زوميت/ در صنعت افترمارکت و بهينهسازي خودروهاي مدرن، منصوري داراي جايگاه ويژهاي است. اين برند با مديرعاملي کوروش منصوري، تفاوتهاي مهمي با ديگر شرکتهاي تيونينگ دنيا دارد.
براي مردم ما، شنيدن نامهاي ايراني در ميان برندهاي برتر جهان، غرورآفرين است. حتي اگر مالک يا مؤسس يک شرکت موفق خارجي، چند دهه قبل کشورمان را ترک کرده و تمامي دوران تحصيل يا توسعهي حرفهاي خود را خارج از ايران گذرانده باشد؛ باز هم براي مردم ما داراي اهميت خواهد بود. شرکت منصوري و در راس آن، کوروش منصوري، چنين شرايطي دارد تا براي علاقهمندان به صنعت خودرو و همچنين دوستداران افراد موفق با اصالت ايراني، مايهي افتخار باشد.
چرا برند منصوري در بازار جهاني، اهميت دارد؟
منصوري بهعنوان عرضهکنندهي مدلهاي تقويتشده با طراحي مستقل و امکانات لوکس، يکي از بهترينهاي دنيا است. اين شرکت، پشت سر برابوس و ABT، همواره در ميان برندهاي ارزشمند و سودآور صنعت تيونينگ خودرو جهان قرار دارد، درحاليکه مستقل از غولهاي خودروسازي دنيا، با تکيه بر سهامداران خصوصي فعاليت ميکند. چنين شرايطي، يکي ديگر از عوامل محبوبيت کوروش منصوري و شرکت او در ميان علاقهمندان خودرو ايران و جهان است؛ چراکه علاوبر ارزش اقتصادي و مهندسي، زيرمجموعهي خودروسازان مشهور، محسوب نميشود.
ديگر موضوع مهم براي برند منصوري، جسارت باورنکردني در سرمايهگذاري روي خودروهاي گرانقيمت و توليد محدود است. بهعنوان مثال، منصوري اولين شرکت تيونينگ دنيا بود که ابرخوردوي بوگاتي ويرون را ارتقاء داد. در تاريخ خودروسازي، هرگز سابقه نداشت که برندهاي افترمارکت، سراغ مدلهاي سوپرلوکس ساخت رولزرويس يا بنتلي بروند؛ اما منصوري علاوهبر تقويت پيشرانهي محصولات اصيل انگليسي، امکانات رفاهي و کيفيت کابين آنها را بهبود بخشيد.
منصوري با سرعتي بسيار بالا رشد کرد و سود خود را صرف توسعهي دپارتمانهاي مختلف نمود. امروزه، بسياري از برندهاي تيونينگ، مثل کان ديزاين انگليس، قطعات مورد نياز خود را به ديگر شرکتها سفارش ميدهند. خصوصا زمانيکه توليد ادوات با مواد جديد، مثل فيبرکربن لازم باشد؛ برونسپاري پروژه و سفارش قطعات به ديگر توليدکنندگان، اجتنابناپذير به نظر ميرسد. منصوري، هنوز هم در گروه معدود شرکتهاي تيونينگ دنيا است که کارخانهي اختصاصي براي توليد تجهيزات فيبرکربن، چرم و چوب دارد. طراحي و ارتقاء فني محصولات منصوري، بهطور کامل، توسط پرسنل شرکت انجام ميشود؛ درحاليکه از کيفت بسيار بالايي برخوردار است. آنها ميتوانند؛ هر خودرويي در جهان را، همراهبا بدنه، چرخ، کابين و پوسته موتور، تماما از فيبرکربن بازتوليد کنند.
نبايد فراموش کنيم، منصوري يک برند با شخصيت عالي است. اين شرکت، معمولا لوگوي خود را جايگزين برند سازنده ميکند تا نشان دهد، محصولاتش تا چه اندازه متفاوت از نمونهي اصلي هستند. معدود غولهاي تيونيگ جهان، مثل منصوري، برابوس، کارلسون و چند شرکت ديگر، بهحدي از کيفيت و استاندارد در محصولات خود رسيدهاند، که رسما از توليدکنندگان اصلي، اجازهي دخل و تصرف در نماد تجاري دارند.
مجموع پرسنل منصوري در خطوط توليد و مهندسي دپارتمانهاي مختلف، حدود ۲۰۰ نفر عنوان شده است. اين تعداد از کارکنان، باتوجهبه سودآوري و تنوع محصولات، تاييدي ديگر بر قابليتهاي تيم مديريتي شرکت و خصوصا کوروش منصوري در راس هيئت مديره دارد. علاوهبر اين، نمايشگاههاي رسمي عرضهکنندهي محصولات منصوري هم در سراسر جهان، به ۲۰ مرکز ميرسند که علاوهبر اروپا، کشورهاي امريکا، افريقا جنوبي، هند، چين، کرهجنوبي و ژاپن را شامل ميشود.
تاريخچه منصوري و زندگي کوروش منصوري
سال ۱۳۳۹ خورشيدي در شهر چالوس، کوروش منصوري متولد شد. او پس از اتمام تحصيلات متوسطه به انگلستان مهاجرت کرد و بهگفتهي خودش، علاقهمند سبک طراحي خودروهاي بريتانيايي شد. کوروش منصوري تا سن ۲۹ سالگي، فعاليت تجاري مستقل نداشت؛ اما با جديت تلاش ميکرد تا اطلاعات کاملي دربارهي ارزش واقعي خودروهاي کلکسيوني، هنر ساخت بدنه بهصورت دستساز و فناوريهاي مرتبط با مهندسي خودرو کسب کند. او خيلي زود متوجه شد، بازار متمول و پرمخاطب انگلستان، فاقد توان مهندسي آلمان، براي ارتقاء فني و ظاهري خودروهاي مدرن است. سال ۱۹۸۹، کوروش منصوري اقدام به تأسيس شرکت AP ديزاين در آلمان کرد تا همکاري نزديکي با برندهاي فعال در صنعت افترمارکت و تيونينگ داشته باشد.
Kourosh Mansoryکوروش منصوري صاحب برند منصوري (ايستاده) درکنار اريک لوت، مالک شرکت ساعت گراهام
چند سال بعد از طراحي و توليد قطعات بدنه براي چند شرکت تيونينگ آلماني، منصوري اقدام به ثبت يک شرکت جديد با نام خود کرد تا مستقل از ديگران، عمل کند. به همين دليل، دفتر مرکزي شرکت در مونيخ آلمان با نام تجاري منصوري، به ثبت رسيد.
کوروش منصوري دليل تمرکز خود بر خودروهاي انگليسي را، حفظ دوستي و فضاي همکاري با برندهاي تيونينگ آلماني، عنوان کرده است. اوايل سالهاي ۲۰۰۰، برابوس، کارلسن، اشنيتزر، تکآرت، گامبالا، ABT و بسياري ديگر، انواع خودروهاي آلماني را بهينهسازي ميکردند و فعاليت منصوري در اين زمينه، احتمالا به شکست تجاري ميانجاميد. به همين دليل، آنها تصميم گرفتند با جسارت، سراغ مدلهايي بروند که غالب شرکتهاي تيونينگ دنيا، ناديده ميگيرند.
تا سال ۲۰۰۱، عمده محصولات منصوري براي بازار بريتانيا توليد ميشد و عموما، متمرکز بر رولزرويس، استون مارتين و تعداد محدودي فراري بود. اواسط همان سال، کارخانهي دوم شرکت در فيشتل بريج آلمان تأسيس شد تا امروزه، بزرگترين مرکز طراحي و توليد منصوري باشد. علاوهبر کارخانههاي مختلف در آلمان و سوئيس، منصوري داراي چند گالري فروش در کشورهاي مختلف است که ۲۰ مکان در اروپا، امريکا، افريقاي جنوبي، ژاپن، چين و کرهجنوبي را شامل ميشود.
يکي از اتفاقات مهم براي برند منصوري، تصاحب شرکت تيونينگ ريناسپيد (Rinspeed) در زوريخ سوئيس بود. ريناسپيد سال ۱۹۷۹ تأسيس شد و تا اواخر قرن بيستم، يکي از مهمترين مراکز دنيا در زمينهي تقويت و بهينهسازي محصولات پورشه بود. سال ۲۰۰۷، بخش اصلي سهام ريناسپيد به منصوري فروخته شد تا سومين خط توليد شرکت باشد. امروزه، آن دسته از خودروهاي منصوري که ساخت سوئيس باشند، لوگوي اختصاصي با طرح پرچم سوئيس، روي فرمان دارند.
دپارتمانهاي منصوري
چند خط توليد در زيرمجموعهي شرکت منصوري فعاليت دارند که محصولات آنها، علاوهبر توليدات برند اصلي، به مشتريان خصوصي نيز فروخته ميشود.
کارخانه بزرگ منصوري در زمينهي تجهيزات قالبگيري و ساخت با مواد فيبرکربن، که يکي از بهترينها دنيا است و قطعات فيبر کربن را به رنگ دلخواه توليد ميکند؛ دپارتمانهاي نجاري و چوب هم، فعاليت گستردهاي در اين شرکت دارند. در شرکت منصوري، بخش چوب، فيبرکربن و مواد کامپوزيت، بهدليل ماهيت کاري، هماهنگ با هم عمل ميکنند.
بخش چرم، پارچه و خياطي، ديگر عضو مهم منصوري هستند که نقش بسيار مهمي در طراحي داخلي و تزئينات کابين دارند. در اين قسمت، علاوهبر صنعتگران زبردست که کارهاي دقيق با دست انجام ميدهند؛ بهترين تجهزات برش و دوخت ماشيني هم استفاده ميشود. طرحهاي صندلي، داشبورد و فرمان در خودرهاي منصوري، معمولا آنچنان پيچيده هستند که با تکيه بر هنرهاي دستي و بدون بهرهگيري از تجهيزات برش CNC، قابل توليد نيستند.
دپارتمان پلياورتان، مجموعهي نسبتا جديدي در شرکت منصوري است. اين مادهي صنعتي مقاوم و سبکزون، جايگزيني مناسب براي پلاستيک است که با ترکيبات سخت، براي دستگيرهها يا قطعات بدنه استفاده ميشود.
فرمان خودرو، اهميت زيادي براي مديران و طراحان منصوري دارد. به همين دليل، بخش ويژهاي از شرکت با هدف توليد فرمان اختصاصي براي محصولات منصوري، تأسيس شده است. با نگاهي دقيق به فضاي داخلي در جديدترين خودروهاي منصوري، متوجه تفاوت فرمان اين مدلها با نمونهي استاندارد خواهيد شد. اين ترفند خلاقانه و البته پرهزينه، حتي توسط غولهاي تيونيگ دنيا، مثل برابوس، ناديده گرفته ميشود. فرمان در بعضي خودروهاي منصوري، ظاهري متفاوت از نمونهي اصلي و هماهنگ با ديگر اجزاء طراحي داخلي دارد؛ اما تجهيزات و دکمههاي الکترونيک مرتبط با آن، مطابق نسخهي اصلي، ارايه ميشوند.
دپارتمان توليد رينگهاي آلومينيوم و فيبرکربن، يکي از ديگر بخشهاي مهم و سودآور منصوري است که محصولات آن، فروش خوبي در بازار دارند. تمامي چرخهاي ساخت منصوري، داراي طرح ثبت شده و اختصاصي اين برند هستند. علاوهبر مدلهايي که تيراژ توليد محدود براي خودروهاي خاص منصوري دارند؛ امروزه ۳۰ نوع، رينگ متفاوت توسط اين شرکت عرضه ميشوند که حضوري يا اينترنتي، قابل سفارش هستند.
محصولات جانبي منصوري
اگر علاقهمند خودروهاي مدرن و اتقاءيافته باشيد؛ مسلما تصاوير خودروهاي مختلف با لوگوي منصوري را ديدهايد؛ اما احتمالا از ديگر فعاليتهاي اين شرکت که در ادامهي مطلب معرفي ميشوند، بيخبر هستيد.
لوازم لوکس با کاربري شخصي
بسياري از خودروسازان دنيا، مثل رولزرويس، بوگاتي و بيامو داراي خط توليد پوشاک و ديگر اقلام لوکس هستند. در اين زمينه، منصوري داراي دپارتمانهايي است که توليد لباس و کفش (Luxury Fashion)، عينک، کيف و چمدان و همچنين اقلام تزئيني از جنس فيبرکربن مثل النگو يا جاسيگاري را شامل ميشود.
منصوري بهلطف مالکيت کارخانهي توليد و قالبگيري فيبرکربن، محصولات متنوعي با اين مواد عرضه ميکند که علاوهبر نصب در خودروها، کاربري شخصي و لوکس دارند. بهعنوان مثال، کلاه کاسکت ايمني با برند منصوري و مواد فيبرکربن، براساس اندازه سر سفارشدهنده، توليد ميشود.
صندلي، مبلمان و تزئينات معماري داخلي
خريد بالشت از برند منصوري، عجيب به نظر ميرسد؛ اما چنين محصولي با چرم مرغوب و کيفيت دوخت بسيار بالا در فروشگاه منصوري به قيمت ۱۲۹ يورو فروخته ميشود. صندليهاي اداري هم با ترکيب چرم و فيبرکربن، توسط منصوري توليد ميشئوند که البته، ۱۵۰۰ تا ۱۵ هزار يورو، قيمت دارند. علاوهبر محصولات استاندارد، خريدار ميتواند به سفارش خود و مطابق اندازهي دقيق بدن، صندلي مخصوص به خود را سفراش دهد.
ميزهاي اداري و چراغهاي لوکس، ديگر محصولات مرتبط با دپارتمان اداره و خانه (Home and office) در شرکت منصوري هستند.
هوانوردي منصوري
هرچند که شرکتهايي مثل بوگاتي، استون مارتين و لکسوس، سالها قبل وارد همکاري با برندهاي توليدکنندهي قايقهاي لوکس شدند، منصوري بهتازگي عنوان کرده است که برنامههايي براي توليد هواپيماهاي لوکس دارد.
اندک تصاوير منتشر شده از پروژهي جديد منصوري، فراتر از طراحي داخلي يک هواپيما است. اين شرکت، روياهاي بلندپروازنهاي در زمينهي ساخت هواپيما با طراحي بدنه و شرايط اختصاصي دارد. دپارتمان هوانوردي منصوري، محصولاتي کاملا سفارشي و توليد محدود ارايه خواهد کرد که نماي داخلي و خارجي مطابق با سليقهي خريدار خواهند داشت. اگر اين پروژه به سرانجام برسد، منصوري اولين توليدکنندهي هواپيماهايي شخصي با بدنه و کابين فيبرکربن خواهد بود.
خودروهاي گردشگري گاريا
سبک بدنهي گلف کارت، مدلهاي هستند که معمولا در زمينهاي گلف براي جابهجايي افراد و تجهيزات آنها استفاده ميشوند. اين خودروها، کوچک و کمسرعت هستند؛ اما براي طبيعتگردي در املاک شخصي و محيطهاي وسيع، کاربرد دارند.
گاريا، نام زيرمجموعهاي از منصوري است که خودروهاي گلف کارت ۲ سرنشينه توليد ميکند. بعضي از اين محصولات، استاندارد لازم براي تردد در جادههاي عمومي اروپا و امريکا نيز دارند. کيفيت بسيار بالا در ساخت بدنه و صندليها، درکنار موتور برقي فاقد آلودگي که نهايت سرعت ۶۰ کيلومتربرساعت فراهم ميکند؛ مهمترين ويژگي مدلهاي مختلف گاريا است.
جت اسکي بلک مارلين
خريداران جت اسکي RXT-X 260 RS ساخت شرکت سيدو (See Doo) ميتوانند با استفاده از طرح منصوري، نمونهاي با بدنهي فيبرکربن خريداري کنند. اين محصول، نهتنها ۱۰ کيلوگرم سبکتر از مدل استاندارد است؛ بلکه مجهز به پيشرانهي قدرتمند ۵۵۰ اسببخار عرضه ميشود.
مهمترين محصولات تاريخ منصوري
هرچند که تاريخچهي منصوري، چندان طولاني و سرشار از اتفاقات پرفراز و نشيب نيست؛ محصولات توليدي اين برند داراي تنوع و گستردگي بسيار زيادي هستند. در ادامهي مطلب، نگاهي کوتاه به شاخصترين مدلهاي توليدي يا ارتقاءيافته توسط منصوري داشتهايم.
استون مارتين ونکوئيش S مدل ۲۰۰۵
اولين محصول منصوري که شهرت جهاني پيدا کرد، ساخت استون مارتين بود. ونکوئيش S با طرج بدنهي سياه زرد يا تمام سفيد، همراه پوشش چرم در تودريها، فرمان و سقف، فاقد فيبر کربن در محيط خارجي بدنه بود. زير کاپوت اين خودرو، ادوات مختلف مثل ميلههاي تعادلي دسته موتور و پوشش خارجي تجهيزات فني، داراي مواد فيبر کربن هستند تا وزن خالص، به عدد بسيار خوب ۱۸۵۰ کيلوگرم برسد.
منصوري بهلطف ارتقا فني و ظاهري، توانست ارزش استون مارتين ونکوئيش S را به قيمتي در حدود ۷۰۰ هزار دلار افزايش دهد. اين محصول، ميتوانست در زماني کمتر از ۵ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت برسد که برتري مهمي نسبت به مدل استاندارد محسوب ميشد.
مرسدس بنز SLR مکلارن C199
پروژهي بلندپروازانهي منصوري با کد C199، منجر به افزايش شهرت اين برند در سال ۲۰۰۸ شد. مرسدس بنز SLR مکلارن، بهدليل اينکه حاصل همکاري غول خودروسازي آلمان با يک برند انگليسي و تيراژ توليد نسبتا پايين (۲۱۵۷ دستگاه) بود؛ توسط شرکتهاي تيونينگ مرسدس بنز در آن زمان، مثل برابوس و کارلسون ناديده گرفته شد.
منصوري از فرصت استفاده کرد و پيشرانهي اصلي با قدرت ۶۱۷ اسببخار و گشتاور ۷۸۰ نيوتنمتر را به ۶۹۰ اسببخار و ۸۸۰ نيوتنمتر ارتقا داد. سپس، وزن خالص خودرو با فيبرکربن در بدنه، اتاق و تجهيزات فني، حدود ۷۰ کيلوگرم، سبکتر شد. محصول نهايي، بهجاي ۳.۵ ثانيه در ۳ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت ميرسيد و برچسب قيمتي بيش از يک ميليون دلار داشت. نمونههايي از مرسدس بنز SLR مکلارن منصوري، با بدنهي تمام فيبر کربن نيز ساخته شد.
بوگاتي منصوري
تاکنون ۴ دستگاه بوگاتي ويرون و يک نسخه از شيرون، توسط منصوري بهينهسازي شده است. ويرونهاي منصوري، علاوهبر فيبرکربن در قسمتهاي مختلف بدنه، با طرحي شبيه به بال پرنده در جلوپنجرهي بوگاتي، شناسايي ميشوند.
لينهآ وينسرو (linea vincero) سال ۲۰۰۹ معرفي شد و تنها بوگاتي ويرون با تيوينگ يک شرکت مستقل در دنيا بود. اين محصول، حدود ۹۰ اسببخار نسبت به نسخهي استاندارد، قدرت بيشتر داشت و همراهبا پوشش تيره در بيرون و سفيد در داخل، خيلي زود به قيمت ۲.۷ ميليون دلار فروخته شد. نسخههايي از ويرون منصوري با نامهاي ويوره دايموند (Vivere Diamond) و لينهآ دهاورو (LINEA D'ORO) بدنهي تمام فيبر کربن دارند.
منصوري، بعد از معرفي بوگاتي شيرون هم، اولين و تنها برند جهان نام گرفت که بدنهي اين ابرخودروي ميليون دلاري را، ارتقا داد.
مرسدس بنز SLS
چند دستگاه، مرسدس بنز SLS هم توسط منصوري بهينهسازي شدند که مهمترين آنها، کورميوم (CORMEUM) نام دارد. منصوري با عرضهي کورميوم در سال ۲۰۱۱، ثابت کرد علاوهبر تيونينگ فني، توانايي تغيير چهره (Face Lift) محصولات خودروسازان بزرگ را دارد.
نسخهي نهايي، شباهت زيادي به خودروهاي فراري، مثل 599 داشت و در نگاه اول، بهعنوان يک مرسدس بنز، شناخته نميشد. کورميوم با بدنهي تمام فيبر کربن، ۹۰ کيلوگرم سبکتر از SLS استاندارد بود. ارتفاع بدنه در جلو و عقب هم به ترتيب، ۶۶ ميليمتر و ۸۴ ميليمتر کاهش داشت.
منصوري همچنين، کيت بدنهي سفارشي براي خريداران SLS تهيه کرد تا بتوانند محصول خود را با همکاري طراحان اين شرکت، شخصيسازي کنند. در فهرست پيشنهادي منصوري، علاوهبر قطعات فيبر کربن براي بدنه، انواع جلوپنجره، سپر، فرمان، صندلي، آينه بغل و رينگ اسپرت، قابل انتخاب هستند که ميتوانند، مجموعا بيش از ۳۰۰ هزار دلار هزينه داشته باشند.
پورشه پانامرا و کاين
علاوهبر 911، محصولات مدرن پورشه شامل پانامرا و کاين، هميشه مورد توجه منصوري بودهاند. سال ۲۰۱۰، اولين نسخه از پانامرا منصوري معرفي شد و تا امروز، همچنان مدلهاي متنوعي از پانامرا توسط منصوري، بهينهسازي ميشوند.
منصوري در نمايشگاه ژنو ۲۰۱۸، نسخهاي از پانامرا اسپرت توريزمو را معرفي کرد که روي کاپوت، سپرهاي و اجزاء بدنه، مجهز به نسل جديد فيبرکربنها موسوم به کالج (collage carbon fiber) بود. اين سبک، قبلا توسط منصوري روي بوگاتي ويرون و چند محصول ديگر هم وجود داشت؛ اما همراهبا رنگ قهوهاي بدنه و کيفيت بسيار بالاي دوخت چرم در فضاي کابين، مورد توجه و تحسين کارشناسان قرار گرفت.
پورشه کاين هم، از جمله محصولات داراي کيت بدنه در مجموعهي منصوري است. نسل جديد يا قديم اين خودرو، ميتواند مجهز به سپر، جلوپنجره، کاپوت، اسپويلر و رينگهاي اختصاصي منصوري، تغيير کند. در فضا داخلي نيز، تقريبا همهچيز از فرمان گرفته تا صندليها و کفپوش، ميتوانند با رنگ و طرح انتخابي کارفرما، شخصيسازي شوند.
بنتلي بنتايگا، کنتيننتال و مولسان
منصوري با تيونينگ خودروهاي لوکس انگليسي، مشهور شد و به همين دليل، هنوز هم توجه ويژهاي به محصولات بنتلي، رولزرويس و استون مارتين دارد. در اين بين، نسخهي منصوري از بنتلي بنتايگا اهميت ويژهاي دارد.
اولين نمونهي ارتقايافته از شاسيبلند لوکس بنتلي، توسط منصوري در سال ۲۰۱۶ معرفي شد. اين محصول، مانند بنتلي کنتيننتال، همچنان با انواع کيت بدنه و ادوات مخصوص کابين، مورد توجه مشتريان منصوري است. نسخههاي مختلف از سوپرلوکس بنتلي مولسان و فلاينگ اسپر هم، در سبد منصوري ديده ميشوند.
انواع رولزرويس
منصوري همچنان، از معدود برندهاي دنيا با جسارت و فناوري لازم براي تيونينگ رولزرويس است. طراحان و مهندسان اين شرکت، تقريبا تمام ادوات کابين در انواع خودروهاي رولزرويس را به سليقهي خود يا سفارش مشتري تغيير ميدهند.
شاسيبلند لوکس و تازهتوليد رولزرويس کالينان هم، بهصورت تکنمومنه توسط منصوري توليد شده است که با نام نسخهي بيليونر شناخته ميشود و ۱.۳ ميليون دلار، قيمت دارد. مشابه محصولات پورشه، خريداران مدلهاي مختلف رولزرويس، شامل ريث، گوست، فانتوم، داون و کالينان هم ميتوانند با ارسال خودرو به شرکت منصوري، از انواع آپشنهاي فني يا ظاهري اين برند، استفاده کنند.
سوپراسپرتهاي ايتاليايي
لامبورگيني و فراري، از گذشته مورد توجه منصوري بودند. حتي مازراتي گرانتوريسمو هم با برند منصوري توليد شده است. اين خودروها، علاوهبر تغيير چهره در محيط خارجي و داخلي، توسط مهندسان منصوري با ارتقاء فني و افزايش قدرت نيز، قابل سفارش هستند.
در ميان انواع محصولات فراري که با برند منصوري توليد ميشوند؛ سري خودروهاي سيراکوزا (SIRACUSA) براساس فراري ۴۸۸ ، فروش بالايي دارند. مدل F۱۲ هم با نسخههاي تکنمونه از لا رولوزيون (LA REVOLUZIONE) و استالون (Stalone) توسط منصوري توليد شدهاند.
لامبورگيني اونتادور، بارها توسط منصوري تيونينگ شده و داراي کيت بدنهي سفارشي براي مشتريان است. واژهي کربونادو (CARBONADO) به آن دسته از اونتادورهاي منصوري اختصاص دارد که مجهز به بدنهي تمام فيبرکربن هستند. اين خودروها علاوهبر کاهش وزن قابلتوجه، مجهز به پيشرانهاي با قدرت ۱۲۵۰ اسببخار هستند و در زماني حدود ۲.۵ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت ميرسند. منصوري همچنين از معدود شرکتهاي ارتقاءدهندهي لامبورگيني اوروس است.
مرسدس بنز G کلاس
بعد از برابوس، شاسيبلند G کلاس با تيونينگ منصوري، داراي ارزش خاصي براي علاقهمندان و کلکسيونرها است.
علاوهبر نسخههاي استاندارد با کيت بدنهي منصوري، اين شرکت ميتواند G کلاس ۶ چرخ و ۳ ديفرانسيل هم توليد کند. چنين خودرويي، با افزون بر۸۴۰ اسببخار قدرت و ۱۰۰۰ نيوتنمتر گشتاور، يکي از بهترين شاسيبلندهاي دنيا براي حرکت در مسيرهاي خارج جاده است.
تسلا مدل S
تنها خودروي اسپرت برقي در سبد منصوري، تسلا مدل S است که البته، قدرت و گشتاور متفاوت از مدل استاندارد ندارد.
منصوري تلاش کرده است تا با استفاده از رينگهاي ۲۲ اينچ، ادوات فيبر کربن و تزئينات مرغوب در کابين، علاوبر افزايش زيبايي تسلا مدل S، کاهش وزن براي اين خودرو فراهم کند.
موتورسيکلت زاپيکو
منصوري با استفاده از پيشرانهي سفارشي ساخت شرکت S&S امريکا، اقدام به توليد موتورسيکلت زاپيکو کرده است.
موتور ۲۰۸۰ سيسي، قدرت ۱۶۰ اسببخار فراهم ميکند و زاپيکو را، در زماني حدود ۳.۳ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت ميرساند. اين موتورسيکلت، از بدنه، شاسي، ديسک و رينگهاي فيبرکربن استفاده ميکند و ۳۴۰ کيلوگرم، وزن خالص دارد. قيمت نهايي زاپيکو، فقط به خريداران واقعي اعلام شده است.
بازار