نماد آخرین خبر

پروتون پس از دو سال سکوت، پرقدرت به بازار خودرو بازگشت

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
پروتون پس از دو سال سکوت، پرقدرت به بازار خودرو بازگشت
خودرو بانک/ شرکت خودروسازي پروتون که زماني با مشکلات زيادي روبرو شده بود دوباره پرقدرت به بازار خودرو برگشته، و با پيشي گرفتن از انتظارات توانسته نرخ رشد دو رقمي ثبت کند و جايگاه دوم پرفروش‌ترين خودروهاي بازار مالزي را از آن خود کند. در مراسم رونمايي از لوگوي جديد اين شرکت، مديران پروتون اين برند را با عنوان جهاني خطاب کرده و گفتند تا سال ۲۰۲۷ آن را به يکي از سه خودروساز برتر جنوب شرق آسيا تبديل خواهند کرد. سيد فيصل البار مدير عامل پروتون در اين باره گفت:ما به دقت در حال بررسي بازار هستيم. استراتژي ما براي حرکت به سمت بازار بين‌المللي بايد هدفمند باشد. اين فقط درباره فروختن خودرو نيست، بلکه درباره حضور مداوم و سهم داشتن در بازار آن منطقه است. پروتون هم‌اکنون در چندين کشور از جمله پاکستان و برونئي در دسترس است و طي سال گذشته بيش از هزار خودرو به فروش رسانده است. اين شرکت در دوران اوجش ۲۰۰۰۰ خودرو به فروش رساند اما اين مقدار در سال ۲۰۱۷ به ۲۵۰ خودرو کاهش يافت. لي چونرانگ مدير اجرايي پروتون گفته انتظار داشته فروش جهاني اين شرکت در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۰۰ واحد برسد و سال آينده بيشتر شود. پروتون پس از اينکه خودروساز چيني يعني جيلي سهامي از آن را در سال ۲۰۱۷ خريد يک برنامه ۱۰ ساله براي اين شرکت طراحي کرد. آقاي لي گفته اين شرکت قصد دارد فروش خودش را تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰۰۰۰۰ واحد برساند، آن هم پس از اينکه امسال رکورد نرخ رشد ۳۶٪ را در بازاري ثبت کرد که فروش کلي خودروها در آن نسبت به سال گذشته ۵٪ کاهش داشت. پس از اينکه جيلي ۴۹.۹٪ سهام پروتون را خريداري کرد بازار فروش اين شرکت پيشرفت قابل توجهي کرده است. پروتون از ماه ژانويه تا جولاي امسال ۵۲۰۰۰ خودرو فروخته که پيشرفت خيلي خوبي نسبت به ۷۲۰۰۰ خودروي فروخته شده در تمام سال ۲۰۱۶ است. اين پيشرفت باعث شده پروتون در سال ۲۰۱۹ سهم ۱۵٪ از بازار خودروي مالزي داشته باشد. بيشتر اين پيشرفت مديون پروتون X70 مدل تغيير يافته جيلي بويو است. در سه ماهه اول امسال، X70 نيمي از بازار فروش خودروهاي پروتون را به خودش اختصاص داده است. مديران شرکت در تلاش هستند تا باور عمومي نسبت به کيفيت پايين محصولات پروتون را با بهبود کيفيت توليد از بين ببرند. آقاي فيصل در اين باره مي‌گويد:کيفيت يکي از مهم‌ترين مشکلات ما بود. ما يک بازرسي کيفي از محصولات پروتون در سال ۲۰۱۷ انجام داديم و کيفيت محصولات ما در آن زمان شش برابر بدتر از کيفيت محصولات کنوني ما بود. اين يک دستاورد بزرگ است. البته ما همين‌جا متوقف نمي‌شويم و به اين پيشرفت ادامه خواهيم داد. پرودوآ ديگر خودروساز مالزيايي با فروش ۱۴۱۰۰۰ خودرو بين ماه‌هاي ژانويه تا جولاي عملکرد خيلي بهتري نسبت به پروتون داشته است. هوندا با فروش ۵۱۰۰۰ خودرو و تويوتا با فروش ۲۷۰۰۰ خودرو پس از پروتون در مکان‌هاي سوم و چهارم بازار خودروي مالزي قرار دارند.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر