نماد آخرین خبر

معرفی کمپانی چانگان؛ غول صنعت خودروسازی چین

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
خبرآنلاين/ کمپاني چانگان برخلاف بسياري از کمپاني‌هاي چيني ديگر که يا تازه تأسيس هستند و يا با خريدن برندهاي معتبر قديمي ازکارافتاده، سعي در ايجاد اصالت براي خود دارند، خود از سال‌ها پيش تلاش براي ساخت خودروهاي باکيفيت را آغاز کرده‌ است. کمپاني چانگان از 40 سال پيش در حال تلاش براي به‌دست آوردن عنوان‌هايي بود که اکنون آن‌ها را به يدک مي‌کشد. اين خودروسازي چيني با فروش بيش از يک ‌ميليون خودرو در سال و با داشتن 17 ميليون خودروي فروش رفته در بازار جهاني خريدوفروش خودرو، به پرفروش‌ترين برند خودروسازي چيني تبديل‌شده است. اصلاحات اقتصادي در چين به کمپاني چانگان در به دست آوردن موفقيت‌هاي بيشتر کمک کرد. نوآوري‌ها و کارآفريني‌هاي اين کمپاني بيش‌ازپيش افزايش يافت. اين کمپاني با فعاليت‌هاي موفقيت‌آميز خود باعث اعتماد هرچه بيشتر مردم چين و نيز افتخار صنعت چين شد. پس از سرمايه‌گذاري‌هاي بسيار اين کمپاني براي پيشرفت در توليد محصولات بهتر، باعث شد اعتماد خريداران جهاني به اين کمپاني بيشتر شود و خريدوفروش چانگان در بازار آمريکا و اروپا نيز افزايش يابد. کمپاني چانگان اولين فعاليت‌هاي خود را درزمينه خودروسازي در سال 1986 آغاز کرد. با ما در ادامه همراه باشيد تا موفقيت‌هاي اين خودروسازي بزرگ و معتبر چيني را در طول زمان بررسي کنيم. 1984: در ماه نوامبر سال 84 ميلادي کمپاني چانگان اولين توليدات خود را در قالب خودروهاي ميني آغاز کرد. براي اولين بار مجموعه‌اي از خودروهاي ميني اين کمپاني در نمايشگاه‌هاي خودرو چين قرار گرفت. 1986: پس از گذشت يک سال از توليد خودروهاي ميني چانگان، فروش چانگان به بيش از 10 هزار دستگاه خودروي ميني در سال رسيد. 1993:صدهزارمين خودروي توليدي توسط کمپاني چانگان از خط توليد اين کمپاني خارج شد. اين خودرو به مجموعه افراد معلول در چين اهدا شد. 1995: کمپاني چانگان براي به‎دست آوردن اطلاعات به‌روزتر و پيشرفت در صنعت خودروسازي در چين مراکزي تحت عنوان موسسه تحقيقات مهندسي صنايع چانگان ايجاد کرده بود. اين موسسه تحقيقاتي در سال 95 ميلادي به يکي از اولين مراکز تحقيقاتي بين 140 مرکز فن‌آوري شناخته‌شده در چين تبديل شد. از سال 2009 به بعد تا 5 سال متوالي اين کمپاني رتبه اول را در صنعت خودروسازي چين داشت. 1996: در اين سال خودروسازي چانگان چانکينگ به‌طور رسمي تأسيس شد. يک سال پس‌ازآن نيز در سال 1997 سهام خودروسازي چانگان در بازار اوراق بهادار ثبت شد. با موفقيت‌هايي که اين کمپاني در طول سال‌ها فعاليت خود به دست آورده بود توانست ارزش سهام خود را افزايش دهد. به دنبال اين قضيه خريدوفروش چانگان نيز به ميزان زيادي در بازار جهاني افزايش يافت. 1999: در اين سال خودروي changan star(ستاره چانگان) به اولين ميکرو ماشين چيني شد که تست ايمني تصادفات را رد کرد. 2001: در 25 آپريل سال 2001 همکاري کمپاني فورد و چانگان به رسميت شناخته شد و کمپاني جديدي تحت عنوان changan ford motor تأسيس گرديد. اين همکاري بسيار موفقيت‌آميز بود و خريدوفروش چانگان را به حد زيادي افزايش داد. تا جايي که در اواخر همين سال اين کمپاني فروش ميليوني و درآمد 10 ميلياردي خود را جشن گرفت. 2003: باوجود پيشرفت‌هاي روزافزون، کمپاني چانگان بازهم درصدد افزايش کيفيت طراحي اتومبيل‌هاي خود بود. به همين دليل در سال 2003 مرکز طراحي اروپايي خود را در تورين ايتاليا تأسيس کرد. 2004: در اين سال کمپاني چانگان علاوه بر فورد با کمپاني مشهور مزداي ژاپني نيز قرارداد همکاري امضا کرد. طي اين قرارداد نام کمپاني مزدا نيز به نام قبلي اضافه شد و به changan ford mazda تغيير يافت. يک سال بعد نيز اين 3 کمپاني با همکاري يکديگر کمپاني جاينگلينگ را تأسيس کردند. 2006: در سال 2006 پس از تلاش‌هاي فراوان و به دست آوردن تکنولوژي‌هاي جديد، چانگان موفق شد اولين سدان متعلق به برند خودش را بانام benben وارد بازار کند. در همين سال نيز آزمايشگاه ملي تست توليد صداي اضافي و لرزش خودروهاي چانگان در آمريکا تأسيس شد. اين کار اطمينان مشتريان را به خودروهاي چانگان افزايش داد و افراد بيشتري در اروپا نيز به دليل قيمت پايين‌تر اين خودروها خريد چانگان را ترجيح مي‌دادند. 2009: اولين خودرو تمام الکتريکي چانگان بانام Benii MINI وارد بازار خودروي جهاني شد. 2010: اين سال براي کمپاني چانگان سالي پر از اتفاقات جديد بود. در 28 ژوئن مرکز تحقيقات و توسعه چانگان در بيرمنگام انگليس بنيان‌گذاري شد. در اواخر اين سال نيز اين خودروسازي بزرگ دانشگاه اتومبيل‌سازي خود را تأسيس کرد. 2011: مرکز تحقيقات و توسعه چانگان در ديترويت ايالات‌متحده تأسيس شد. با اين کار اعتبار و شهرت اين کمپاني در بازار خودروي جهاني افزايش يافت و موفقيت‌هاي بيشتري را براي آن به همراه داشت. در همين سال نيز اين کمپاني با خودروهاي جديد خود به نمايشگاه اتومبيل فرانکفورت راه يافت و در آنجا نيز توجه زيادي را به خود جلب کرد. سخن پاياني از آن زمان تاکنون اين خودروسازي مشهور و توانمند با تلاش‌هاي بسيار و همکاري با برندهاي جهاني ديگر پيشرفت چشمگيري داشته و هرساله شاهد افزايش فروش چانگان در بازار خودروي چين و ديگر بازارهاي جهاني هستيم. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره