![این خودرو پورشه را از ورشکستگی نجات داد](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/13/Tumb_45e2b914-3982-46ce-83e3-41b17bdfdde9.png)
نما خودرو/ رونمایی «تویوتا رافور» سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو
پدال
بروزرسانی
![نما خودرو/ رونمایی «تویوتا رافور» سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو](https://app.akharinkhabar.ir/images/2016/03/14/237c10b7-85f1-4d06-a1f5-2b24d0c397e3.jpeg)
![نما خودرو/ رونمایی «تویوتا رافور» سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو](https://app.akharinkhabar.ir/images/2016/03/14/b1c03965-6336-4aa7-849d-228d664a280d.jpeg)
![نما خودرو/ رونمایی «تویوتا رافور» سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو](https://app.akharinkhabar.ir/images/2016/03/14/12294196-893b-42ca-b278-c01dfd78f0cd.jpeg)
![نما خودرو/ رونمایی «تویوتا رافور» سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو](https://app.akharinkhabar.ir/images/2016/03/14/d9cc0e5f-4eca-4d6a-8f3c-4aa6d7fb9683.jpeg)
![نما خودرو/ رونمایی «تویوتا رافور» سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو](https://app.akharinkhabar.ir/images/2016/03/14/102a828e-06da-4c4c-962d-07db89a1ad35.jpeg)
پدال/ کمپاني تويوتا کانسپت رافور هيبريدي سافاير را در نمايشگاه خودروي ژنو معرفي کرد.
رافور هيبريدي که با رنگ آبي منحصربهفردي پوشيده شد طراحي آشنايي دارد اما اين طراحي با سپرهاي همرنگ بدنه، تريم اضافي کروم و رينگهاي آلياژي 20 اينچي از مدل اصلي تمايز پيدا ميکند. تويوتا اعلام کرده است که در آينده تغييرات ديگري را در جهت طراحي تهاجميتر و پريميوم لحاظ ميکند.
با وجود تغييرات محدود در کابين، لوازم داخلي چرم مشکي و دوخت آبي تيره جلوهي زيبايي را براي اين کانسپت به وجود آورده است. طراحان همچنين براي اين خودرو تريم مشکي پيانو با طرح آبي هيبريد و پنل هاي کروم را در نظر گرفتهاند. فرمان سه پره، صندليهاي عقب قابل تنظيم و سيستم اطلاعات و سرگرمي ديگر ويژگيهاي مهم اين خودرو هستند.
پيشرانه اين کانسپت همان پيشرانه مدل استاندارد است که حالا هيبريدي شده است؛ بنابراين پيشرانه اين کانسپت از يک موتور بنزيني چهار سيلندر 2.5 ليتري چرخهي اتکينسون و يک موتور الکتريکي با باتريهاي فلز نيکل تشکيل ميشود. اين خودرو بهصورت ترکيبي 197 اسب بخار نيرو توليد ميکند و اين ميزان نيرو را با گيربکس CVT به چرخها منتقل ميکند.
از لحاظ عملکرد اين خودرو ميتواند در 8.3 ثانيه از صفر تا سرعت 100 کيلومتر بر ساعت شتاب بگيرد. مسئلهي مهمتر در مورد اين کانسپت هيبريدي مصرف سوخت آن است. اين کانسپت 4.9 ليتر بنزين در 100 کيلومتر ميسوزاند و 115 گرم گاز CO2 در هر کيلومتر توليد ميکند.
کانسپت رافور هيبريدي سافاير به مرحلهي توليد نميرسد اما تويوتا اعلام کرده است که يک نمونهي مشابه با طراحي قطعات همرنگ بدنه را در برنامهي توليدش قرار داده است.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد