پرشين خودرو/ کمپاني خودروسازي تويوتا برنامه ريزي خود تا 6 سال آينده براي طراحي و ساخت وسايل نقليه تمام الکتريکي را تشريح مي کند.
در روزهاي گذشته به اين موضوع اشاره شد که شرکت خودروسازي تويوتا با همکاري سوبارو يک اتحاد بزرگ در راستاي طراحي و ساخت وسايل نقليه تمام الکتريکي تشکيل داده است. اما اين تنها آغاز يک همکاري چند ميليارد دلاري خواهد بود و اخيرا شرکت خودروسازي تويوتا برنامه ريزي گسترده خود براي طراحي و ساخت وسايل نقليه تمام الکتريکي را تشريح کرده است.
در کل، کمپاني خودروسازي تويوتا قصد دارد 6 مدل خودروي جديد براساس پلتفرم e-TNGA آماده کند که طبق ادعاي منابع خبري شامل يک خودروي کراس اوور جمع و جور، يک خودروي کراس اوور سايز متوسط، يک خودروي شاسي بلند سايز متوسط، يک خودروي ميني ون سايز متوسط، يک خودروي سدان سايز متوسط و همچنين شامل يک خودروي شاسي بلند سايز بزرگ خواهد شد که دريافت کننده سيستم محرک تمام الکتريکي شرکت خودروسازي تويوتا خواهند بود. هرچند گفته مي شود که در اين بين دو شرکت خودروسازي "سوزوکي" و "دايهاتسو" به عنوان شرکاي توسعه دهنده سيستم هاي محرک تمام الکتريکي تويوتا به دنبال طراحي و ساخت کراس اوورهاي کامپکت اختصاصي خود هستند.
پلتفرم الکتريکي e-TNGA کمپاني خودروسازي تويوتا کم و بيش پاسخي به پلتفرم تمام الکتريکي MEB کمپاني خودروسازي فولکس واگن خواهد بود و طراحي شده است تا در مدل هاي مختلف محور جلو محرک، محور عقب محرک و همچنين چهارچرخ محرک در دسترس باشد و همچنين امکان نصب موتورها و يا باتري هاي مختلف بر روي اين پلتفرم وجود خواهد داشت تا مناسب با نياز و همچنين کاربري محصولاتي که براساس اين پلتفرم توسعه پيدا مي کنند، خروجي قدرت و حداکثر محدوده حرکتي مختلف انتخاب شود.
به منظور جلوگيري از بروز مشکلاتي در تامين قطعات اوليه مورد نياز سيستم هاي محرک تمام الکتريکي از جمله باتري هاي تامين کننده انرژي، کمپاني خودروسازي تويوتا با توليدکنندگان بزرگي همچون "بي واي دي"، "پاناسونيک"، "توشيبا" و همچنين شرکت چيني "کاتل" همکاري خواهد کرد و پيش بيني شده است تا کمتر از 10 مدل خودروي تمام الکتريکي تا اوايل دهه 2020 ميلادي معرفي شده و تا 2025 ميلادي تمامي برندهاي فعلي اين شرکت يک سيستم محرک تمام الکتريکي و يا حداقل سيستم محرک ترکيبي دريافت کنند.
بازار