پدال/ چندي قبل، از دو سدان فاو بسترن B30 و B50 رونمايي شدد. درباره ويژگيهاي فني و ظاهري بسترن B30 پيشتر مطلبي خدمتتان ارائه داده شد اما اکنون در متني مختصر، خودروي بسترن B50 را به شما معرفي ميکنيم.
مدل B50، سداني کامپکت از شرکت فاو – بسترن چين است که چند سالي است در کشورمان توليد و عرضه ميشود، اما نسل جديد اين خودرو از ماه آگوست سال 2016 ميلادي وارد بازار چين شد. اين خودرو در دو نسخه BASE و RS در بازار اين کشور عرضه ميشود.
نسل نوين بسترن B50 از حيث جذابيت ظاهري و جوانپسندي، پيشرفت شايان توجهي را نسبت به نسل قبلي خود شاهد بوده است تا جايي که شايد بتوان اين خودرو را زيباترين سدان چيني مونتاژي در بازار امروز ايران دانست. در ناحيه جلويي اين خودرو، کاپوتي شياردار و عضلاني به همراه يک جلوپنجره نسبتاً بزرگ، برآمده روبهجلو و با سه نوار افقي کرومي جاي گرفته است که در ميانه آن آرم اين شرکت نصب شده است. در دو طرف اين جلوپنجره، جفت چراغهايي شکيل و چشمنواز جاي گرفتهاند که فرم آنها تا حدي به چراغهاي جلو خودرويي چون فورد تاروس شباهت دارد.
در نيمرخ اين خودرو نيز خطوط برجستهاي را در گلگيرهاي عقب و جلوي آن ميبينيم که در کنار فرورفتگي پايين دربها، نماي پويا و ديناميکي را براي اين بخش خلق نمودهاند. نماي پشتي اين خودرو هم کاملاً مدرن و امروزي قالبريزي شده است و در آن، چه هندسه چراغها و چه قالب سپر عقب با رقباي مدرن غربي و شرقي آن قابل قياس هستند. پسوند RS هم براي توصيف نسخههاي اسپرتي نسل جديد B50 به کار ميرود؛ اين نسخه از تفاوتهاي ظاهري کمي با نسخههاي پايه B50 بهره ميبرد و تنها بهواسطه مواردي همچون نشان RS در گوشه پاييني جلوپنجره، نوار قرمز رنگ در بالاي آرم بسترن، نصب بالهاي بزرگ بر روي درب صندوق عقب و نيز رينگها و اگزوزهاي اسپرتي خود، از نسخه عادي آن تمايز مييابد.
بسترن B50 با دو پيشرانه متفاوت در بازار چين عرضه ميشود. پيشرانه نخست، نسخهاي 4 سيلندر به حجم 1.6 است که از تواني معادل 109 اسب بخار و گشتاوري برابر با 155 نيوتن متر برخوردار است؛ اما پيشرانه دوم، يک نسخه 1.4 ليتري توربو بنزيني است که احتمالاً در نمونههاي مونتاژ ايران به کار ميرود. اين پيشرانه با همکاري ميان شرکتهاي فاو و فولکسواگن توسعه يافته است و توان خروجي آن معادل 136 اسب بخار و گشتاورش برابر با 220 نيوتن متر است. نيروي حاصل از اين دو پيشرانه بهواسطه گيربکسهاي 5 سرعته دستي و يا 6 سرعته اتوماتيک (DCT) ساخت آيسين ژاپن به چرخهاي جلوي اين خودرو منتقل ميشود.
کابين اين خودرو، از طرحي ساده اما شيک برخوردار است. صندليهاي آن از طراحي زيبايي بهره برده و به پوشش چرمي ملبس هستند. در ميانه داشبورد آن نيز يک صفحه نمايش لمسي کوچک ديده ميشود. تفاوتهاي داخل کابين RS با نسخه معمولي B50 در مواردي همچون وجود نشان RS در بخش پاييني فرمان، دوخت قرمز رنگ صندليها و… خلاصه ميشود.
طول/عرض/ارتفاع اين خودرو معادل 4695/1795/1460 ميليمتر و فاصله بين دو محور آن معادل 2725 ميليمتر است.
قيمت نسل جديد فاو بسترن B50 در بازار چين، از رقم 81,800 يوآن (حدود 11,900 دلار) شروع و به 117,800 يوآن (حدود 17,150 دلار) ختم ميگردد.
هنوز جزييات امکانات رفاهي و قيمت اين خودرو توسط شرکت بهمن موتور اعلام نشده است.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار