ايسنا/ نتايج گزارشها نشان ميدهد که خودروهاي الکتريکي در حال حاضر ارزانتر از خودروهاي بنزيني و ديزلي هستند.
شوراي بينالمللي حمل و نقل پاک (ICCT)، مطالعهاي درباره سياستهاي مالياتي خودروها انجام داده است تا دريابد که چگونه دولتها مصرفکنندگان را در انتخاب وسايل نقليه مناسب هدايت ميکنند.
هدف از اين بررسي، اطلاعرساني درباره اين موضوع است که مصرفکنندگان را ترغيب به خريد وسايل نقليه بدون انتشار آلايندگي و در نتيجه کاهش آلايندگي در بخش حمل و نقل در اروپا کند.
محققان در اين بررسي، مدلهاي متعددي از اتومبيلهاي الکتريکي، هيبريدي و بنزيني در اروپا را مورد بررسي قرار دادند و دريافتند که خودرو الکتريکي، ارزانترين وسيله در کشورهاي مورد مطالعه است.
کارشناسان توصيه ميکنند که دولتها بايد مزايا و تخفيفهاي مالياتي براي وسايل نقليه بدون انتشار آلايندگي را در زمان خريد ارائه کنند، چرا که اين امر ميتواند تاثير بيشتري در انتخاب مصرفکننده داشته باشد.
براي مثال، نروژ براي وسايل نقليهاي که آلودگي منتشر نميکنند، ۲۵ درصد معاف مالياتي در نظر گرفته است تا مصرفکنندگان را براي خريد اين نوع وسايل نقليه ترغيب کند.
در نتيجه، نروژ بزرگترين بازار وسايل نقليه الکتريکي در اروپا را دارد، به طوريکه ۳۹ درصد از تمام خودروهاي ثبت شده در سال ۲۰۱۷ در اين کشور، از خودروهاي الکتريکي بودهاند.
انتشار گاز دياکسيدکربن حاصل از بخش حمل و نقل در اروپا، در بالاترين سطح قرار دارد و همچنان در حال افزايش است.
نتايج گزارشها حاکي از آن است که در بريتانيا، حمل و نقل به عنوان بزرگترين عامل انتشار گازهاي گلخانهاي شناخته ميشود؛ به طوريکه ۲۷ درصد انتشار گازهاي گلخانهاي در سال ۲۰۱۷ مربوط به اين حوزه بوده است.
دولت انگليس، ۴۸ ميليون پوند براي کاهش انتشار گازهاي حاصل از اتوبوسها در نظرگرفته است که اين روش ميتواند نقش مهمي در کاهش آلايندگي شهرها داشته باشد.
بازار