باشگاه خبرنگاران/ خودروي پورشه 918 اسپايدر مجهز به پيشرانه هيبريدي يکي از سوپراسپرت هاي حال حاضر در بازار بوده که طرفداران زيادي را به دنبال خود کشانده است.
بوگاتي ويرون در سال هاي 2008 و تا همين اواخر يکي از سريعترين خودروهايي بود که تا آن زمان آزمايش شده و ميتوانست ظرف ۲/۵ ثانيه به سرعت ۹۶/۶ کيلومتر بر ساعت برسد و مسير يک چهارم مايل را در ۱۰/۱ ثانيه طي کند. اکنون، پورشه 918، اين خودروي ايتاليايي معروف را پشت سر گذاشته و تنها در ۲/۲ ثانيه به سرعت ۹۶/۶ کيلومتر بر ساعت ميرسد و يکچهارم مايل را نيز در ۹/۸ ثانيه ميپيمايد.
پيشرانه 918، دو موتور الکتريکي با قدرت مجموع ۲۸۵ اسببخار با يک موتور ۴/۶ ليتري V8 با قدرت ۶۰۸ اسببخار با تعامل يکديگر در نظر گرفته شده در نتيجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نيوتنمتر که به تمام چرخها وارد ميشود، بيشترين قدرت کشش ممکن را خواهد داشت البته لازم به ذکر است که ويرون ايتاليايي در مدت ۲۵/۵ ثانيه به مرز۳۲۱ کيلومتر بر ساعت ميرسد و پورشه هم بر سر اينکه شتاب ويرون در سرعتهاي بالاتر، بيشتر بوده تصديق مي کند.
ترمزهاي پورشه 918 همانند ترمز هاي ديگر خودروها تنها وظيفه نگداشتن خودرو را برعهده ندارند و بايد کارهاي متعددي علاوه بر متوقف کردن خودرو انجام دهد شارژ کردن باتريها، ارتباط بين سيستم ABS و سيستم کنترل پايداري خودرو از جمله اقدامات ترمزهاي اين خودروي آلماني است، سيستم ترمز به صورت الکتريکي توسط يک قطعهي پيچيده که بين پدال ترمز و سيلندر اصلي ترمز نصب شده پشتيباني ميشود هدف اين قطعه برقرار کردن يک ارتباط پيوستهي مکانيکي بين پاي شما و سيستم هيدروليک خودرو خواهد بود.قطعهي ديگري که مهندسان آن را خازن سيال مينامند و در دماغهي خودرو نصب شده است اگر نيروي ترمز کمتر از 0.5 g باشد، سيستم خودرو از موتورهاي الکتريکي خود براي شارژ کردن باتريها استفاده در اينجا، خازن، همان گونه از اسم آن پيداست، به عنوان يک مخزن سيال عمل ميکند تا بتواند در هنگام تغيير حالت پايداري پدال ترمز را حفظ کرده و تحت هر شرايطي آن را براي راننده قابل پيش بيني نمايد.
صندليها را مي توان به سمت جلو يا عقب تنظيم کرد ولي نميتوان ارتفاع آن را کم و زياد کرد يا خم کرد. فرمان آن تلسکوپي بوده ولي نميتوان آن را کج کرد. کنسول مرکزي بلند است، ستون شيشهي جلوي اتومبيل به سر شما بسيار نزديک است.
براي تعمير آن، بايد خودرو را دو قسمت کنيد.ساختار فيبر کربني پورشه 918 از دو بخش اصلي تشکيل شده است: کابين سرنشين و قسمت نگهدارنده موتور خودرو همانند پورشهي Carrera GT، براي انجام تعميرات اساسي خودرو يا جدا کردن موتور يا جعبه دنده، بايد اين دو بخش را از يکديگر جدا کنيد. در اصل خودرو را دو نيم خواهيد کرد.
اين موضوع در مورد موتورسيکلتها و برخي اتومبيلهاي مسابقه اي رايج است، ولي در مورد خودروهاي خياباني يا حتي سوپر اسپورت ها بسيار نادر است.بنا به گفته يکي از مهندسان پورشه سرويسهاي جزئي را بدون انجام اين کار ميتوانيد اجرا کنيد. ولي در واقع، سرويس جزئي فقط به تعويض شمعهاي موتور خلاصه ميشود. توجه داشته باشيد که اين خودرو هيچ گونه تسمه اي ندارد، و ميل بادامکهاي آن توسط زنجيرها چرخانده ميشوند، بنابراين نيازي به تعويض تسمه دينام يا تسمه تايم نخواهد بود.
مشخصات فني پورشه 918 اسپايدر به شرح زير است:
• نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتريکي جلو و وسط، ديفرانسيل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشين، ۲ در تارگا.
• قيمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قيمت پايه: ۸۴۷۹۷۵ دلار)ابعاد:• فاصله محوري: ۲/۷۳ متر.
• طول ماشين: ۴/۶۴ متر.• عرض: ۱/۹۴ متر.• ارتفاع: ۱/۱۷ متر.
• وزن کلي: ۱۶۸۹ کيلوگرم.پيشرانه:• موتور احتراق داخلي: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رويه آلومينيومي، انژکتور سوختمستقيم، گنجايش: ۴۵۹۳ سيسي، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقيقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نيوتنمتر در ۶۷۰۰ دور در دقيقه.
• موتور الکتريکي جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسببخار، گشتاور ۲۱۰ نيوتنمتر.
• موتور الکتريکي جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسببخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نيوتنمتر.
• قدرت مجموع: ۸۸۷ اسببخار.• وزن براي هر اسببخار: ۱/۹ کيلوگرم.• گيربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتيک با قابليت شيفت دستي.
تستهاي سرعت:
• صفر تا ۹۶/۶ کيلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانيه.
• صفر تا ۱۶۰/۹ کيلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانيه.
• صفر تا ۲۸۹/۷ کيلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانيه.
• استارت در حال حرکت بين ۸ تا ۹۶/۶ کيلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانيه.
• عبور از يکچهارم مايل: ۹/۸ ثانيه با سرعت نهايي ۲۳۳/۳ کيلومتر بر ساعت.
• سرعت نهايي (با محدوديت قانوني) : ۳۴۴/۴ کيلومتر بر ساعت.
• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کيلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر.
مصرف سوخت:
تخمين سازمان حفاظت محيط زيست امريکا: ۱۱/۸ ليتر در شهر و ۹/۸ ليتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کيلومتر.
مصرف سوخت ترکيبي با الکتريسيته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار