عصر ايران/ دومين خودروي نسل بعدي هيوندايي هستند که با زبان طراحي نسل بعدي اين کارخانه ساخته خواهند شد. پيش از اين کراساوور کامپکت "کنا" با اين زبان طراحي به نمايش درآمد.
هيوندايي با انتشار تصاويري از نسل بعدي شاسيبلندهاي سوخت سلولي- هيدروژني خود که در آستانه توليد قرار دارند رونمايي کرد. هنوز نامي براي اين خودروها مشخص نشده اين شرکت بزرگ آن را نسل بعدي FCEV مينامد.
اين خودرو در سئول معرفي شده و به دنبل مدل مفهومي سلولي- هيدروژني ساخته شده که در در نمايشگاه خودرويي ژنو در ماه مارس گذشته به نمايش درآمد. اين مدل مشابه مدل توليدي است که اينک شاهد آن هستيم.
در هنگام رونمايي و معرفي رسمي، اين خودرو به عنوان جايگزيني براي توسانها با سوخت سلولي معرفي خواهند شد و بنا بر ادعاي شرکت سازنده ميتوانند با يک بار سوختگيري مسافتي حدود 580 کيلومتر را طي کنند. در اصل ميتوان اين خودروها را توسانهاي نسل جديد هيوندايي عنوان کرد که در سختاري سبز و پاک ارائه ميشوند.
نسل بعدي FCEV ها، دومين خودروي نسل بعدي هيوندايي هستند که با زبان طراحي نسل بعدي اين کارخانه ساخته خواهند شد. پيش از اين کراساوور کامپکت "کنا" با اين زبان طراحي به نمايش درآمد. در ظاهر اين خودرو ميتوان مانند مدل کنا شاهد چراغهاي باريک و کشيده، LED هاي روزتاب جدا و مهشکنهاي متفاوت بود.
با وجود اينکه مشخصات دقيق و ويژه هنوز مطرح شده است، اما گفته ميشود اين خودرو به يک موتور 120 کيلوواتي با گشتاور 400 نيوتنمتر مجهز است و با قابليت محرک چرخهاي جلو حرکت ميکند.
هيوندايي قصد دارد اين مدلهاي سوخت سلولي را در بازار آمريکا ارائه کند و به فروش برساند.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار