زوميت/ بايد قبول کرد که گرانترين مدلهاي لکسوس هم به اندازهي پورشه، بنز و بيامو، جذاب نيستند و چشمها را به خود خيره نميکنند. تويوتا با هدف جذب مشتريان مشکلپسند کلاس لوکس، بهزودي برند جديدي به نام لکسوس انوي (ENVY) معرفي خواهد کرد.
مدير بخش بينالمللي لکسوس، معتقد است که اين برند هنوز به پتانسيل خود در مقابل برندهاي آلماني دست نيافته است:
وقتي در ترافيک هستيد، متوجه ميشويد که مردم به خودروي مرسدس بنز با حسرت نگاه ميکنند و مالک آن را فردي موفق در اجتماع ميدانند. ما در لکسوس هنوز به اين درجه از جذابيت نرسيدهايم که سه برند لوکس آلماني از آن برخوردارند.
توکو فوکوئيچي، علاوه بر سمت مديريت خارج از ژاپن لکسوس، بهتازگي مسئوليت مديريت ارشد اجرايي اين برند را نيز عهدهدار شده است تا سطح محبوبيت لکسوس را در سراسر جهان افزايش دهد. اتفاقي که به عقيدهي کارشناسان با رونمايي از مدل LC500 بهتدريج درحال حقيقي شدن است. خودروي LC بهوضوح با تمامي خودروهايي که تويوتا توليد ميکند، متفاوت است و خاص لکسوس طراحي شده است تا جذاب و چشمگير باشد.
لکسوس چند روز بعد از رونمايي LC500، براي جلب توجه بيشتر، قايق مفهومي خود را هم معرفي کرد که ما در زوميت به معرفي آن پرداختيم. قايق تفريحي لکسوس علاوه بر استفادهي گسترده از فيبر کربن، پيشرانهاي متشکل از ۲ موتور ۸ سيلندر ۵ ليتري به همراه داشت که در مدل LC500، معرفي شده بود. در ادامهي تقويت اين برند، لکسوس با يک فضاپيماي فانتزي در فيلم والرين و شهر هزار سياره (Valerian and the City of a Thousand Planets) حضور خواهد داشت. اين فيلم علمي تخيلي، پروژهاي عظيم و احتمالا پرفروش است که با کارگرداني لوک بسون و با بودجهاي ۱۸۰ ميليون دلاري، تا چند ماه ديگر اکران جهاني خواهد شد.
در برنامههاي مربوط به طراحي و توليد خودروهاي جديد، فوکوئيچي در تلاش است تا پلتفرمهايي اختصاصي براي لکسوس داشته باشد و صرفا روي بازطراحي مدلهاي تويوتا، متمرکز نباشد. او توانسته است اعتماد تويودا، مدير عامل فعلي تويوتا را به دست آورد و قدرت لازم براي سرمايهگذاري در بخش فناوريهاي جديد، توسعهي محصولات و بازاريابي را در اختيار بگيرد.
برند لکسوس در سال ۱۹۸۹ با هدف فتح بازار آمريکا و فروش محصولاتي فراتر از کيفيت و جذابيت خودروهاي تويوتا شکل گرفت؛ اما در سالهاي گذشته هرچند با تقاضاي خوبي در اين کشور روبهرو بوده، رشد فروش محصولات بنز و بيامو را تجربه نکرده است. فروش لکسوس در ماه اخير ميلادي هم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش يافته، در حاليکه تقاضا در بازار آمريکا افزايش داشته است. به نظر ميرسد انتخاب فوکوئيچي به سمت جديد در لکسوس، کاملا با هدف بازگرداندن اين برند به روند رو به رشد گذشته باشد.
او در مصاحبه با اتوموتيو نيوز ميگويد:
لکسوس ميداند کيفيت و خدمات پس از فروش محصولات براي جذب مشتري کافي نيست و حس رانندگي اهميت بيشتري دارد... وقتي يک برند به اندازهي کافي قدرتمند باشد، کيفيت بالاتر آنقدر مهم نيست...بيائيد لکسوس را برندي مستقل حساب کنيم و با کمي صبر، تصميم بگيريم تا محصولي داشته باشيم که يک لکسوس خالص باشد؛ نه طرحي از تويوتا.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد