
چرا و چگونه گارانتی خودرو ابطال می شود؟
پرشين خودرو
بروزرسانی


پرشين خودرو/ قائم مقام مديرعامل سايپايدک از الزام انجام سرويسهاي دورهاي محصولات گروه سايپا در شبکه نمايندگيهاي اين خودروساز به عنوان شرط برقراري گارانتي خودرو خبر داد. ايرج حسينيپژوه با اعلام اين خبر گفت: انجام سرويسهاي دورهاي باعث افزايش طول عمر خودرو و پيشگيري از بروز خسارتهاي عمده، کاهش استهلاک، افزايش کارايي و ايمني سرنشينان ميشود. وي افزود: حضور نيروهاي متخصص و آموزش ديده، انجام تعميرات استاندارد مطابق با دستورالعمل شرکتهاي توليد کننده خودرو گروه سايپا، استفاده از قطعات مرغوب با سطح کيفي استاندارد و گارانتي تعويض، پاسخگويي نمايندگيها در خصوص مشکلات احتمالي پيش آمده پس از انجام سرويس و افزايش رضايت مشتريان، از جمله مزاياي انجام سرويسهاي دورهاي در شبکه نمايندگيهاي مجاز ميباشد.
حسينيپژوه يادآور شد: انجام تعميرات و سرويسها در خارج از شبکه نمايندگيهاي مجاز توسط عدهاي از مشتريان که موجب بروز صدمات و خسارات ناشي از انجام تعميرات غير استاندارد و نصب قطعات فاقد صلاحيت کيفي بر روي خودرو شده و در بسياري از موارد براي مشتريان محترم مشکلات فراوان ايجاد کرده است، گروه سايپا را بر آن داشت تا جهت پيشگيري، انجام سرويسهاي دورهاي در شبکه نمايندگيهاي مجاز را جزء الزامات گارانتي قرار دهد. قائم مقام مديرعامل سايپايدک تصريح کرد: برنامه سرويس و نگهداري خودرو طبق کارشناسيهاي صورت پذيرفته تدوين و در دفترچه راهنماي مشتريان گنجانده شده که در زمان تحويل خودرو به مشتريان محترم ارائه ميشود. لذا سرويسهاي دورهاي مانند تعويض روغن، فيلتر، لنت ترمز و کليه موارد اعلام شده در دفترچه ميبايست توسط نمايندگيهاي مجاز سايپا انجام شود و انجام اين سرويسها در خارج از شبکه نمايندگيها موجب باطل شدن گارانتي خودرو و قطعات مرتبط با سرويسهاي مذکور خواهد شد. همچنين مشتريان محترمي که دسترسي به دفترچه راهنماي مشتري ندارند ميتوانند از طريق سايت www.saipayadak.org اطلاعات لازم را دريافت کنند.