عصر خودرو/ گروه خودروسازي هيونداي اعلام کرد که دومين خودرو از خانواده FCV را سال آينده و پنج سال پس از عرضه توسان FCV و کيا FCV را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد کرد.
به دليل هزينههاي بالاي پيشرانههاي هيدروژني کنوني هيونداي توسان FCV و رقباي ژاپنياش فقط در آمريکا آنهم بهصورت اجاره عرضه ميشوند. به نظر ميرسد که اين خودروها همگي خودروي دوم مالکانشان هستند که بهشدت تقاضا را محدود ميکند. حتي خودرويي همچون تويوتا ميراي در بازار آمريکا ماهانه کمتر از 100 دستگاه فروخته ميشود.
لي کي سانگ نايبرئيس مرکز فناوري زيست سازگار هيونداي-کيا بهطور ضمني گفت نسل بعدي فناوري پيل سوختي اين شرکت انتظار ميرود ميزان فروش آنها را به دهها هزار دستگاه برساند. اما همچنان قبل از اينکه هزينه توليد هر دستگاه از اين خودرو به سطحي که براي خودروهاي کيا منطقي باشد کاهش يابد، تقاضا بايد افزايش يابد.
لي افزود: ما فکر ميکنيم 2020 زمان مناسبي براي معرفي يک خودروي سلول سوختي از سوي کيا باشد. در اين ميان ما هزينههاي مواد اوليه را به ميزان قابلتوجهي پايين خواهيم آورد.
نسل بعدي هيونداي FCV در قالب کانسپت آينده نگرانه پيل سوختي FE در نمايشگاه خودرويي ژنو به نمايش گذاشته شد. پيشرانه اين خودرو کاراتر، سبکتر و با توان طي مسير بيشتر نسبت به توسان FCV است.
خودروساز کرهاي قصد دارد تا سال 2020 هشت خودروي جديد هيبريدي پلاگين و چندين خودروي تمام الکتريکي عرضه کند تا در صورت شکست احتمالي پروژه خودروهاي هيدروژني چندان عقب نيفتاده باشد.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد