عصر ايران/ نسخه استاندارد و اوليه 3008 پژو، در زمان معرفي اوليه در سال گذشته با ترمزهاي اضطراري خودکار ارائه نشد. اين گزينه در 3008 يک گزينه دلخواه 1500 دلاري محسوب ميشود که با سامانه کنترل کروز تطبيقي به مدلهاي جديد اضافه خواهد شد.
اولين نگاه به پژو 3008 - 38 هزار دلاري- نشان ميدهد که با خودرو چندان ارزاني مواجه نيستم، اما نسخه "اکتيو" اين خودرو با مدلهاي متوسط در اين کلاس رقابتي موثر داشته و کمي بيش از حد انتظار واقع شده است.
نسخه استاندارد اين خودرو با يک نمايشگر لمسي 8 اينچي، سيستم ناوبري ماهوارهاي، راديوي ديجيتال، قابليت آينهاي کردن اطلاعات تلفن همراه در صفحه نمايش، شارژر بدون سيم تلفن، ريل سقفي، تهويه هواي دو ناحيهاي، برفپاکن، رينگ هاي 17 اينچي ارائه ميشود. کابين داراي يک ساختار و پيکره ديجيتالي بزرگ و قدرتمند بوده و راننده ميتواند از نمايشگر هد-آپ در اين ساختار بهره ببرد. نسخه اکتيو فاقد نرمافزارهاي کمکي پارک معکوس يا موازي است که درتريمهاي بالاتر اين خودرو ديده ميشود.
ارزش
مواد استفاده شده در فضاي دروني اين خودرو با توجه به قيمت در نوع خود يکي از بهترينها در اين کلاس محسوب مي شود. صندليهاي پارچهاي اين خودرو به راحتي تميز شده و يک نوار کرومي فضاي اهرم تغيير دنده در زير نمايشگر را مجزا کرده و در عين حال فضاي درجه يک و برجستهاي را رقم زده است.
راحتي
صندليهاي رديف دوم نيز فضاي زيادي را براي سر و پاي سرنشينان بزرگسال ايجاد ميکند. با اين وجود در 3008 نيز مانند بسياري از suv ها راحتي زيادي براي صندلي مرکزي رديف دوم وجود ندارد. فضاي بار اين فرانسوي حدود 591 ليتر ظرفيت داشته که با تا کردن صندليهاي رديف آخر به بيش از 1700 ليتر ميرسد.
ايمني
نسخه استاندارد و اوليه 3008 پژو، در زمان معرفي اوليه در سال گذشته با ترمزهاي اضطراري خودکار ارائه نشد. اين گزينه در 3008 يک گزينه دلخواه 1500 دلاري محسوب ميشود که با سامانه کنترل کروز تطبيقي به مدلهاي جديد اضافه خواهد شد. اما سامانه AEB، سامانه هشدار دهنده حرکت بين خطوط و سيستم تشخيص سرعت بيش از حد مجاز در مدل اکتيو به صورت استاندارد ارائه ميشوند. اين سامانههاي ايمني باعث شده تا سازمان ANCAP
5 ستاره ايمني را براي اين خودرو در نظر بگيرد. حفاظت از ساکنان بزرگسال حدود 86 درصد در نظر گرفته شده است.
نيروي محرکه
اين خودرو به يک موتور 1.6 ليتري 4 سيلندر توربو با قابليت محرک چرخهاي جلو مجهز شده که با يک جعبه دنده 6 سرعته خودکار هماهنگي دارد. خروجي و توان خودرو چندان هيجانانگيز به نظر نميرسد و خودرو در 9.9 ثانيه به شتاب تقريبي صفر تا 100 کيلومتر در ساعت ميرسد که در دنياي واقعي SUV ها کمتر ديده ميشود. سواري خودرو نيز بهتر از بسياري از خودروهاي اروپايي نشان ميدهد.
رقبا و جايگزينها
مزدا CX-5 مکس اسپورت 35,990 دلاري
رنو کولئوس 4x2 Zen با قيمت 33990 دلار
هوندا CR-V VTi-S با قيمت 36,620 دلار
3008 پژو اينک چندان محبوب نيست، اما شايستگيهاي بيشتري را دارد و انتظار داريم در آينده فروش بيشتري را نصيب کمپاني خود کند.
بازار