خودرو بانک/ بازار SUVهاي خانوادگي بزرگ سال هاي سال رشد کرده است و تجربه هيونداي در اين بازار از بسياري از خودروسازان ديگر بيشتر است.
هر نسل جديد از سانتافه يک جهش قابل توجه در طراحي و فناوري را تجربه کرده است و در مورد نسل جديد اين خودرو نيز همين طور است و ظاهر آن مدرن تر شده است. کوتاهتر شدن اورهنگ ها (فاصله مرکز چرخ ها تا انتهايي ترين قسمت خودرو در جلو يا عقب) باعث شده است تا نماي کلي سانتافه جديد کم حجم تر به نظر برسد ولي ترکيب رنگ هاي بيشتر اندکي جذابيت آن را افزايش داده است. چراغ هاي گرد و دوقلوي جلو و جلوپنجره کرومي کوتاه و پهن آن مورد پسند همه افراد نيست اما در بعضي مدل ها مي توان جلوپنجره را با رنگ سياه مات انتخاب کرد.
داخل کابين سانتافه جديد نيز از نظر حس و ظاهر بهبود يافته است. با اينکه کابين اين خودرو به هيچ وجه هيجان انگيز نيست ولي به اندازه کافي حس لوکس بودن را القا مي کند که بتواند قيمت تريم لوکس اين خودرو که حدود 40 هزار پوند پيش بيني مي شود را توجيه کند. بيشتر قسمت هاي کابين از مواد نرم تشکيل شده است و براي کار کردن راحت با تجهيزات کابين به اندازه کافي دکمه و کليد وجود دارد.
تمرکز هيونداي در بهبود فناوري سانتافه جديد نيز مشخص است. صفحه پشت آمپر ديجيتال، صفحه نمايش هداپ، سيستم سرگرمي با صفحه نمايش 8 اينچي همراه با نرم افزارهاي اپل کار پلي و اندرويد اتو با اشتراک 7 ساله و قابليت شارژ بي سيم تلفن همراه از فناوري هاي برجسته سانتافه جديد هستند.
از تجهيزات ايمني فعال سانتافه جديد مي توان به مواردي مانند سيستم جلوگيري از تصادف از جلو، سيستم حفظ خودرو در مسير حرکت و سيستم اخطار نقاط کور اشاره کرد. يک سيستم جديد به نام Safe Exit Assist در سانتافه جديد وجود دارد که در صورت نزديک شدن خودروهاي ديگر از پشت به خودروي ساکن شما، درهاي عقب را قفل و از خروج سرنشينان عقب جلوگيري مي کند تا حادثه ناگواري رخ ندهد.
فاصله محوري سانتافه جديد 65 ميلي متر افزايش يافته است که منجر به اضافه شدن رديف سوم صندلي ها شده است که نسبت به صندلي هاي اشکودا کودياک براي افراد بالغ در سفرهاي کوتاه مناسب تر هستند. بقيه قسمت هاي کابين مانند قبل جادار است و فضاهاي زيادي براي قرار دادن اشيا وجود دارند و ظرفيت حمل بار با خواباندن صندلي هاي رديف سوم 625 ليتر است.
سانتافه با نسخه تقويت شده موتور 2.2 ليتري توربوديزل با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 436 نيوتن متر وارد بازار بريتانيا مي شود. عرضه سانتافه با موتور 2.4 ليتري بنزيني نيز در دست بررسي است اما موتور قبلي براي اين بازار مناسب تر است. سانتافه جديد با يک موتور 2.0 ليتري توربوديزل با قدرت 179 اسب بخار نيز عرضه مي شود که مخصوص بازارهاي غير از بريتانيا است. گيربکس 8 دنده اتوماتيک جديد اين خودرو تعويض دنده نرم و واکنش سريعي دارد.
مدل هاي 4 چرخ محرک سانتافه جديد از سيستم توزيع گشتاور جديدي بهره مي برند که باعث افزايش راندمان مي شود و در عين حال سطح بالايي از چسبندگي را حفظ مي کند. هنوز در مورد مصرف سوخت و آلايندگي اين خودرو اطلاعاتي موجود نيست.
خودروهاي دو ديفرانسيل هم کلاس سانتافه به ندرت تجربه رانندگي هيجان انگيزي دارند و سانتافه جديد نيز مانند آنهاست. اين خودرو تعادل و پايداري خوبي دارد و فرمان آن از سفتي و دقت مناسبي برخوردار است و فرمان پذيري مطمئن و عکس العمل قابل پيش بيني دارد. سيستم تعليق آن نسبت به نسل قبلي سفت تر شده است و به همين دليل کنترل حرکات بدنه آن منظم تر است که البته سواري آن نيز خشک تر شده ولي به هيچ وجه نمي توان گفت ناراحت کننده است. سانتافه جديد از اين نظر مشابه لندروور ديسکاوري اسپرت است.
عامل اصلي موفقيت سانتافه در بازار بريتانيا قيمت آن است. هيونداي پيش بيني مي کند که حدود 4000 سانتافه در سال توليد کند که بخش عمده آنها مدل هاي لوکس سانتافه هستند. قيمت پيش بيني شده براي آنها در محدوده قيمت لندروور ديسکاوري اسپرت است و يک اشکودا کودياک بسيار ارزان تر از مدل هاي لوکس سانتافه خواهد بود.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در تلگرام
https://t.me/akharinkhabar
آخرين خبر در ويسپي
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار