نماد آخرین خبر

پرفروش ترین برندهای جهانی خودرو در بازار چین

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
پرفروش ترین برندهای جهانی خودرو در بازار چین
عصر ايران/از يک سو اين کشور بازار بسيار پرظرفيتي براي فعاليت هاي توليدي و فروش کمپاني هاي بزرگ جهان دارد و در سوي ديگر برندهاي بومي چيني با توليدات خبرساز خود قرار گرفته اند!
چين و خودرو به نوعي ترکيب جذابي را با يکديگر تشکيل مي دهند! از يک سو اين کشور بازار بسيار پرظرفيتي براي فعاليت هاي توليدي و فروش کمپاني هاي بزرگ جهان دارد و در سوي ديگر برندهاي بومي چيني با توليدات خبرساز خود قرار گرفته اند!

براي برخي مخاطبان، محصولات چيني هنوز هم کپي کاري هاي ناموفق از محصولات معتبر جهاني هستند و براي گروهي ديگر اين تلاش براي  حضور در بازارهاي جهاني موجب تحسين و تمجيد بوده است. به هرترتيب بايد پذيرفت که صنعت خودروي چين به لطف فعاليت هاي توليدي مشترک با بزرگاني مانند فولکس واگن، ب ام و، جنرال موتورز و ... در مسير پيشرفت قرار داد و به تدريج به کيفيت ايده آل و ارائه محصولات قابل اعتماد نزديک تر مي شود.

در اين ميان؛ شايد برايتان جالب باشد تا رده بندي برترين برندهاي خودرويي بين المللي بر اساس ميزان فروش در بازار چين را مطالعه کنيد، آنهم در بازاري که اهميت فوق العاده زيادي در راهبردهاي فروش کمپاني هاي مطرح دارد.

اين پرسشي است که براي دستيابي به پاسخ آن؛ در مطلب امروز سري به آمار ارائه شده توسط اتوچاينا يکي از پرتال هاي مطرح خودرويي در کشور چين مي زنيم تا پرفروش ترين برندهاي خودرويي بين المللي در اين کشور طي نيمه نخست سال جاري ميلادي(2019) را ليست کنيم.

»»» در رابطه با آمار ارائه شده در اين بررسي توجه به دو نکته ضروري است اول آنکه آمار مربوط به گروه پي اس اي شامل چين و بازارهاي جنوب شرق آسيا مي شود و دوم آنکه کمپاني هاي هيونداي- کيا آمار مربوط به خود را در اين زمينه منتشر نکرده اند بنابراين با بروزرساني اطلاعات مذکور ممکن است تغييراتي در رده بندي ايجاد شود اما به هر ترتيب برندهايي که در ادامه بدان ها اشاره مي شود سهم مهمي از بازار خودروي چين طي نيمه نخست سال 2019 را در اختيار داشته اند.

گروه پي اس اي

خودروي مفهومي ايي-لجند پژو که نمايي نوستالژيک از محصولات سال هاي دور اين کمپاني دارد/نمايشگاه خودروي گوانگژو، چين
 خودروي مفهومي ايي-لجند پژو که نمايي نوستالژيک از محصولات سال هاي دور اين کمپاني دارد/نمايشگاه خودروي گوانگژو، چين

گروه پي اس اي در چين و بازارهاي جنوب شرق آسيا طي نيمه نخست سال جاري ميلادي مجموعا 64169 دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده است. اين عدد بيانگر کاهش 62.1 درصدي در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته ميلادي است.

ولوو

انتخاب ولوو اکس سي 40 به عنوان خودروي سال(اروپا) 2018 در هشتادوهشتمين نمايشگاه خودروي ژنو، سوئيس/ اين محصول در کشور چين روي خط توليد قرار گرفته است.
انتخاب ولوو اکس سي 40 به عنوان خودروي سال(اروپا) 2018 در هشتادوهشتمين نمايشگاه خودروي ژنو، سوئيس/ اين محصول در کشور چين روي خط توليد قرار گرفته است.

ولوو رکورد فروش 67741 دستگاه از محصولات خود را در بازار چين براي 6 ماهه نخست 2019 تاييد کرده است. اين عدد بيانگر رشد 10.2 درصدي در مقياس سالانه خواهد بود.

رنو

بازديدکنندگان در غرفه رنو با کليو که خودرويي در کلاس سوپر ميني ها است. اين محصول از 1990 روي خط توليد رنو قرار دارد.
بازديدکنندگان در غرفه رنو با کليو که خودرويي در کلاس سوپر ميني ها است. اين محصول از 1990 روي خط توليد رنو قرار دارد.

فروش خودروهاي رنو در بازار چين طي نيمه نخست 2019 برابر با 89714 دستگاه بوده که کاهش 23.4 درصدي در مقياس سالانه را نشان مي دهد.

مزدا

مزدا 3 مدل 2020 در نمايشگاه خودروي نيويورک، آمريکا/ توليد مشترک مزدا با شرکاي چيني زمينه صادرات محصولات جديد اين کمپاني به کشورهاي مختلف را فراهم کرده است.
مزدا 3 مدل 2020 در نمايشگاه خودروي نيويورک، آمريکا/ توليد مشترک مزدا با شرکاي چيني زمينه صادرات محصولات جديد اين کمپاني به کشورهاي مختلف را فراهم کرده است.

خودروساز ژاپني با فروش 106345 دستگاه خودرو طي نيمه نخست 2019 جز برندهاي برتر بازار چين بوده اما اين آمار در مقياس سالانه خبر از کاهش 27.1 درصدي براي مزدا مي دهد.

مزدا در همکاري با گروه خودروسازي فاو چين و چانگان مزدا به ترتيب 39680 و 66665 دستگاه خودرو را در بازار چين طي زمان مذکور تحويل مشتريان داده است.

فورد

غرفه فورد و بازديدکنندگان چيني در نمايشگاه بين المللي خودروي گوانگژو
غرفه فورد و بازديدکنندگان چيني در نمايشگاه بين المللي خودروي گوانگژو

اين خودروساز آمريکايي در 6 ماهه نخست 2019 برابر با 290321 دستگاه خودرو در بازار چين به فروش رسانده که آمار مذکور حاکي از کاهش 22 درصدي در مقياس سالانه است.

مرسدس بنز

غرفه مرسدس بنز در نمايشگاه بين المللي خودروي شانگ هاي، چين
غرفه مرسدس بنز در نمايشگاه بين المللي خودروي شانگ هاي، چين

اين خودروساز آلماني مجموها 344657 دستگاه خودرو در بازار چين طي 6 ماهه نخست امسال(2019) به فروش رسانده که افزايش 1.3 در مقايسه با زمان مشابه سال 2018 را نشان مي دهد.

براساس آماري که بنز ارائه کرده؛ اين کمپاني 30 هزار دستگاه محصول اِي-کلاس ساخت چين ، 77 هزار دستگاه ايي-کلاس، 80 هزار دستگاه سي-کلاس، 66800 دستگاه جي ال سي و 23 هزار دستگاه جي ال اِي را در بازار چين به فروش رسانده است.

ب ام و

آي8 رودستر در نمايشگاه خودروي گوانگژو به نمايش گذاشته شده است.
آي8 رودستر در نمايشگاه خودروي گوانگژو به نمايش گذاشته شده است.

گروه ب ام و از فروش 350070 دستگاه خودرو در بازار چين طي نيمه نخست 2019 به فروش رسانده که افزايش 16.8 درصدي در مقياس سالانه را نشان مي دهد.

محصولات جديد سري5 و سري3 مجموعا 75 هزار دستگاه از آمار فروش فوق را به خود اختصاص داده اند. همچنين 58 هزار دستگاه اکس3/ 48 هزار دستگاه اکس1 و 11 هزار دستگاه اکس5 نيز در گزارش فروش مورد تاييد قرار گرفته است.

نيسان

نيسان لانيا در يک رويداد خودرويي در شانگ هاي، چين
نيسان لانيا در يک رويداد خودرويي در شانگ هاي، چين

ديگر خودروساز ژاپني اين ليست طي نيمه نخست 2019 موفق به فروش 718268 دستگاه خودرو در بازار چين شده که در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش 0.3 درصدي را نشان مي دهد. با اين ميزان فروش نيسان موفق شده به 44.89 درصد از چشم انداز فروش سالانه خود دست يابد.

اين آمار فروش مربوط به همکاري نيسان با دانگ فنگ و همچنين توليد مشترک نيسان- دانگ فنگ- ونوشا مي شود که به ترتيب 532105 و 60205 دستگاه فروش داشته اند. همچنين از اين آمار، برابر با 108970 دستگاه فروش مربوط به کلاس وسايل نقليه تجاري سبک نيسان مي شود که اين بخش افزايش 11.1 درصدي در مقياس سالانه را نشان مي دهد.

هوندا

نماينده فروش در حال ارائه کاتالوگ سيويک به بازديدکنندگان در جريان نمايشگاه اتو سالن بانکوک، تايلند
نماينده فروش در حال ارائه کاتالوگ سيويک به بازديدکنندگان در جريان نمايشگاه اتو سالن بانکوک، تايلند

هوندا طي نيمه نخست سال جاري ميلادي موفق به فروش 745409 دستگاه خودرو در بازار چين شده که افزايش 22.4 درصدي در مقياس سالانه را نشان مي دهد.

ميان همکاران چيني هوندا؛ گوانگ چي هوندا 380605 دستگاه(افزايش 12.7 درصدي در مقياس سالانه) و دانگ فنگ هوندا 364804 دستگاه(افزايش 34.4 درصدي در مقياس سالانه) از آمار کل فروش را به خود اختصاص داده اند.

 تويوتا

تويوتا لوين پلاگين هيبريد در نمايشگاه خودروي پکن، چين
تويوتا لوين پلاگين هيبريد در نمايشگاه خودروي پکن، چين

فروش تويوتا در بازار چين طي گزارش 6 ماهه نخست سال به 769900 دستگاه رسيده که در مقياس سالانه افزايش 13.2 درصدي را نشان مي دهد.

تويوتا 380 هزار دستگاه خودرو را طي همکاي مشترک با فاو تحت نام فاو تويوتا به فروش رسانده که رشد 6 درصدي را در مقياس سالانه نشان مي دهد و 311224 دستگاه را نيز طي همکاري با GAC(گاک) تحت عنوان گاک تويوتا به فروش رسانده که افزايش 22 درصدي در مقياس سالانه را ثبت کرده است.

لکسس برند لوکس تويوتا نيز در گزارش 6 ماهه فروش آمار 93823 دستگاهي را به خود اختصاص داده است.

جنرال موتورز

رونمايي از بيوک انکور در شانگ هاي
رونمايي از بيوک انکور در شانگ هاي

جنرال موتورز حدود 1.57 ميليون دستگاه خودرو در بازار چين طي 6 ماهه نخست 2019 به فروش رسانده که به رغم عدد چشمگير، کاهش 15 درصدي در مقياس سالانه را نشان مي دهد.

ميان برندهاي جنرال موتورز در چين؛ کاديلاک 111207 دستگاه(افزايش 7.1 درصدي در مقياس سالانه)، بيوک 400365 دستگاه(کاهش 20.2 درصدي) و شورولت 219829 دستگاه(کاهش 16.1 درصد) از فروش کل را به خود اختصاص داده اند.

فولکس واگن

نمايش آئودي کيو8 در نمايشگاه خودروي گوانگژو، چين
نمايش آئودي کيو8 در نمايشگاه خودروي گوانگژو، چين

رتبه 1 اين ليست در اختيار فولکس واگن است که طي نيمه نخست 2019 موفق به فروش 1.92 ميليون دستگاه خودرو در بازار چين شده است. اين آمار بيانگر کاهش 3.9 درصدي فروش در مقياس سالانه براي خودروساز آلماني است.

از اين ميزان فروش؛ 1.43 ميليون دستگاه مربوط به برند فولکس واگن، 312500 براي آئودي و 125900 دستگاه براي اشکودا مي شود.

 

ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره