پدال نيوز/ در حال حاضر از هر دو خودروي برقي، يکي در چين در حرکت است و اين کشور در نظر دارد در راس تکنولوژي خودروهاي برقي در جهان جاي گيرد.
چين ميخواهد بزرگترين معضل خودروهاي برقي در ارتباط با باتري را در همکاري با آلمان حل کند.
شنجن، کلان شهري 12 ميليون نفري در جنوب چين در نزديکي هنگکنگ و مرکز خودروهاي برقي اين کشور است. در اين شهر همه اتوبوسها با انرژي برق حرکت ميکنند. رسانههاي محلي اطلاع داده بودند که با آغاز کنفرانس اقليمي سازمان ملل متحد در شهر بن در تاريخ ششم نوامبر همه 15 هزار اتوبوس اين شهر برقي خواهند شد.
مقامات اين شهر اعلام کردهاند که با اجراي اين طرح سالانه از مصرف 18/ 1 ميليون تن گاز گلخانهاي دي اکسيد کربن جلوگيري ميشود. قرار بر آن است که کليه تاکسيهاي اين شهر نيز تا سال 2020 تنها با انرژي برق کار کنند.
دولت چين براي تشخيص نوع سوخت خودروها شماره خودروهاي برقي را به رنگ زرد درآورده است. اين در حالي است که شماره خودروهايي با سوخت فسيلي در اين کشور همچنان آبيرنگ هستند.
"مقررات بسيار سختگيرانه زيست محيطي در چين"
به گزارش دويچهوله، چين پس از آمريکا بزرگ ترين توليدکننده گاز آلاينده دي اکسيد کربن است. بيشترين بخش توليد اين گاز به خاطر 300 ميليون خودرويي است که در چين در حرکتاند. در سراسر جهان به طور متوسط 21 درصد توليد گاز آلاينده دي اکسيد کربن به خاطر حرکت خودروهايي با سوخت فسيلي است.
آلودگي هوا در چين کار را به جايي کشانده که شي جينپينگ، رئيس جمهوري اين کشور در کنگره نوزدهم حزب کمونيست چين نسبت به افزايش آلودگي هوا در اين کشور هشدار داد. او در اين کنگره گفت: ما ميخواهيم کشوري زيبا بسازيم و در امنيت زيست محيطي جهان نيز سهيم شويم.
بنابر اين گزارش، برنامه چين اين است که 40 درصد خودروها تا سال 2030 برقي شوند که معنايش توليد 15 ميليون خودروي برقي جديد و اميدي تازه براي فعالان محيط زيست است. برمبناي آمارهاي رسمي در چين در سال گذشته ميلادي (2016) در اين کشور 320 هزار خودروي جديد اجازه تردد يافتند و 75 درصد خودروها برقي بودند.
برنامه چين تا سال 2020 نيز بسيار بلندپروازانه است. اين کشور طرحي دارد که برمبناي آن طي سه سال آينده پمپهاي سوخترساني به خودروهاي برقي فاصلهاي بيش از يک کيلومتر با يکديگر نداشته نباشد.
همچنين تا سال آينده ميلادي (2018) نيز هر شرکت خودوروسازي که ميخواهد در چين به فعاليت خود ادامه دهد، بايد درصد معيني خودروي برقي توليد کند.
محققان شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به شدت به بررسي معضل بسيار مهم باتري براي خودروهاي برقي پرداختهاند. اين معضل اما هنوز به راه حل نهايي خود نرسيده است. چين علاقمند است که اين معضل را در همکاري با آلمان حل کند.
بازار