![معرفی شورولت کوروت ZR1 با شتاب دیوانه وار 2.3 ثانیه!](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/06/Tumb_b3ef353a-3a32-480b-a2c5-84a18430b55c.png)
معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا
بانک اطلاعات خودرو
بروزرسانی
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/26290727-6153-499d-b15e-a3d8c974e768.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/a1680c6c-aadf-4bf6-9bab-ac5d30c85522.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/190ca0d4-bdef-410a-9196-97263cc2a1b5.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/b2ee8bb5-5355-4645-b5c8-77491d94b475.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/cd9e79f6-111d-4a06-b844-013fc4ba4b3b.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/419da193-620e-49f4-a7df-3144ce00c44d.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/1f0a21ac-53dd-4df1-99bd-4bef5e86987d.jpeg)
![معرفی و بررسی پروتوتایپ تویوتا کمری جدید اروپا](https://app.akharinkhabar.ir/images/2018/07/20/1697db1c-f1b6-4007-a9e5-4704109b7b6f.jpeg)
بانک اطلاعات خودرو/ تويوتا کمري از سال 2004 تاکنون در بازار اروپا حضور نداشته است. آن زمان نماينده ژاپنيها در اين بخش از بازار اروپا خودروي آونسيس بوده است؛ اما از الآن به بعد کمري بازگشتي پرقدرت به جادههاي بريتانيايي خواهد داشت که بخش اعظم آن به دليل افت فروش خودروهاي ديزلي بوده است. هماکنون شانس تست و بررسي نسخه پيشتوليدي اين خودرو پيش از آغاز فروش در سه ماهه اول سال 2019 به ما رو کرده است.
اولين نکتهاي که درباره کمري متوجه ميشويد اين است که خودروي موردبحث اصلاً جانشين مستقيم آونسيس نيست. رقيب قبلي تويوتا براي فورد موندئو و واکسهال اينسيگنيا تقريباً همان ابعاد قبلي خود را حفظ کرده بود اما کمري هيولاي بزرگتري است. در واقع اين خودرو با طول 4885 ميليمتري طويلتر از فورد بوده و اين نشان دهنده فروش بالاي کمري در آمريکا است. کمري براي موفقيت در آمريکا بايد بزرگتر از ديگر سدان هاي ميان سايز باشد. هرچه بزرگتر بهتر!
نسل جديد کمري بر پايه همان پلتفرم TNGA تويوتا بنا شده و از قطعات شاسي مشترک با ديگر محصولات اين برند همچون پريوس و C-HR سود ميبرد. بدين ترتيب سدان ديفرانسيل جلوي کمري با سيستم تعليق مک فرسون در جلو و طراحي دوبل جناغي در عقب عرضه ميشود.
کمري جديد هيبريدي هم بوده و اگر در اروپا زندگي کنيد تنها با همين قواي محرکه روبرو خواهيد شد. کمريهاي بازار آمريکا با پيشرانه 6 سيلندر يا 4 سيلندر 2.5 ليتري بنزيني عرضه ميشوند اما ما تنها نسخه 4 سيلندر 2.5 ليتري الکتريکي شده را تست کردهايم که قدرت 215 اسب بخاري دارد. تويوتا ادعا ميکند شتاب صفر تا 100 کيلومتر در ساعت اين خودرو 8.3 ثانيه بوده و حداکثر سرعت آن 180 کيلومتر در ساعت ميباشد.
کمريهاي بازار اروپا در مقايسه با مدلهاي آمريکايي برخي تغييرات داشتهاند که از جمله آنها ميتوان به متريال باکيفيتتر کابين، تنظيمات متفاوت سيستم فرمان و سيستم تعليق بازنگري شده اشاره کرد. مهندس ارشد تويوتا آقاي ماساتو کاتسوماتا ميگويد اين خودرو داراي جذبکنندههاي شوک گرانتري است.
تويوتا معتقد است که استفاده از قواي محرکه هيبريدي ميتواند مشتريان بيشتري را به سمت کمري جذب کند. مهندسان شرکت پيشبيني ميکنند مصرف سوخت متوسط و رسمي اين خودرو در هر صد کيلومتر برابر با 4.3 ليتر باشد هرچند اين خودرو بايد در تستهاي جديد و سختگيرانهتر WLTP شرکت کند تا عيارش مشخص شود.
البته خنثيکننده مصرف سوخت کم کمري هيبريدي ميتواند تجربه رانندگي صفر و يکي باشد اما کمري ثابت ميکند که تويوتا در اين زمينه خوب کار کرده است. اگرچه کمري از نظر هيجان رانندگي حرف اول را نميزند اما بنا به تست کوتاهي که با اين خودرو در جادههاي نزديک بارسلونا داشتيم ميتوان گفت کمري خودرويي راحت بوده و در مسيرهاي بزرگراهي آرامش زيادي دارد. اگرچه ابعاد و وزن حدود 1.7 تني کمري باعث ميشود با خودرويي سبک همچون پژو 508 بنزيني طرف نباشيم اما حرکات آن در سر پيچها تا حدي قابل پيشبيني است.
فرمان خودرو سنگيني رضايت بخشي داشته و پاسخ سريعي به فرمانهاي راننده ميدهد؛ و کنترل حرکات بدنه براي چنين خودرويي خوب بوده و البته در مواجهه با دست اندازهاي جاده نيز واکنش مناسبي را ميبينيم. البته در جادههاي پر پيچ و خم انتظار حرکات بدنه بيشتري را بايد داشت.
قواي محرکه کمري اروپا در صورت فشار ناگهاني پدال گاز کمي کند عمل ميکند اما اين موضوع خيلي به چشم نميآيد. در سرعت ثابت 110 کيلومتر در ساعت تنها متوجه خواهيد شد که آمپر سمت چپ مجموعه نشاندهندهها به حالت اکو تغيير وضعيت داده و اين نشان ميدهد که پيشرانه بنزيني خاموش شده و سيستم در صورت نياز ميتواند بصورت نرم و رواني روشن شود. حتي زماني که پيشرانه دور بالاتري در بزرگراه دارد سروصداي زيادي به گوش نميرسد و صداي جاده نيز به خوبي سرکوب شده است.
فاصله 2825 ميليمتري بين محورها بيشتر از واکسهال اينسيگنيا بوده اما 25 ميليمتر کمتر از فورد موندئو است. از نظر فضاي کابين ميتوان گفت افراد قدبلند در صندليهاي عقب راحتي معقولي خواهند داشت و فضاي سر و زانوي زيادي وجود دارد.
صندوقعقب نيز با فضاي 524 ليتري کاملاً جادار بوده اما خب موندئو فضاي بار 541 ليتري دارد. البته بايد گفت کمري يک سدان است نه هاچبک بنابراين حتي اگر صندليهاي عقب را پايين بياوريد خيلي نميتوانيد اشياي بزرگ را در آن جاي دهيد. نسخه استيشن کمري وجود نداشته و به نظر نميرسد تقاضاي کافي براي چنين خودرويي در صورت توليد وجود داشته باشد.
تويوتا هنوز هم مشخصات نهايي کمري اروپا را اعلام نکرده اما با توجه با اهداف فروش اين خودرو در بريتانيا انتظار داريم تمرکز آن روي نسخههاي لوکستر باشد. احتمالاً فينيش کابين مدلهاي اروپايي مشابه نسخه حاضر در تست باشد که از متريال باکيفيت تقريباً در اکثر جاهاي کابين سود برده است. البته طراحي پر از دکمه در ميانه داشبورد و کنسول را ميتوان نقطهضعف دانست. احساس کابين کمري مشابه موندئو و اينسيگنيا بوده اما خودروهايي همچون فولکسواگن پاسات و پژو 508 جديد احساس لوکستري دارند.
سيستم اطلاعات سرگرمي خودروي حاضر در تست خوب بوده اما پوشش براق روي آن انعکاسهايي را ايجاد ميکند. مشخص نيست که تويوتا سرانجام از سيستمهاي اندرويد اتو و اپل کارپلي در کمري استفاده خواهد کرد يا خير اما فعلاً نشانهاي از اين کار ديده نميشود.
قضاوت نهايي درباره نسخه اروپايي تويوتا کمري را به زمان تست مدل توليدي موکول ميکنيم اما بر پايه مشاهدات اين نسخه پيشتوليدي، اين خودرو مشترياني در اروپا خواهد داشت. کمري خودرويي جادار و کاربردي بوده و کابيني راحت و آرام دارد و با توجه به مصرف سوخت مناسب ميتوان گفت از نظر مالياتي نيز عملکرد خوبي خواهد داشت. کمري از نظر لذت رانندگي با ب ام و سري 3 قابلمقايسه نيست اما بسياري مشتريان تنها خودرويي خانوادگي و بي حاشيه ميخواهند. نشانههاي زيادي مبني بر موفقيت کمري در اروپا وجود دارد
مشخصات تويوتا کمري 2.5 هيبريد
قيمت: 26 هزار پوند (تخميني)
پيشرانه: 4 سيلندر 2.5 ليتري بنزيني و الکتريکي
قدرت: 215 اسب بخار (کل خروجي سيستم)
گيربکس: CVT اتوماتيک، ديفرانسيل جلو
شتاب صفر تا 100 کيلومتر در ساعت: 8.3 ثانيه
حداکثر سرعت: 180 کيلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.3 ليتر در هر صد کيلومتر (تخميني)
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar