نماد آخرین خبر

اولین تست و بررسی خودروی جدید «MVM X33 S»

منبع
ايران جيب
بروزرسانی
ايران جيب/ باز هم تحفه‌اي جديد از سرزمين چين به ايران رسيد. اين بار سومين نسخه از شاسي بلند شهري نسبتا محبوب X33 که پس از رونمايي در نمايشگاه مشهد مشخص شد که علاوه بر داشته هاي جديد ، پسوند S را نيز با خود يدک مي کشد. حال نمي دانيم که اين S نشانه اسپرت تر بودن آن است يا تنها يک پسوند عادي است. اما بايد اعتراف کنيم که اين نسخه تغييرات بيشتر و البته همگون تري را نسبت به نسخه دوم توليدي آن داشته و چهره کسلي که مانند کارمندان در صبح شنبه بود ، حالا به يک نشاط عصر پنجشنبه اي رسيده و ديگر غم انگيز نيست. شرکت مديران خودرو ، توليد کننده رسمي محصولات چري يا همان ام وي ام چندي است پا به جمع شرکت هايي گذاشته که اهميت مقوله تست را به خوبي درک کرده و مانند ساير محصولات جديد ، X33S نيز طبق برنامه ريزي قبلي براي تست درايو به دست خبرنگاران خودرويي سپرده شد و حاصل نخستين تجربه را در ادامه مي خوانيد. تغييرات ظاهري به چه بخش هايي خلاصه مي‌شود؟ هرچند برخي از خريداران محصول قبلي ، يعني تيگو 5 با تعويض جلوپنجره آن را تبديل به رنجروور کردند ، اما جلوي اين خودرو کاملا جديد است. حتي با تفکر زياد نمي توانيد طراحي آن را به خودرويي ديگر ربط دهيد. چشمان باز مانده و متعجب قبلي جاي خود را به نوع جديد با اخمي مردانه داده اند و يکنواختي کناره خودرو و مخصوصا درب ها در نسخه اول ، جبران شده و قطعه هاي ضربه گير مانند نسخه دوم در اين نسخه سوم نيز وجود دارد. چشمانمان را به بالاتر از درب هاي هدايت مي کنيم. جايي که سقف مانند رنو کپچر رنگي متفاوت از بدنه دارد و هنوز به غير از نسخه مشکي ، رنگي جديد براي آن ديده نشده است. باز هم به بخش جلويي برميگردم. سپر جلو کمي خشونت آمريکايي را براي ما تداعي مي کند. کمي شباهت ناخواسته به محصولات 2017 فورد. براي فهميدن ساير تغييراتي که مديران خودرو تعداد آن ها را 200 مورد اعلام کرده ، به داخل کابين ميرويم. کمي تغييرات بيش از انتظار است. اين کابين حس جديدي مي دهد. حسي مخلوط از کره اي ها ، آمريکايي ها و بريتانيايي ها! البته مورد آخر تنها در مورد کيلومتر شما و صفحه پشت آمپر صدق مي کند و ترکيبي مناسب از پشت زمينه مشکي و نشانگر هاي يخي ارائه کرده اند و در ميان آن ها ساير اطلاعات لازم مانند ميزان بنزين و… قابل مشاهده است. کيفيت قطعات به کار رفته در کابين نيز بالاتر از هميشه است و حس خوب آن با اضافه شدن رنگ قرمز در بخش هايي از درب ها و کناره هاي ورودي تهويه مطبوع تکميل مي شود. اما تمام ماجرا به اينجا ختم نمي شود و براي نخستين بار در X33 صفحه چند رسانه اي 8 اينچي به کار رفته که علاوه بر اتصال بلوتوث و USB ، به دوربين دنده عقب نيز مجهز است. در کل مي توان تغييرات ظاهري آن را نکته مثبتي در چيني ها نسل جديد دانست و هماهنگي هاي آن حتي بهتر از برخي رقيبان با برچسب قيمت هاي بالاتر به چشم مي آيد. آيا کلمه اسپرت را مي توان در آن به کار برد؟ همانطور که در بخش هايي توضيح داده شد ، X33S شامل دو تيپ تجهيزاتي با نام هاي نرمال (معمولي) و اسپرت هستيم که تغييرات اين دو مدل شامل تفاوت هاي ظاهري نظير بدنه دو رنگ و سپر و جلو و عقب و ورکاب طرفين خودرو است متفاوت در نسخه اسپرت مي شود. اگر اهل کاهش و مديريت سوخت هستيد با دکمه ECO بيشتر سر و کار خواهيد داشت که در اين مدل به X33 افزوده شده است. رانندگي در حالت ECO باعث مي شود که پيشرانه دور موتور را در راستاي مديريت مصرف سوخت کنترل کند، اما اگر قصد رانندگي پر شتاب تر را داشته باشيد ، شرايط با انتخاب حالت اسپرت بهينه خواهد شد و مي توانيد رانندگي با دور موتور بالاتر را تجربه کنيد. البته درست است که پسوند S براي X33 جديد انتخاب شده ، اما نبايد از آن انتظار يک خودروي اسپرت و بسيار سريع را داشته باشيد. جعبه دنده به عنوان يک خودروي ميان قيمت و اقتصادي به درستي وظيفه خود را انجام مي دهد ، اما اگر فکر لانچ کردن و يا مسابقه هاي روزانه در اتوبان ها را داريد ، بايد بگوييم که در مورد يک خودرو 1.4 تُني با موتور 2.0 ليتري 136 اسب بخاري و گيربکس CVT بايد به جاي شتاب و سرعت به فکر رانندگي توام با آرامش و امنيت باشيد. با وجود سيستم تعليق مولتي لينک در عقب و مک فرسون در جلو ، کنترل X33 تا پيش از شرايط ويژه اي ساده و کاملا منطقي است ، اما با دانستن اينکه هنوز در اين خودرو از ESP استفاده نشده ، کمي اوضاع را در شرايط لغزنده آب و هوايي سخت مي کند و نيازمند دقت بيشتري است. در کل بايد اين شرايط در مدت زمان بلند تري دوباره تست شود تا بتوان به نتيجه اي کامل تر رسيد. اما در يک نتيجه گيري کلي مي توان X33S را نسبت به قيمت 76 ميليون توماني نسخه اسپرت و 74 در نسخه ساده يک شاسي بلند شهري قابل قبول دانست که قصد دارد گذشته خود را بهبود دهد، حتي اگر در گذشته تجربه اي درباره با سواري X33 داشته ايد ، حالا توصيه مي کنيم که به اين مدل شانس دوباره اي بدهيد و آخرين نسخه X33 را محک بزنيد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد