خودرو بانک/ دنا در بدو ورود به بازار با توجه به چهره متفاوت و قيمت مناسبتر نسبت به رقبا، توانست نظر بسياري را به سوي خود جلب کند. دنا تا بحال در مدلهاي مختلفي از جمله دنا پلاس و يا دنا پلاس توربو عرضه شده و همگي به گيربکس دستي مجهز شدهاند. خودروبانک در خلال تيونينگها و رندرهاي اختصاصي خود به دنا نيز با توجه فروش مناسبي که در بازار داخل داشته، نگاهي ويژهاي کرده و اين خودروي پرفروش را زير تيغ جراحي خود برده تا از اين محصول ايران خودرو يک خودروي اسپرت و حرفهاي بسازد و با کيت بدنه و ديگر تغييرات فني و ظاهري، چهره و باطن دنا را خشنتر و جديتر از گذشته کند.
اگر به چهره خودرو نگاهي بيندازيد، با توجه به خطوط کناري اين خودرو متوجه ميشويد که از مدلهاي جديد دنا است و بايد بگوييم خودرويي که زير تيغ بردهايم دنا پلاس توربو است. اين خودرو به خودي خود با خطوط شکستهاي که دارد چهره نسبتاً خشني دارد اما اين براي خودروبانک کافي نبود و نماي جلوي اين خودرو را به صورت کامل تغيير داديم. کيت نصب شده به جاي سپر جلويي خودرو براي خودروي آئودي TT نسخه RS برداشته شده که به دليل خطوط بکار رفته در نماي جلو و جلو پنجره اين سپر انتخاب شده است. همچنين اگر دقت کنيد چراغهاي جلويي خودرو کاملاً تغيير کرده و با توجه به شکل نسبتاً مشابه با فورد ماستنگ، از نئونهاي شبيه به اين خودروي پرطرفدار آمريکايي استفاده شده که البته چهره جلويي را کاملاً تغيير و اسپرتتر کرده است.
در نماي کنار تغيير خاصي روي بدنه انجام نشده و تنها از سيستم تعليق پنوماتيکي استفاده شده که البته کمپرسور آن در صندوق عقب قرار گرفته و با ريموت کنترل قابليت بالا و يا پايين بردن تعليق را دارد. همچنين رينگهاي اين خودرو تعويض شدهاند و از رينگهاي BBS با سايز 17 اينچي و البته با لاستيکهاي فاق 40 و پهناي 205 استفاده شده است. البته در اين نما بايد به سولاريزه شدن تمامي شيشهها نيز اشارهاي داشته باشيم.
اما شايد زيباترين قسمت اين خودرو را بايد نماي عقب آن بدانيم. جايي که در قسمت صندوق و يا چراغهاي عقب تغييري ايجاد نشده که به اندازه کافي اسپرت بودند اما سپر عقب به صورت کامل تغيير کرده و در قسمت پايين آن از طراحي سپر عقب خودروي مرسدسبنز CLA45 کيت AMG استفاده شده که با وجود سادگي چهرهاي اسپرت و البته متناسب با دنا را دارد. البته اين تغيير مستلزم تغيير سيستم خروجي اگزوزها نيز ميباشد که بايد کل کيت اگزوز تغيير کرده و متناسب با اين خروجيها تغيير کنند.
البته از نظر فني اين خودرو همانطورکه اشاره کرديم، همان دنا پلاس توربو است و از نظر فني تنها کيت اگزوز و منيفولد و هدرز تغيير کرده ولي از نظر پيشرانه و يا تغيير در توربوها برخلاف گذشته تغيير محسوسي در اين پروژه ايجاد نشده و اين خودرو ميتوانند همانند نمونه استاندارد، حدود 150 اسب بخار در دور 5500 و 215 نيوتن متر در دور 2200 را ايجاد کند.
قطعاً با توجه به محدوديتهاي شديد بازار خودرو ايران مخصوصاً در رنجهاي ارزانتر که همگي به دست دو خودروساز داخلي است، متاسفانه عطش خودرو دوستان براي داشتن خودروهاي اسپرت و تيون شده رفع نميشود و شايد اين تيونينگ در راستاي احترام گذاشتن به اين افراد و حمايت از خودروهاي اسپرت در سطح شهر باشد.
همانطورکه قبلاً هم در خودروبانک مشاهده کرده بوديد، اين تنها يک رندر از خودروي دنا پلاس توربو است و پيشنهاد خودروبانک براي تيونينگ حرفهاي اين خودرو است و قبلاً نيز همين روند را براي خودروهاي رنو ساندرو پرميوم ،ام جي 360 اسپرت و يا بسترن B30 اسپرت انجام داده بوديم.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار