نماد آخرین خبر

آشنایی با نسل جدید «تویوتا پرادو»

منبع
ايران جيب
بروزرسانی
ايران جيب/ نسخه فيس ليفت تويوتا لندکروزر پرادو (Toyota Land Cruiser Prado) رسما در نمايشگاه خودرو فرانکفورت رونمايي شد. غول خودروساز ژاپني طي هفته‌ها و ماه‌هاي منتهي به سال 2018 ميلادي تصاوير مختلفي از نسخه تجديد طراحي شده اتومبيل تويوتا لندرکروزر پرادو را در سطح اينترنت منتشر کرد. حال اين خودرو فيس ليفت در نخستين سفر جهاني خودش به فرانکفورت آمده تا در مقابل ديد علاقه‌مندان قرار گيرد. پرادو که آن را به عنوان يک خودروي محبوب در بازارهاي اروپايي مي‌شناسيم، در نسخه‌ي فيس ليفت خود تغييرات زيادي را ديده است که در ادامه به بررسي آن‌ها خواهيم پرداخت. طراحي خارجي يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي تغيير پيدا کرده در اين نسخه فيس ليفت قسمت جلويي خودرو بوده است. در اين بخش دماغه خودرو به طور کامل از نو طراحي شده است و فيس ليفت تويوتا لندرکروزر پرادو صاحب يک جلوپنجره جديد شده است. پيچيدگي طراحي جلوپنجره اين خودرو به قدري زياد است که نمي‌توان با يک جمله ساده آن را وصف کرد. چراغ‌هاي جديدي نيز به اين جلوپنجره متصل شده‌اند که علاوه بر کارايي بهتر، چهره‌اي بسيار مدرن‌تر را به خودرو بخشيده‌اند. اگر شما تيپ‌هاي بالارده فيس ليفت تويوتا لندرکروزر پرادو را خريداري کنيد، اين چراغ‌ها از نوع LED خواهد بود. به جز اين‌ها، ما مي‌توانيم تغييراتي کوچک را نيز در سپر و گلگيرهاي قسمت جلويي مشاهده کنيم. به طبع اين تغييرات تنها به قسمت جلويي خودرو محدود نمي‌شوند؛ ما مي‌توانيم تغييراتي (هرچند اندک)‌ را در قسمت پشتي فيس ليفت تويوتا لندرکروزر پرادو نيز مشاهده کنيم که اصلي‌ترين بخش به تغيير گرافيک داخلي چراغ‌ها مربوط مي‌شود. همچنين رينگ‌هاي آلياژي در اندازه‌هاي 17 و 19 اينچي (بسته به کلاس انتخابي) و در رنگ‌هايي مختلف در زير اين خودرو نونوار شده مورد استفاده قرار گرفته است. در مجموع نيز حدودا 6 سانت به طول لندرکروزر پردادو افزوده شده است. داخل کابين با ورود به داخل کابين پرادو 2018 تويوتا، سريعا چشمتان به يک کنسول وسط و صفحه آمپر جديد مي‌خورد که نسبت به نسل پيشين دستخوش تغييراتي شده است. يک نمايشگر بزرگ 8 اينچي براي سيستم چندرسانه‌اي خودرو و يک نمايشگر 4.2 اينچي درست در ميانه‌ي صفحه آمپر تعبيه شده است. اين‌ها بزرگ‌ترين تغييرات اعمال شده در داخل خودرو جديد ژاپني‌ها است، با اين حال هنوز هم نمي‌توان آن را همانند رقباي قدرتمندش در بازار مدرن و زيبا دانست! پيشرانه پيشرانه‌ي استفاده شده در زير کاپوت فيس ليفت تويوتا لندکروزر پرادو نسبت به کشورهاي مختلف قابل ارائه کاملا متفاوت است و از طيف گسترده‌اي بهره مي‌برد. يکي از مهم‌ترين گزينه‌ها، يک نمونه 2.8 ليتري چهار سيلندر ديزلي با توان توليد 177 اسب بخار و گشتاور 450 نيوتن‌متر است که با يک گيربکس شش سرعته اتوماتيک روانه بازار خواهد شد. البته شما مي‌توانيد اين خودرو را با يک گيربکس شش سرعته دستي نيز سفارش دهيد که در آن صورت گشتاور به 420 کاهش پيدا مي‌کند. اين دو مدل، داراي سرعت حداکثري 175 کيلومتر بر ساعت هستند، اما از شتاب متفاوتي برخوردارند؛ شتاب مدل گيربکس اتوماتيک 12.1 ثانيه است و مدل گيربکس دستي فيس ليفت تويوتا لندکروزر پرادو 0.6 ثانيه سريع‌تر به سرعت 100 کيلومتر مي‌رسد. اما اگر يکي از طرفداران پيشرانه‌هاي بنزيني هستيد، شما مي‌توانيد يک مدل 2.7 ليتري با توان توليد 161 اسب بخار و گشتاور 246 نيوتن‌متر را خريداري کنيد که نيروي توليدي آن توسط يک گيربکس 5 سرعته دستي و يا 6 سرعته اتوماتيک به چرخ‌ها انتقال پيدا خواهد کرد. اين مدل مي‌تواند با حداکثر سرعت 165 کيلومتر بر ساعت حرکت کند. يک مدل قدرتمندتر 4 ليتري نيز در اينجا به چشم مي‌خورد که قادر به توليد 250 اسب بخار و گشتاور 380 نيوتن‌متر است. اين مدل قدرتمند، تنها توسط يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک عرضه خواهد شد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد