ايران جيب/ تجربه آفرود براي طبيعت دوستان و عاشقان سفر يک حس لذتبخش است که براي عاشقانش در عين داشتن زمان کافي، دردسرهايي هم دارد. يکي از اصليترين مشکلات عاشقان طبيعت در ايران خريد خودرويي است که بتواند ضمن برطرف کردن نيازهاي آنان در گذر از محيطهاي سخت، پرچالش و خشن طبيعت، قيمتي مناسب و البته دوام بالا است و ناآشنايي از برندها، مدلها، سطح امکانات و نيز کيفيت عملکرد فني ميتواند ضرر و زيان بسياري را متوجه فرد کند و در عين حال تجربه شيرين طبيعتگردي را به خاطرهاي تلخ بدل کند.
اينجا از خلال معرفي ۷ مدل برجسته در بازه قيمتي ۴۰ تا ۱۰۰ ميليون تومان، تلاش ميکنيم مهمترين نکات خريد خودروهاي متناسب در اين کلاس را برايتان بازگو کنيم با ذکر اين نکته که اولويت ما در اين گزارش بر راحتي و آسايش سرنشينان در هنگام آفرود متمرکز است. در عين حال لازم به يادآوري است که پرداخت بالا در اين کلاس هرگز دليلي براي توانمندي بيشتر و يا قدرت مانور بالاتر خودرو در زمينه آفرود نيست و اين سطح فني خودرو و مهارت مناسب رانندگي در زمينهاي ناهموار است که مي تواند از شما در طبيعت گردي يک پيروز بزرگ يا کاشفي مغموم بسازد!
کيا سورنتو EX 2008
نمره از ۵ : ۵
کارکرد : ۱۵۰ هزار کيلومتر
قيمت : حدود 100 ميليون تومان
توان آفرود : بسيار خوب
ارزش خريد : اين بهترين انتخاب ممکن براي خريد خودرويي مدرن، آفرودر و خانوادگي است که در محدود ۱۰۰ ميليون تومان کمتر مشابهي دارد. سورنتوي نسل اول ضمن داشتن رينگ و لاستيک ۱۸ اينچي، جعبهدنده اتومات، صفحه لمسي، صندليهاي برقي و سانروف به سيستم ۴ چرخ محرک نيز مجهز است و ارتفاع مناسب از سطح جاده در کنار شاسي مستحکمش به اين شاسيبلند کمک کرده تا در مسيرهاي سخت سربلند باشد.
ميتسوبيشي پاجرو 1386
نمره از 5 : 4.6
کارکرد : 200 هزار کيلومتر
قيمت : حدود 88 ميليون تومان
توان آفرود : عالي
ارزش خريد : تقريبا از هر مسيري که فکرش را ميکنيد بالا يا پايين ميرود و عبور ميکند و اينکه با وجود ذات آفرودي، اين خودرو در جاده به شدت نرم و آرام است و سرنشينانش را از ضربات جاده يا پستي و بلندي بيرون از جاده در امان نگه ميدارد.
تويوتا پرادو 2008
نمره از 5 : 4.5
کارکرد : 150 هزار کيلومتر
قيمت : حدود 180 ميليون تومان
بسته آفرود : بسيار عالي
ارزش خريد : گرچه بهترين گزينه به لحاظ آفرود است و کيفيت ساخت خوب، گنجايش زياد و دوام بالايي دارد اما هندلينگ چندان مناسبي نداشته و بيش از اينکه راحت باشد، اتاقي بي صدا دارد. با اين حال پرادو هرگز در هيچ يک از مانوراي آفرودي کم نميآورد و به مدد موتور۴ ليتري و ۶سيلندري که دارد، يکي از محبوبترين محصولات اين کلاس است.
تويوتا لندکروزر 2000
نمره از 5 : 4.2
کارکرد : 300 هزار کيلومتر
قيمت : 160 ميليون تومان
بسته آفرود : عالي
ارزش خريد : لقب هيولا براي اين خودرو واقعا اغراق نيست مخصوصا وقتي از يک لندکروزر ۲۰۰۱ با موتور ۸ سيلندر حجيم ۲۸۱ اسبي حرف ميزنيم که با جعبهدنده قدرتمند آيسين و ۳ قفل ديفرانسيل سبک، نيمه سبک و سنگين
هيونداي توسان 2009
نمره از ۵ : ۴
کارکرد : 200 هزار کيلومتر
قيمت : حدود 85 ميليون تومان
توان آفرود : خوب
ارزش خريد : بيشترين طرفداران اين اتومبيل را طيفي از عشاق طبيعت تشکيل ميدهند که خيلي دنبال خطر نيستند و بيشتر طبيعتدوستاني هستند که تصورشان از آفرود و شاسيبلند آفرودر در حدي معقول است. البته واقعا توسان ۲۰۰۹ به مدد ظاهر خشن و زمخت، موتور نسبتا قوي و ارتفاع زياد از سطح زمين ميتواند در بسياري از مناطق همراه شما باشد منتهي با کمي ارفاق و مراعات!
رنجروور کلاسيک 1977
نمره از ۵ : ۴
کارکرد : ۵۰ هزار کيلومتر
قيمت : حدود 50 ميليون تومان
بسته آفرود : بسيار خوب
ارزش خريد : تصورش هم سخت است اما برخي عشاق رنجروور اين اتومبيل را به خوبي نگهداري کردهاند و يک گشت در باازر ميتواند شما را به يکي از بهترين خودروهاي ساخته شده توسط خودروسازان انگليسي نائل کند. اين خودرو در عين داشتن سيستم تعليق قوي و شاسي محکم به سيستم ۴ چرخ محرک و دندهها کمک مجهز است تا در بدترين شرايط هيچ گاه راننده خود را تنها نگذارد.
نيسان رونيز 1389
نمره از 5 : 3.8
کارکرد : 200 هزار کيلومتر
قيمت : حدود 95 ميليون تومان
توان آفرود : بسيار خوب
ارزش خريد : رونيز يک نيسان واقعي است، اقتصادي و ساده و جان سخت. درست مثل جدش پاترول اما پرمصرف و پرسروصدا است و در مانورهاي آفرودي سخت اغلب مقهور وزن بالا و موتور ضعيفش ميشود . گرچه رونيز خودرويي مستحکم است اما اين موضوع به بهاي راحتي کمتر سرنشينانش تمام شده است. اين خودرو در کل ملغمهاي از نقاط قوت و ضعف است.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار