نماد آخرین خبر

بررسی خودروی جذاب «هیوندای آزرا»

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
باشگاه خبرنگاران/ خودرو هيونداي آزرا (گرنجور) از ۲۰۰۷ به يک پاي خودرو‌هاي لوکس بازار ايران تبديل شد. خودرو هيونداي آزرا (گرنجور) از ۲۰۰۷ به اين‌سو تبديل شد به يک پاي خودرو‌هاي لوکس بازار ايران. آنقدر باوقار و منطقي بود که ديگر کسي نسبت به کره‌اي بودنش اظهارنظر نمي‌کرد. فيس‌ليفت ۲۰۱۱ آن غوغا کرد و با نسل جديدي که در ۲۰۱۲ وارد بازار شد سنگ تمام گذاشت. اما سال بعد ناگهان وارداتش ممنوع شد و بازار با يکي از محبوب‌ترين مدل‌ها خداحافظي کرد. با اينکه آزراي نسل پنجم با پيشرانه ۲.۴ ليتري نيز عرضه مي‌شد، اما بعد از توقف واردات نسخه‌هاي ۳.۰ ليتري اين خودرو در سال ۲۰۱۴، آسان موتور ديگر به‌دنبال عرضه مدل کم‌حجم‌تر آزرا نرفت چراکه در اين صورت تهديدي جدي براي فروش سوناتا محسوب مي‌شد. هيونداي آزرا که در بازار‌هاي جهاني رقيب سخت‌جاني براي تويوتا آوالون، نيسان ماکسيما و کيا کادنزا به حساب مي‌آيد، بعد از يک غيبت سه چهار ساله دوباره در سال ۹۷ و به‌عنوان مدل ۲۰۱۸ به ايران بازگشت، ولي اين‌بار عرضه‌کننده آن آسان‌موتور نبود بلکه کرمان موتور فروش آن را برعهده گرفته است. نسل ششم آزرا (اتاق IG) پلتفرم مشترکي با سوناتا LF و اپتيما JF دارد و به همين دليل نيز فاصله محوري آزرا اختلاف ناچيزي در مقايسه با برادران کوچکترش دارد. اين سدان لوکس، از نظر آپشن و امکانات چيزي کمتر از همکلاسان ژاپني و حتي آلماني خود ندارد، اما به دليل عرضه محدود در بازار هنوز فرصتي براي عرض‌اندامش (مانند آنچه در ساليان قبل مي‌ديديم) فراهم نشده است. هرچه هست آزرا يا آن‌طور که لفظ قلم‌ها مي‌گويند گرنجور، هنوز هم يکي از جدي‌ترين گزينه‌ها براي خريداران خودرو‌هاي تجملي و قدرتمند است. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره