خودرو بانک/ نسل جديد لندروور ديفندر در نمايشگاه خودرو فرانکفورت رونمايي شد که ترکيبي از ريشههاي قديمي و نمادهاي طراحي مدرن است. نسل قبلي اين خودرو، عمري طولاني داشت و تا سال 2016 بر روي خط توليد قرار داشت. طراحان در نسخه جديد، ظاهر جعبهاي مانند و نوستالژيک خودرو را حفظ کردهاند، اما تا حد امکان المانهاي مدرن را به آن افزودهاند تا ظاهري امروزي پيدا کند.
طراحي جلو
نسل قبلي لندروور ديفندر، خودرويي کاربردي بود و به همين دليل طراحي سادهاي داشت. نسل جديد نيز اين اصول را از نسل قبل اقتباس کرده و شکل جعبهاي به همراه جلوپنجره مشکي رنگ را در اين خودرو ميبينيم، با اين تفاوت که خطوط تيز حذف شده و جاي خود را به خطوط منحني دادهاند. چراغهاي گرد جلو با الهام از مدل قبلي همچنان وجود دارند، اما چراغهاي کوچکتر به صورت تکه تکه طراحي شدهاند تا چهرهاي تهاجمي تر ايجاد کنند.
طراحي جانبي
در قسمت جانبي، شباهتها به حداقل ميرسند، چرا که مشتريان امروزي، خودرويي مدرن ميخواهند. لولاهاي در پنهان شدهاند، ظاهر دربها ديگر به اندازه نسل قبلي خشن و زمخت نيست، و چرخها به جاي آنکه در گلگيرها محصور شوند، به زير دربها منتقل شدهاند. ستون C نيز نسبت به گذشته ضخيمتر شده است.
طراحي عقب
نسل قبلي لندروور ديفندر، از لامپهاي ساده و کوچک براي نورپردازي استفاده ميکرد و همه چيز را در نهايت سادگي نگه داشته بود. مدل جديد اندکي از سادگي خارج شده و ظاهري معمولي به خود گرفته و از چراغهاي مربعي براي نورپردازي استفاده ميکند. با اين وجود، هنوز هم يک لاستيک زاپاس بر روي درب عقب قرار دارد تا ظاهر نوستالژيک لندروور ديفندر، بيش از حد مدرن نشود.
طراحي داخلي
تمامي اشتراکات بين نسل قبلي و نسل جديد لندروور ديفندر، در کابين محو ميشوند. لندروور ديفندر 2020، داراي يک صفحه نمايش 10 اينچي لمسي است که از نرم افزار Pivi Pro لندرور استفاده ميکند. اين نرم افزار قابليت اتصال همزمان دو گوشي همراه به سيستم سرگرمي را دارد. علاوه برآن، مجموعه نشانگرها به صورت يک پنل 12.3 اينچي ديجيتال طراحي شده و هدآپ ديسپلي نيز در نسل جديد به چشم ميخورد.
پيشرانه و آينده احتمالي
قوانين محيط زيستي در اين سالها بسيار سختگيرانهتر شدهاند و از همين رو، پيشرانههاي جديدي براي لندروور ديفندر 2020 در نظر گرفته شده است. در ابتدا اين خودرو با موتورهاي شش سيلندر و چهارسيلندر ديزلي و بنزيني عرضه خواهد شد، اما از سال 2020 به بعد، نسخه پلاگين هيبريدي اين خودرو نيز قابل خريداري خواهد بود. پيشرانههاي بنزيني به ترتيب چهار سيلندر P300 و شش سيلندر P400 نام دارند. موتور P300 ، 296 اسب بخار قدرت توليد ميکند و شتاب صفر تا صد 8.1 ثانيهاي دارد. موتور P400، از سيستم هيبريدي خفيفي بهره ميبرد و قدرتي برابر با 396 اسب بخار توليد ميکند. اين موتور شتاب صفر تا صد 6.4 ثانيهاي را براي ديفندر فراهم ميسازد.
هر دو پيشرانه ديزل چهار سيلندر بوده و به ترتيب D200 و D240 نامگذاري شدهاند. هر دو پيشرانه گشتاوري در حدود 430 نيوتون متر را توليد ميکنند، در حاليکه موتور D200 توان 197 اسب بخار دارد و شتاب 10.3 ثانيهاي را براي خودرو فراهم ميکند. موتور قويتر نيز توان 237 اسب بخار داشته و شتابي 9.1 ثانيهاي را براي لندروور ديفندر 2020 رقم ميزند. گفته ميشود که يک موتور ديزلي قويتر، به نام D300 نيز براي اين خودرو در نظر گرفته شده که از سال 2021، مشتريان آمريکايي لندروور ديفندر، قادر به سفارش آن خواهند بود. مهمترين رقيب لندروور ديفندر در حال حاضر، مرسدس G کلاس است که با قيمت 140 هزار پوند به بازار عرضه ميشود. قيمت لندروور ديفندر جديد، از حدود 50 هزار دلار آغاز شده و در بالاترين تيپ با انواع تجهيزات، به 103 هزار دلار ميرسد.
بازار