادوین ال جی سی ۱۳۵ چیست؟ به نظر شما این موتور از نظر ظاهری جذاب است؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir