نماد آخرین خبر

نما خودرو/ «هوندا» در ژنو، نمایش «پروتوتایپ سیویک هاچ‌بک»

منبع
پدال
بروزرسانی
پدال/ درحالي‌که سيويک 5 در جديد معرفي جهاني خود به شکل پروتوتايپ را مي‌گذراند، هوندا مي‌خواهد ما بدانيم که مدل آماده‌ي توليد چگونه خواهد بود. هاچبک جديد 30 ميلي‌متر عريض‌تر،20 ميلي‌متر پايين‌تر و 130 ميلي‌متر طويل‌تر از مدل کنوني و همچنين دربرگيرنده‌ي چرخ‌هاي پهن‌تر خواهد بود. طبق گفته‌هاي هوندا، اين موارد به خودرو اجازه خواهند داد که حالتي پايدار و مطمئن بيابد و به لطف طراحي برانگيزاننده و جديد خود ظاهري ديناميک داشته باشد. در جلو، سيويک جديد با ورودي‌هاي هواي بزرگ‌تر ديده مي‌شود، چراغ‌هاي جلوي Led به همراه لامپ‌هاي روشنايي روز نيز به‌خوبي در جاي خود قرارگرفته‌اند. در عقب خودرو چراغ‌هاي LED به شکل C قرارگرفته‌اند که آن را از هر خودروي ديگري متمايز مي‌کند. سپر نيز ترکيبي از خطوط زاويه‌دار و چين‌دار است که استايلي تهاجمي دارد و با آنچه معمولاً از هوندا ديده‌ايم قدري متفاوت است. “ما مي‌دانيم بايد خودروي خلق کنيم که قابل‌توجه و برجسته باشد، خودرويي که رقباي سنتي اروپايي را به چالش بکشد و درعين‌حال به ريشه‌هاي اصيل سيويک وفادار باشد.” اين‌ها صحبت‌هاي رئيس پروژه آقاي Daisuke Tsutamori است: حاصل کار، پيوندي يکتا از طراحي متمايز و اسپورت و پاداش آن سواري ديناميک و پويا و تطبيق‌پذير است. سيويک هاچبک جديد با سه گزينه‌ي انتقال قدرت به ميدان خواهد آمد: دو نمونه‌ي 1 و 1.5 ليتري VTEC مجهز به توربوشارژر و يک پيشرانه‌ي بازنگري شده‌ي ديزلي 1.6 ليتري. پيشرانه‌هاي بنزيني کاملاً ساختار و سيستم‌هاي توربوي توسعه‌ي يافته‌ي جديد و تکنولوژي حرکت متغير سوپاپ‌ها رادارند، بنابراين ما شاهد کاهش اصطکاک و بهبود خروجي پيشرانه و کارايي محيط زيستي هستيم. در حقيقت، هوندا در حال استفاده از کلمات “طبقه‌ي پيشرو” براي اشاره به اين موارد است، اما ما منتظر خواهيم ماند تا زماني که آن‌ها اعدادي را به ما نشان دهند که ادعاهايشان را اثبات کند. دهمين نسل سيويک هاچبک به‌صورت انحصاري در اروپا ساخته خواهد شد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد