زوميت/ با هدف سرمايهگذاري در صنعت خودروسازي، هواوي اولين ماژول 5G دنيا را براي کاربرد در خودروهاي خودران آينده رونمايي کرد.
هواوي ادعا ميکند اولين سختافزار ارتباطي 5G را براي کاربرد در صنعت خودروسازي جهان ارائه کرده است. دوشنبه هفته گذشته، اين شرکت ماژول جديد MH5000 خود را رونمايي کرد که براساس تراشه Balong 5000 5G ساخته شده و اوايل سال جاري ميلادي طي مراسمي معرفي شد. بهگزارش رويترز، ماژول جديد هواوي در نمايشگاه خودرو شانگهاي نمايش داده شد و ميتواند براي خودروهاي آينده بسيار مفيد باشد.
سخنگوي هواوي دراينزمينه گفت:بهعنوان محصول ارتباطي مهم براي حملونقل هوشمند خودرو در آينده، ماژول 5G هواوي ميتواند صنعت خودروسازي را بهسمت دوران 5G ارتقا دهد. ما در نظر داريم تا در نيمه دوم سال جاري، با استفاده از اين ماژول جديد، فناوري شبکه 5G را براي بخش خودرو تجاريسازي کنيم.
استفاده از فناوري 5G ميتواند شرايط را براي ارتقاي خودرو متصل و ورود آنها به بازار فراهم کند و هواوي قراردادهايي با برخي خودروسازان چيني ازجمله دانگفنگ و FAW و چانگان امضا کرده تا فناوري جديد خود را روي خودروهاي متصل آنها آزمايش کند.
غول فناوري چيني در سالهاي اخير، بهشدت روي فناوري خودرو خودران سرمايهگذاري ميکند و در سال ۲۰۱۸، OceanConnect IoT را در کراساور دياس ۷ کراسبک رونمايي کرد؛ پلتفرمي که در خودرو متصل و خانههاي هوشمند و شهرهاي هوشمند کاربرد دارد و امکان برقراري ارتباطات يکپارچه و ايمن بين خودرو و فضاي ابري را فراهم ميکند.
بااينحال، ترويج اين فناوري در بازار ايالات متحده ممکن است مشکلساز باشد؛ زيرا کاخسفيد پيش از اين هواوي را متهم کرده که ميتواند از فناوري 5G براي جاسوسي استفاده کند. درواقع اوايل سال ۲۰۱۹، وزارت دادگستري ايالات متحده ۱۳ مورد اتهام کيفري عليه اين شرکت صادر کرد. وزارت دادگستري آمريکا بر مقاصد جاسوسي از محصولات شرکت چيني اصرار کرده است؛ اما هواوي هرگونه تخلف دراينزمينه را رد ميکند.
درهرصورت، هواوي تنها شرکت فناوري نيست که قصد دارد وارد صنعت خودروسازي شود. بهعنوان مثال، انويديا که به ساخت واحد پردازش گرافيکي رايانه شناخته ميشود، شديدا علاقهمند به سرمايهگذاري در فناوريهاي خودران است و هماکنون روي نرمافزار و سختافزار خودران کار ميکند. انويديا در آخرين همکاري خود با شرکتهاي خودروسازي، تراشه مخصوصي براي سيستم اتوپايلوت تسلا توليد کرد.
بازار