برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نگاهی به جدیدترین مرکز طراحی فراری

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ ايتاليا مراکز طراحي خودرو بزرگي دارد؛ اما فراري با توجه به نياز روزافزون خود تصميم گرفته است مرکز طراحي اختصاصي براي خود تأسيس کند. سرانجام سال گذشته فراري مرکز طراحي خود را افتتاح کرد. اين شرکت سال‌ها براي طراحي و توليد محصولات خود از ساير مراکز طراحي در ايتاليا استفاده مي‌کرد. فلاويو مانزوني، مدير واحد طراحي فراري، دراين‌باره مي‌گويد استفاده از تيم بزرگ طراحي به‌دليل پيچيدگي روند طراحي و نياز به چندين طرح، از ابتدا ضروري است. ديگر زمان آن گذشته است که توليدکنندگان خودرو شاسي را دراختيار مراکز طراحي بدنه قرار دهند. او مي‌افزايد: يکي از اصلي‌ترين دلايل نياز به تيم طراحي داخلي، پيچيدگي روزافزون خودروهاي ما بود. فناوري و الزامات آيروديناميکي روزبه‌روز توسعه مي‌يابد؛ پس بايد بين واحدهاي مختلف تعامل وجود داشته باشد. مثل گذشته با استفاده از مراکز طراحي خارجي نمي‌توانيد بدنه‌اي براي مدل خود در نظر گرفته‌ايد، روي قسمت‌هاي مکانيکي ساخته‌شده داشته باشيد. در گذشته، يک شاسي و شرکت طراحي (کوچ‌بيلدر) وجود داشت که بدنه براي خودرو خلق مي‌کرد. وقتي مانزوني در سال ۲۰۱۰ به فراري پيوست، تعداد کمي از طراحان در اين شرکت حضور داشتند. امروزه بيش از ۱۰۰ نفر در مرکز طراحي فراري به مساحت ۱،۴۰۰ مترمربع مشغول کار هستند. اين مرکز شامل تمام امکانات از مدل‌سازي خاکي گرفته تا دو آتليه است و سالانه بيش از ۲۰۰ مشتري براي ملاقات با طراحان و شخصي‌سازي فراري جديد خود در آن حضور مي‌يابند. اين طراح ارشد ايتاليايي مي‌افزايد:در اين حوزه، هرگز استراتژي احساس خانوادگي را دنبال نمي‌کنيم. انجام اين کار بسيار دشوار است و شما بايد طرح را در ذهن خود تجسم کنيد. هر طرح بايد عصاره و اصالت فراري را در خود داشته باشد؛ به‌گونه‌اي که حتي بدون لوگو و نشان نيز تشخيص‌پذير باشد. اين کار لذت‌بخش، اما دشوار است؛ زيرا هربار شما بايد طرح جديدي با همان اصالت عرضه کنيد. مدل شاسي‌بلند متفاوت‌ترين محصول فراري و مسئله‌ي بزرگي براي طراحان خواهد بود. مانزوني مي‌گويد: بسيار خوش‌‌اقبال بوديم که کار را را با ايده‌‌اي آغاز کرديم که به اصالت فراري برمي‌گردد؛ يعني شکل و طرح. درعين‌حال، برده‌هاي تاريخ نيستيم و سبک معماري زيبايي داريم. کار ما بين احتياط سنت و شجاعت نوآوري است. اين رويکرد ما است. مسئوليت زيادي براي حفظ اين برند وجود دارد؛ اما شجاعت تلاش‌کردن براي تکامل همه‌جانبه و شکستن بسياري از قوانين را هم داريم. مدل SF90 بسياري از قوانين را مي‌شکند؛ ما از چراغ‌هاي عقب‌ گرد استفاده نکرديم؛ اما خوشحاليم که چيز متفاوتي توليد کرديم. شما بايد با کنجکاوي زيادي شروع کنيد و به ساخت محصولي قدرتمند و منحصربه‌فرد تمايل داشته باشيد.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره