نماد آخرین خبر

ویدئو/ نسل جدید «مرسدس بنز E63 AMG» معرفی شد

منبع
پدال
بروزرسانی
پدال/ سرانجام بخش AMG مرسدس از نسخه‌هاي عملکرد بالاي E63 AMG و E63 AMG S رونمايي کرد که دومي قدرتمندترين و سريع‌ترين E کلاس تاريخ محسوب مي‌شود. نسل جديد خانوادهٔ E63 يکي از لوکس‌ترين و پيشرفته‌ترين سدان‌هايي هستند که تاکنون ساخته شده است. اين خودروها رسماً در نمايشگاه لس‌آنجلس رونمايي خواهند شد اما پيش آن مشخصات فني آن‌ها کاملاً اعلام شده است. در نسل جديد E63 پيشرانهٔ 5.5 ليتري V8 توئين توربو نسل قبلي با يک واحد کوچک‌تر اما قوي‌تر 4 ليتري توئين توربو جايگزين شده است و همچنين سيستم چهارچرخ محرک 4Matic هم به‌صورت استاندارد در همهٔ مدل‌هاي آن ارائه شده است. توربوشارژرهاي آن نيز جهت بهبود عملکرد و کاهش تأخير توربو به فناوري Twin Scroll مجهز شده‌اند. (توربوشارژرهاي مجهز به اين سيستم داراي دو ورودي گاز اگزوز هستند که يکي در دور پايين و ديگري در دور بالا عمل مي‌کند). اين موتور جديد در نسخهٔ پايهٔ E63 قدرتي معادل 565 اسب بخار و گشتاوري برابر با 750 نيوتن متر توليد مي‌کند که خودرو را در 3.5 ثانيه از صفر به سرعت صد کيلومتر در ساعت مي‌رساند؛ اما مدل قوي‌تر E63 S داراي 610 اسب بخار قدرت و 850 نيوتن متر گشتاور است و در تنها 3.3 ثانيه از حالت سکون به صد کيلومتر در ساعت مي‌رسد. اين مدل رقيب مستقيم نسل آيندهٔ ب‌ام‌و M5 خواهد بود اما همچنان ازلحاظ قدرت در پس کاديلاک CTS-V با 640 اسب بخار قدرت قرار دارد. حداکثر سرعت هردوي اين مدل‌ها روي 250 کيلومتر در ساعت محدود شده است اما مي‌توان با سفارش پکيج رانندهٔ AMG سقف سرعت را به 300 کيلومتر در ساعت افزايش داد. البته مرسدس بنز به مصرف سوخت اين سدان اسپرت خود هم توجه داشته است و سيستم غيرفعال‌سازي تعدادي از سيلندرها را براي آن ارائه کرده است. اين سيستم در حالت رانندگي کامفورت يا راحت در دسترس بوده و چهار سيلندر از هشت سيلندر ماشين را غيرفعال مي‌کند و دور موتور را بين 1000 تا 3250 rpm نگه مي‌دارد. بدين ترتيب موتور به نمونه‌اي V4 تبديل مي‌شود که مصرف سوخت و ارتعاشات کمتري دارد. يک گيربکس 9 سرعتهٔ اسپيدشيفت MTC (مخفف مولتي کلاچ تکنولوژي) هم نيروي عظيم موتور را از طريق سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ مي‌رساند. با چنين مشخصات خارق‌العاده‌اي به نظر مي‌رسد E63 AMG حتي آمادگي رقابت با سوپراسپرت‌ها را هم داشته باشد. هرچند مرسدس بنز نسل جديد E63 را به‌صورت ديفرانسيل عقب ارائه نمي‌کند اما مدل E63 S را مجهز به يک حالت رانندگي منحصربه‌فرد بنام حالت دريفت کرده است که در اين حالت قدرت موتور فقط به چرخ‌هاي عقب انتقال پيدا مي‌کند. حالت رانندگي دريفت که فقط در برنامهٔ رانندگي Race يا مسابقه در دسترس است، علاوه بر انتقال تمام نيرو به چرخ‌هاي عقب، ESP را غيرفعال کرده و گيربکس را هم در حالت دستي قرار مي‌دهد و بدين ترتيب رانندگي جذاب و هيجان‌انگيزي را براي راننده فراهم مي‌کند. اين حالت تا زماني که راننده آن‌را غيرفعال کند درگير باقي مي‌ماند. همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد، AMG نسل جديد E63 را بر روي يک شاسي کاملاً ارتقاءيافته ساخته است که شامل تنظيم کنترل بادي بدنه، قطعات جديد سيستم تعليق، قفل ديفرانسيل عقب مکانيکي، ESP سه مرحله‌اي و فرمان اسپرت الکترومکانيکي حساس به سرعت مي‌شود. براي توقف اين سدان وحشي اشتوتگارتي نيز يک سيستم ترمز عملکرد بالا شامل ديسک‌هاي اسپرت 360 ميلي‌متري با کاليپرهاي شش پيستونه در جلو و ديسک‌هاي 360 ميلي‌متر با کاليپرهاي تک پيستونه در عقب، ارائه شده است. مدل E63 S در جلو مجهز به ديسک‌هاي بزرگ‌تر 390 ميلي‌متري است. همچنين در صورت تمايل، مرسدس بنز ديسک‌هاي کربن سراميکي 402 ميلي‌متري در جلو و 360 ميلي‌متري براي عقب را ارائه مي‌کند. در قسمت بيروني، E63 با جلوپنجرهٔ خاص، سپرهاي متفاوت، گلگيرهاي بزرگ‌تر که رينگ‌هاي 19 اينچي را در زير خود جاي مي‌دهند (رينگ‌هاي 20 اينچي در مدل S)، چهار سر اگزوز بزرگ، يک اسپويلر عقب و تريم داخلي منحصربه‌فرد AMG از نسخه‌هاي معمولي E کلاس متمايز مي‌شود. پس از اولين نمايش رسمي E63 جديد در نمايشگاه لس‌آنجلس، فروش اين خودرو در ماه مارس 2017 (اسفند) در اروپا و در تابستان 2017 در ايالات‌متحده آغاز مي‌گردد. نسخهٔ استيشن آن‌هم سال آينده معرفي خواهد شد. مشتاقانه منتظريم تا ببينيم اين سدان فوق‌العادهٔ آلماني در برابر رقباي اصلي خود يعني ب‌ام‌و M5، آئودي RS7 و کاديلاک CTS-V چه عملکردي خواهد داشت. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد