خودرو کار/ واشر سر سيلندر بين سر سيلندر موتور و بدنه اصلي آن (بلوک موتور) قرار ميگيرد و وظيفه آب بندي بين اين دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکيب آب رادياتور و روغن موتور ميشود.
علاوه بر اين، واشر سر سيلندر مانع ورود هواي متراکم سر پيستون به داخل مايع خنک کننده (آب رادياتور) و برعکس ميشود.
واشر سر سيلندر سوخته وظايف شرح داده شده را به درستي انجام نميدهد.
علت سوختن واشر سر سيلندر خودرو ميتواند يک يا ترکيبي از عوامل زير باشد:
1- گرم شدن بيش از حد موتور به هر دليل (کار نکردن فن، کارنکردن ترموستات آب، و … ).
2- درست نبستن واشر سر سيلندر توسط تعميرکار.
3- استهلاک موتور بدليل کارکرد زياد.
علائم سوختن واشر سر سيلندر، يک، يا ترکيبي از موارد زير است:
1- موتور خودرو صبحها دير روشن شده و پس از روشن شدن، موتور لرزيده و دود سفيد از آن خارج ميشود.
2- شيلنگهاي اتصال رادياتور باد کرده و متورم ميشوند.
3- در مخزن رادياتور، روغن ديده ميشود.
4- کم کردن آب رادياتور، در صورت سالم بودن سيستم خنک کننده و عدم نشتي آن.
5- شنيدن صداي شر شر آب از پشت داشبورد
بازار