زوميت/ دپارتمان گازو ريسينگ تويوتا از نسل جديد Mark X GRMN با تيراژ ۳۵۰ دستگاه و قيمت پايهي ۴۷ هزار دلار براي بازار ژاپن رونمايي کرد.
دپارتمان گازو ريسينگ تويوتا (Toyota Gazoo Racing) پس از چهار سال غيبت با يکي از مدلهاي خاطرهانگيز خودروساز ژاپني بازگشته است. سدان تويوتا Mark X GRMN که قرار است در توکيو اتوسالن به نمايش گذاشته شود، در ادامهي موفقيت نسل قبل خود توليد خواهد شد که تيراژ آن تنها به ۱۰۰ دستگاه محدود بود. اين خودرو براساس Mark X 350 RDS ساخته ميشود و مدل GRMN با سپر جلوي تهاجمي و وروديهاي هواي بزرگتر عرضه خواهد شد. اين مدل همچنين از جلوپنجره مشبک مينيماليستي، رينگهاي آلياژي آلومينيومي ۱۹ اينچي BBS و قطعات تزئيني سياه بهره ميبرد.
ظاهر طراحي اسپرت تويوتا مارک ايکس GRMN در عقب نيز همچنان ادامه دارد، زيرا در مدل جديد از سپر عقب با دريچه هوا و سيستم اگزوز اسپرت با چهار خروجي استفاده شده است که بين ديفيوزر تقسيم ميشود. ديگر ويژگيهاي ظاهري شامل اسپويلر عقب و سيستم ترمز پيشرفته با کاليپر سفيد و لوگوي GR است.
مشتريان همچنين ميتوانند سقف CFRP را بهصورت اختياري با قيمت ۲,۴۹۰ دلار سفارش دهند. مهندسان تويوتا ميگويند که اين سقف، حدود ۱۰ کيلوگرم از وزن خودرو را کاهش ميدهد و به پايين آمدن مرکز ثقل نيز کمک ميکند تا صاحبان Mark X GRMN بتوانند از رانندگي سريعتر لذت ببرند.
در داخل کابين، صندليهاي جلوي اسپرت انحصاري با چرم جير و غربيلک فرمان چرمي با آرم GR توجه سرنشينان را به خود جلب ميکند. از جمله ساير نکات برجسته در فضاي داخل کابين ميتوان به قطعات تزئيني فيبر کربن، پدالهاي آلياژي و طرح رنگ سياه پيانو اشاره کرد.
پيشرانهي ۳.۵ ليتري خورجيني ۶ سيلندر تنفس زير کاپوت قرار دارد که ۳۱۳ اسببخار قدرت و ۳۸۰ نيوتنمتر گشتاور توليد ميکند. اين پيشرانه بهطور انحصاري به جعبهدنده دستي ۶ سرعته متصل است که قدرت را به چرخهاي عقب ميفرستد. متخصصان تويوتا ميگويند که مدل جديد با سيستم تعليق اصلاحشده و کمکفنرهاي جديد براي مشتريان عرضه خواهد شد. اين شرکت همچنين از سيستم فرمان برقي براي کنترل خودرو استفاده کرده است تا حساسيت بيشتري براي واکنش در شرايط رانندگي داشته باشد.
توليد تويوتا Mark X GRMN براي فروش انحصاري در بازار ژاپن، به ۳۵۰ دستگاه محدود ميشود و قيمت آن از ۴۷ هزار و ۳۳۶ دلار آغاز خواهد شد.
بازار