باشگاه خبرنگاران/ بعد از پايين آمدن تب خريد و فروش شاسيبلندهاي جمع و جور، مشتريان ايراني از اوايل دهه ۹۰ شمسي به سمت و سوي خريد کراساورهاي کوچک رفتند که مدلهايي مانند H۳۰ کراس، ليفان X۵۰، ساندرو استپوي و برليانس کراس از جمله اولينهاي اين کلاس در بازار کشورمان محسوب ميشوند.
برليانس کراس، که نخستينبار در سال ۲۰۱۳ بهعنوان مدلي مفهومي و با نام C۳ کراس رونمايي شده بود، در سال ۹۶ به خط توليد پارس خودرو آمد. اين خودرو مانند ديگر همقطارانش، در واقع يک هاچبک سايز بزرگ است و عليرغم ابعاد کمش، فضاي داخلي قابل قبولي دارد.
همچنين اگر به گرافيک چراغهاي جلو، تغيير جلوپنجره، رينگ جديد و همچنين به اضافهشدن باربند دقت کنيد، متوجه تفاوتهاي مختصرش با H۳۲۰ ميشويد.
برليانس کراس از ديد برخي از مشتريان، جزو همان چينيهاي بحثبرانگيز است و هرچند از نظر آپشن، حرف چنداني براي گفتن ندارد و کيفيت ساختش نيز مشابه H۳۲۰ از آب درآمده، ولي به لطف پلتفرم مشترکش با خانواده H۳۰۰، هم خدمات پس از فروش خوبي دارد و هم از بازار دستدوم گرمي بهره ميبرد. البته لازم به گفتن نيست که برليانس کراس براي رسيدن به بازار رقيب فرانسوياش، هنوز راهي طولاني را در پيشروي خود دارد.
بازار