نماد آخرین خبر

«فولکس واگن پاسات ۲۰۱۹» فیس لیفت معرفی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ سدان سايز متوسط فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ فيس‌ليفت مخصوص بازار اروپا معرفي شد و فروش آن از تابستان سال آينده آغاز مي‌شود. پس از آنکه فولکس‌واگن سال گذشته نسخه‌ي جديد پاسات (Passat) را براي بازار چين و طي ماه‌هاي گذشته براي ايالات متحده آمريکا معرفي کرد، اکنون نوبت به بازار اروپا رسيده است تا پذيراي سدان سايز متوسط فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ فيس‌ليفت باشد. درکنار مدل‌هاي کاربردي واگن در انواع استاندارد واريانت (Variant) و اسپرت اُلترک (Alltrack)، دومين نام تجاري پرفروش اين شرکت (پس از گلف) آماده است تا با تغييراتي در فضاي داخل کابين و خارج به رقابت با فورد موندئو (Mondeo) برود. اگرچه به نظر مي‌رسد نسخه‌ي فيس‌ليفت فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ مانند مدل قبلي باشد، اما خودروساز آلماني براي قاره سبز از سپرهاي جلو و عقب جديد همراه‌با جلوپنجره مشبک بازطراحي‌شده بهره مي‌گيرد. فولکس‌واگن همچنين چراغ‌هاي جلو و عقب LED استاندارد، چراغ‌هاي روشنايي روز و حتي مه‌شکن‌ها را هم با اندکي تغيير مواجه کرده است. چراغ‌هاي اصلي از نوع ماتريسي هستند و از شاسي‌بلند پرچم‌دار فولکس‌واگن توارگ مدل ۲۰۱۸ قرض گرفته شده که نور بيشتري ارائه مي‌دهند و در نتيجه ايمني بالاتر براي سدان به ارمغان مي‌آورند. ساير تغييرات به‌آساني قابل تشخيص نيستند؛ اما علامت «Passat» در مرکز صندوق عقب، تشخيص نسخه فيس‌ليفت بودن پاسات را براي بينندگان آسان‌تر مي‌کند. همين داستان در داخل کابين نيز وجود دارد و نسل سوم سيستم اطلاعاتي و سرگرمي براي اولين‌بار در اين برند فولکس‌واگن، همراه‌با داشبورد ديجيتال بهبوديافته استفاده مي‌شود. صفحه نمايش لمسي در ابعاد ۶.۵، ۸ و ۹.۲ اينچي ارائه شده است و قابليت‌هاي اتصال آنلاين با تعداد زيادي خدمات از جمله راديوي اينترنتي و ناوبري نيز وجود دارد. يکي از نکات برجسته فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ فيس‌ليفت، طيف گسترده‌اي از سيستم‌هاي دستيار راننده است که رانندگي خودکار را در سرعت‌هاي تا ۲۱۰ کيلومتربرساعت انجام مي‌دهد. با پرداخت هزينه‌هاي بيشتر نيز مي‌توان پاسات ۲۰۱۹ را به سيستم‌هايي از جمله کنترل کروز هوشمند، حفظ مسير، فرمان اضطراري، تريلر و پارک مجهز کرد. يکي ديگر از ويژگي‌هاي مهم اين خودرو استفاده از ترمز الکترومکانيکي براي ترمزگيري سريع‌تر است که به‌عنوان گزينه‌ي استاندارد در سراسر محدوده پاسات به کار مي‌رود؛ برخلاف نسخه‌هاي پيش از فيس‌ليفت که تنها مدل برقي GTE از آن بهره مي‌گرفت. در رابطه با سيستم محرکه، تمام پيشرانه‌هاي بنزيني و ديزلي با فيلتر ذره‌اي جديد براي کاهش آلايندگي ارائه مي‌شوند. سه نوع پيشرانه TSI با قدرت ۱۵۰، ۱۹۰ و ۲۷۲ اسب‌بخار وجود دارد و سه نوع پيشرانه TDI با نيز با قدرت ۱۲۰، ۱۹۰ و ۲۴۰ اسب‌بخار براي نسخه Bi-TDI در دسترس است. نسخه ديزلي پيشرانه ۲ ليتري TDI با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار، پسوند Evo را با خود حمل مي‌کند که نشان مي‌دهد اين نسخه بازطراحي‌شده، ميزان انتشار گازهاي گلخانه‌اي کمتري دارد و تقريباً ۱۰ گرم در کيلومتر نسبت به نسل پيشين خود کمتر آلودگي توليد مي‌کند. نسخه پلاگين هيبريد فولکس‌واگن پاسات GTE نيز به‌روزرساني شده است و هم‌اکنون مي‌تواند تا ۵۵ کيلومتر در حالت تمام الکتريکي براساس استاندارد WLTP بپيمايد؛ که برابر با ۷۰ کيلومتر طبق استاندارد قبلي NEDC خواهد بود. براي مقايسه خوب است بدانيد نسخه پيش از فيس‌ليفت فولکس‌واگن پاسات GTE طبق استاندارد قبلي NEDC در حالت تمام الکتريکي مي‌توانست مسافتي حدود ۵۰ کيلومتر را طي کند. به‌عنوان نکته نهايي بايد يادآوري کنيم که برچسب «ساخت آلمان» روي خودروي پاسات مخصوص اروپا از سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد. به همين دليل توليد مدل نسل آينده پاسات در کارخانه Kvasiny اشکودا در جمهوري چک انجام مي‌شود. کساني که نگران هستند، مي‌توانند تا چهار سال ديگر از خودروهاي ساخته‌شده در کارخانه Emden آلمان خريداري کنند؛ اين همان کارخانه‌اي است که مدل‌هاي محبوب فولکس‌واگن از سال ۱۹۷۸ تاکنون در آن به توليد مي‌رسند. پيش‌فروش نسخه اروپايي فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ فيس‌ليفت از ارديبهشت‌ماه ۹۸ آغاز خواهد شد؛ اما عرضه‌ي اين مدل در بازار تا مرداد ماه ۹۸ به طول خواهد انجاميد. فولکس‌واگن پاسات فيس‌ليفت ابتدا در بازار آلمان عرضه مي‌شود و پس از آن به ساير بازارهاي اروپايي مي‌رسد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره