ايران جيب/ در آينده اي نزديک و پس از باز شدن سايت ثبت سفارش خودروها، محصولي جديد با نام پاسات پا به بازار ايران خواهد گذاشت.
با ورود فولکسواگن پاسات، بازار سدانهاي حدود 200 ميليوني پيچيدهتر از هميشه به صحنه نبرد مدلهاي جديد اروپايي با برندهاي شرقي بدل ميشود. در واقع پس از تليسمان و پژو 508 حالا نوبت به ديگر سدان مشهور، متوسط و شهري بازار اروپا يعني فولکس واگن پاسات ميرسد که براي حضور در بازار ايران به رقباي کرهاي و ژاپني هشدار دهد.
پاسات در نسل جديد خود موفق شده جايزه خودروي سال اروپا را در سال 2015 بهدست آورد و بالاتر از مرسدس بنز سي کلاس و محصولات جديد سيتروئن، عنوان بهترين خودروي سال را به خود اختصاص دهد. نسل هشتم پرچمدار شرکت فولکسواگن با اندکي تغيير و تحول، يکي از زيباترين پاساتهاي توليد شده در تاريخ شش دههاي خود بوده و با فرمي کشيده، تيز و جذاب، ويژگيهاي يک سدان لوکس و يک سواري اقتصادي را توامان دارد. آنگونه که سايت خودرويي پدال نوشته، هاکان ماتسون رئيس هيات انتخاب خودروي سال اروپا در مراسم اعطاي جايزه پاسات در مورد اين سدان آلماني گفته : بعد از ۴۱ سال حضور در بازار، فولکس واگن پاسات اکنون به يک سمبل و نماد موفقيت در ميان محصولات فولکس واگن تبديل شده و تعادل بسيار خوبي بين راحتي و کيفيت خوب در بازارهاي هدف برقرار کرده است.
با آنکه کمتر کسي درباره تواناييهاي فني و تجهيزاتي پاسات شک دارد اما درباره طراحي اين خودرو حرف و حديث بسيار است. پاسات فارغ از اغراق طرحهاي آسيايي کيا هيونداي يا اغواگري رنو تاليسمان، بدنهاي تيز، با طرحي ساده و بدون خم و قوسهاي متعارف بوده و در نگاه اول گيرايي بالايي دارد. اتاق اين خودرو با موادي بسيار کيفي، بالاتر از تاليسمان، پژو ۵۰۸ و هيونداي سوناتا قرار دارد، البته داشبورد و کابين پاسات هنوز هم کيفيت بالاي تويوتا کمري يا طراحي جذاب کيا اوپتيما را ندارد.
مدل ۲۰۱۵ فولکس واگن پاسات، با طولي معادل 4.76 متر و فاصله بين دو محور 2.79 متر، هماندازه پژو 508 و کوچکتر از رنو تاليسمان است. اين خودرو با کسب ۵ ستاره از کانون امنيت و تصادف اروپا يکي از ايمنترين سدانهاي اين رده از بازار است در عين حال با گسترهاي از موتورهاي کمتر از ۲۵۰۰ سيسي، يکي از خودروهاي کم مصرف و اقتصادي بازار اروپا است که هزينه نگهداري پاييني به خريداران تحميل ميکنند. موتور ۱۴۰۰ سيسي توربوي اين خودرو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار يکي از گزينههاي قابل انتخاب خريداران ايراني است و بسته به اينکه پاسات در ايران توليد شود يا به صورت وارداتي در دسترس قرار گيرد احتمالا يکي از موتورهاي توربوي ۱۸۰۰ يا ۲۰۰۰ سيسي هم به ليست انتخابي خريداران ايراني اضافه ميشود تا شاهد قدرت بيشتري براي اين محصول آلماني باشيم.
پاسات کيفيت و کارايي را در هر جنبهاي ارائه ميدهد و نسبت به نسل قبلي بسيار سبک وزنتر است، اين در حالي است که استحکام بدنه آن بسيار بيشتر شده . اين خودرو در جاده جمعوجورتر از رقبايش احساس ميشود در حالي که فضاي داخلي آن از بسياري از رقبايش بزرگتر است و صندوق بار آن در سگمنت خودش بيشترين فضاي ذخيره بار را دارد.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار