نماد آخرین خبر

نقد و بررسی پژو ۴۰۷ در بازار دست دوم

منبع
عصر خودرو
بروزرسانی
عصر خودرو/ معرفي محصول: پژو ۴۰۷ اولين بار در ششمين نمايشگاه بين المللي خودرو تهران در سال ۱۳۸۴ توسط شرکت ايران خودرو به نمايش درآمد که با توجه به محدوديت واردات خودرو به کشور در آن سال ها و طراحي غيرعادي ۴۰۷، اين خودرو در نمايشگاه خودرو تهران مورد استقبال بازديدکنندگان قرار گرفت و يکي از جذاب ترين خودروهاي به نمايش درآمده بود. سه سال بعد شرکت سيتکو (زير مجموعه ايرانخودرو)مدل تغيير چهره يافته (فيس ليفت ۲۰۰۸) پژو ۴۰۷ را براي اولين بار در هشتمين نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد در غرفه ايران خودرو به نمايش گذاشت. از سال ۱۳۸۷ ايران خودرو شروع به ثبت نام و عرضه اين خودروي وارداتي کرد که به احتمال زياد قصد تست بازار ايران و نهايتاً راه اندازي خط مونتاژ آن را داشت که پس از استقبال نسبتاً کم در ايران و توقف توليد آن در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ايرانخودرو ديگر ادامه نيافت. از علت هاي عدم استقبال از اين خودرو در زمان واردات آن بين سال هاي ۸۷–۹۰ مي توان به قيمت گذاري بالاي ايرانخودرو و واردات نسخه دو ليتري آن نسبت به رقيبان ۶ سيلندر کره اي و ژاپني اشاره کرد. بر اساس يک آمار غيررسمي ۱۵۰۰ دستگاه توسط ايرانخودرو و ۲۰۰ دستگاه توسط افراد ديگر با امکانات متفاوت به کشور وارد شده اند. ۴۰۷ در بازه سال هاي ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به توليد رسيد و از آن پس جاي خود را به ۵۰۸ داد. مشخصات فني: انتخاب پيشرانه ۲ ليتري ۴۰۷ که در واقع مدل مياني سري بنزيني آن است با هدف يکسان بودن پيشرانه آن با سيتروئن C5 از طرف PSA براي بازار ايران در نظر گرفته شد.اين مدل قابل انتخاب با جعبه دنده پنج سرعته دستي يا چهار سرعته خودکار است که مي تواند حداکثر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه توليد کند. بر خلاف تفکر عامه مردم،شتابگيري در ۴۰۷ با توجه به وزن ۱‪/۵ تني آنچنان هم ضعيف نيست و در مدل دنده اي و اتومات اين اعداد به ترتيب برابر ۱۰ و ۱۱ ثانيه به ثبت رسيده است.‬ امکانات ايمني: هشدار بسته نبودن کمربند،سامانه کنترل پايداري ESP ،ترمز اضطراري برقي EBA ،ترمز هاي ضد قفل ABS ،سامانه کنترل هرزگردي چرخ ها،فرمان حساس به سرعت،محدود کننده سرعت و ۶ عدد کيسه هوا را در مدل هاي ايرانخودرويي ميتوان ديد. امکانات رفاهي: از مهمترين امکانات پژو ۴۰۷ وارد شده توسط ايرانخودرو مي توان به کروز کنترل هوشمند با ليميتد،آينه هاي برقي تاشونده،سانروف برقي،صندلي هاي برقي ۸ حرکته جلو،سنسور نور و باران،رادار فاصله جلو و عقب و تهويه مطبوع دوگانه خودکار در مدل اتوماتيک اشاره کرد. ۴۰۷ از نگاه مالک: طي همايش کوچکي که در کنار مالکين اين خودرو داشتيم پرکارکرد ترين ۴۰۷ در جمع ما ۱۴۰ هزارکيلومتر پيمايش داشته که مالک کاملا از خودروي خود رضايت داشت و تا به حال خرابي فني و برقي در بين مالکين حتي با کارکردهاي بالاتر گزارش نشده. خودرو از لحاظ کيفيت قطعات و ايمني در جايگاه مطلوبي قرار دارد.همچنين سواري و هندلينگ خوب از نکات مثبت آن به شمار مي رود.اکثر قطعات يدکي آن در بازار آزاد يافت مي شود.اما تفاوت قيمت بين نمايندگي و قطعه فروشان بازار،اصلي ترين دغدغه ي مالکين شده است.با اين حال اکثر قطعات نيز در نمايندگي ها وجود ندارد و در نهايت مالکان براي تامين قطعه به سراغ بازار آزاد مي روند.ناگفته نماند باز هم قيمت لوازم يدکي در بازار از همتايان کره اي و ژاپني ارزانتر است.همينطور نبود دانش کافي و تعميرکار مسلط به خودرو در نمايندگي ها و سطح شهر يکي ديگر از معضل ۴۰۷ سواران است.پژو ۴۰۷ بازار دست دوم خوبي ندارد و با توجه به ميزان کارکرد و سلامت خودرو قيمتي بين ۶۰ تا ۷۵ ميليون تومان دارد. در نهايت با رويکرد منطقي و واقع بينانه ۴۰۷ يک سدان خانوادگي است که مي توان ساعت ها بدون خستگي و با آرامش با آن رانندگي نمود و در اين بازه قيمتي هنوز هم جزو برترين هاي اين کلاس است. به اميد اينکه با ورود مجدد پژو به بازار ايران،بهبود خدمات نمايندگي و تبادل دانش فني از سوي فرانسوي ها روزهاي بهتر و روشن تري براي ۴۰۷ سواران را شاهد خواهيم بود. و دوستداران پژو ميتوانند با خيال آسوده به سراغ نمونه هاي دست دوم اين ماشين در بازار بروند . اما در روز 19 شهريور 95 گردهمايي کوچکي توسط تعدادي از مالکان و علاقه مندان پژو 407 در تهران برگزار شد که در انتهاي مطلب مي توانيد تصاوير تهيه شده از اين گردهمايي را مشاهده کنيد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد