
کاهش ۹.۴ درصدی فروش خودروسازی ژاپنی در آمریکا
ايسنا
بروزرسانی

ايسنا/ ميزان فروش خودروهاي ژاپني سوبارو در بازار آمريکا با يک کاهش ۹.۴ درصدي مواجه شده و به ۵۱ هزار و ۶۵۹ دستگاه رسيده است.
سوبارو به عنوان يکي از معروفترين برندهاي خودروسازي ژاپني، سهم قابل توجهي از فروش خودرو در جهان به خصوص در آمريکاي شمالي را داراست که طبق آمار و گزارشهاي منتشر شده از سوي اين خودروساز ژاپني در وب سايت seekingalpha، ميزان فروش سوبارو در بازار ايالات متحده آمريکا در سپتامبر سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال گذشته با يک کاهش ۹.۴ درصدي روبرو شده و به ۵۱ هزار و ۶۵۹ دستگاه در ماه گذشته ميلادي رسيده است.
اين خودروساز در اين گزارش، افت ميزان فروش محصولاتش را به توليد کم خودرو و کاهش سه روزه فروش خودرو نسبت به سپتامبر ۲۰۱۸ مربوط دانست و اعلام کرد که از آغاز سال جاري ميلادي تاکنون، سوبارو موفق شده است ۵۲۵ هزار و ۳۲۹ دستگاه خودرو بفروشد که برخلاف فشارهاي وارده بر بازار، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۴ درصد رشد و افزايش يافته است. اوايل ماه گذشته ميلادي بود که شرکت ژاپني سوبارو از فروش ۱۰ ميليون دستگاه در بازار ايالات متحده آمريکا خبر داد و از اين بابت ابراز خرسندي و خوشحالي کرد.
توماس دال، مدير ارشد اجرايي سوبارو در آمريکا در اين خصوص با انتشار يک بيانيه مطبوعاتي خاطرنشان کرد: چهل و يک سال طول کشيد تا به فروش پنج ميليون دستگاه دست بيابيم اين در حاليست که تنها در عرض مدت ۱۰ سال توانستيم پنج ميليون ديگر را به اين رقم اضافه و دستاورد جديد و بزرگي را در بازار آمريکا کسب کنيم.
وي همچنين ادامه داد: اين آمار و استقبال بينظير مشتريان آمريکايي از محصولات سوبارو به معناي افزايش اعتماد و علاقه آنها به رعايت استانداردهاي کيفيت، زيبايي و امنيتي خودروهاي اين برند ژاپني تلقي ميشود.
در زير ميزان فروش و درصد رشد مدلهاي مختلف سوبارو در ماه گذشته ميلادي به ترتيب ذکر شده است:
سوبارو Ascent: با ۹.۲ درصد کاهش، پنج هزار و ۳۱۹ دستگاه
سوبارو Forester: با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۳ هزار و ۴۲۱ دستگاه
سوبارو Outback: با ۱۲.۵ درصد کاهش، ۱۱ هزار و ۲۸۱ دستگاه
سوبارو Crosstrek: با ۳.۹ درصد کاهش، ۱۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه