پدال/ عليرغم گرايش روزافزون و سريع صنعت خودرو بهسوي الکتريکي سازي، يکي از مديران ارشد مزدا درباره اين خودروها متقاعد نشده است.
معاون عملياتي مزداي آمريکا در خلال سخنراني در سميناري گفت که هنوز ميتوان خلاقيتهاي زيادي انجام داد و پيشرانههاي احتراق داخلي نقشي اساسي در آينده حملونقل دارند.
ديويس گفت:
پيشرانه احتراق داخلي نقش قوي در حملونقل داشته و خواهد داشت. ما قطعاً استفاده از تکنولوژيهاي جديد، باتريها، خودروهاي الکتريکي و هر چيز ديگري را در نظر خواهيم گرفت؛ اما همه آنها پيشرانه احتراق داخلي را به اشتراک ميگذارند.
او ادامه داد:
بنابراين پيش از اينکه زمان بگذرد و تلاشهايي براي گسترش الکتريکي سازي صورت بگيرد، ما متقاعد شدهايم که يک پيشرانه احتراق داخلي کارا و مناسب حياتي و ضروري است.
مزدا در سالهاي اخير سرمايهگذاري سنگيني در توليد پيشرانههاي بنزيني و ديزلي کارا و با راندمان بالا داشته است و تکنولوژيهاي اسکاي اکتيو و اسکاي اکتيو D مؤيد همين نکته هستند.
جداي از اعتقادات ديويس درباره آينده پيشرانههاي احتراق داخلي، او گفت که نگرانيهايي درباره اثرات زيستمحيطي باتريهاي ليتيوم-يوني خودروهاي الکتريکي دارد زيرا بازيافت آنها به آساني باتريهاي گوشيها نيست.
او گفت:
اين همان جايي است که مغز متفکران صنعت خودرو بايد بحث کنند و مطمئن شوند که خودروسازان ميتوانند بهترين کار را انجام دهند.
معاون عملياتي مزدا ادامه داد:
ما ميتوانيم بهتر از اين را انجام دهيم. ما بايد اين را در نظر بگيريم که الکتريکي سازي فرايند بدون آلايندگي نيست. اين آلايندگي دوردست يا آلايندگي جابجا شده است. ما بايد بهترين راهحل را براي مصرفکنندگان و محيطزيست پيدا کنيم.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار