نماد آخرین خبر

معرفی «پژو 508 هیبرید و 3008 GT هیبرید» با سیستم 4 چرخ محرک

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
خودرو بانک/ مشتريان پژو 3008 همواره از فقدان سيستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک در اين خودرو شکايت داشتند اما خوشبختانه پژو سرانجام به اين موضوع رسيدگي کرد. سيستم انتقال قدرت HYBRID4 که فقط براي مدل برتر 3008 يعني 3008 GT ارائه مي شود ترکيبي از موتور بنزيني 4 سيلندر 1.6 ليتري توربوشارژ PureTech، يک موتور الکتريکي در محور جلو و يک موتور الکتريکي ديگر براي محور عقب است. موتور احتراق داخلي اين خودرو 200 اسب بخار قدرت توليد مي کند و قدرت هر يک از موتورهاي الکتريکي آن 110 اسب بخار است. قدرت ترکيبي اين پيشرانه هايبريد 300 اسب بخار است و مي تواند پژو 3008 GT HYBRID4 با سيستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک را در مدت زمان 6.5 ثانيه به 100 کيلومتر در ساعت برساند. به لطف مجموعه باتري با ظرفيت 13.2 کيلووات ساعت، بر اساس چرخه آزمايش رانندگي WLTP که جديد و واقع بينانه تر است برد حرکتي اين خودرو در حالت تمام الکتريکي 60 کيلومتر است. سيستم هايبريد معمولي براي ديگر مدل هاي 3008 و مدل هاي ليفت بک و استيشن 508 جديد ارائه مي شود. اين سيستم از يک نسخه موتور بنزيني پيورتک با قدرت 180 اسب بخار و يک موتور الکتريکي با قدرت 110 اسب بخار تشکيل مي شود که در مجموع 225 اسب بخار قدرت دارد. اين مدل هاي ديفرانسيل جلو از يک مجموعه باتري اندکي کوچکتر با ظرفيت 11.8 کيلووات ساعت برخوردار هستند. برد دو مدل هايبريد 508 در حالت تمام الکتريکي با اين باتري بيش از 40 کيلومتر است. شارژ اين باتري ها با استفاده از پريز برق استاندارد (شارژر با توان 3.3 کيلووات و شدت جريان 8 آمپر) 7 ساعت زمان مي برد و با استفاده از شارژر با توان 3.3 کيلووات و شدت جريان 14 آمپر 4 ساعت طول مي کشد. براي افرادي که هميشه عجله دارند شارژر ديواري سفارشي با توان 6.6 کيلووات و شدت جريان 32 آمپر نيز موجود است که مدت زمان شارژ را به کمتر از 1 ساعت و 45 دقيقه کاهش مي دهد. با اينکه اين سه مدل الکتريکي پژو در 24 سپتامبر 2018 رونمايي شدند ولي تا دوره سه ماهه دوم سال بعد وارد بازار اروپا نخواهند شد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره