خودرو بانک/ لکسوس ES را بايد يکي از بد اقبالترين محصولات لکسوس در ايران بدانيم. مدلي از لکسوس که تا قبل از سال 2015 براحتي وارد بازار ايران ميشد و با معرفي نسل جديد آن در مدلهاي ES250 توانسته بود به آهستگي جاي خود را در بازار پيدا کند تا جاييکه حتي فيسليفت اين خودرو که به واقع چهرهاي تهاجمي و زيبا داشت نيز به ايران وارد شد اما متاسفانه به دليل تغيير قوانين واردات و استانداردها، ورود لکسوس ES به ايران متوقف شد. اما در اين مقاله از خودروبانک قصد داريم به مورد خاصي از لکسوس ES بپردازيم که در مدلهاي 2013 و نه با موتور 2.5 ليتري، بلکه در نسخه ES350 و با چهره جديد و با پيشرانهاي 6 سيلندر وارد بازار ايران شد. تعداد بسيار کمي از لکسوس ES350 با چهره جديد و در آخرين روزهاي قبل از منع واردات 2500 سيسي وارد بازار کشور شده و همين موضوع باعث قيمت سرسامآور اين خودرو شده است.
لکسوس ES350 جديد اگرچه بسيار کم، ولي خودروي جذابي است و برند لکسوس اين خودرو باعث شده تا علاقمندان ميانسال نيم نگاهي به اين خودرو در بازار کارکردهها داشته باشند. اگرچه هماکنون اکثر مدلهاي ES در بازار کارکرده هستند اما به نظر ميرسد برند لکسوس خود تضمينکننده استهلاک کم و بيدردسر بودن آن حتي در مدلهاي کارکرده باشد.
لکسوس ES350 به يک پيشرانه 6 سيلندر 3.5 ليتري مجهز شده که ميتواند حداکثر 268 اسب بخار و 336 نيوتنمتر گشتاور را توليد کند. قدرتي که اگرچه از بي ام و هاي دو ليتري بازار کمتر است اما حجم موتور بالاي آن و عدم استفاده از توربوشارژ ميتواند راحتي استفاده از بنزينهاي ايران و لذت رانندگي در جاده را به همراه داشته باشد.
لکسوس ES350 در مدل 2013 قيمتهاي نسبتاً بالايي را در بازار دست دومها دارد و قطعاً اين موضوع به دليل عدم عرضه اين مدل بوده است. نمونههاي کارکرده اين خودرو 340 الي 400 ميليون تومان قيمت دارند اما يک مورد آگهي صفر کيلومتر اين خودرو رصد شد که قيمتي بالغ بر 450 ميليون تومان داشت! قيمتي که ميتوان براحتي با يک مقدار هزينه بيشتر، يک بي ام و 530i در مدل 2017 و با قدرت و امکانات بيشتر را خريداري کرد.
شايد بد نباشد با تغيير قوانين واردات پس از چند سال، مجدداً پاي خودروهاي بالاي 2500 سيسي به بازار باز شود تا قيمت مدلهاي کارکرده نمونههاي قديمي در بازار کمي عاقلانهتر شوند.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار