زوميت/ ميني، مشخصات، قيمت و زمان عرضهي مدل الکتريکي خود را اعلام کرد. اين خودروي الکتريکي ميتواند با هر بار شارژ بيش از ۲۳۰ کيلومتر را طي کند.
ميني بهآرامي در بازار خودروهاي الکتريکي قدم گذاشت به طوري که اولينبار در سال ۲۰۰۹ بود که تعداد محدودي مدل الکتريکي را براي استفاده در انگلستان توليد کرد و از آن زمان هيچ خودروي الکتريکي را بهصورت توليد انبوه به بازار نفرستاد تا اينکه در سال ۲۰۱۷ خودروي مفهومي ميني الکتريک رونمايي شد. حالا پس از گذشت مدتي بالاخره اولين محصول تمام الکتريکي اين شرکت آمادهي ورود به بازار است.
در طراحي اين مدل بسيار کم از مدل مفهومي ميني الکتريک الهام گرفته شده است و بخشهايي مانند جلوپنجرهي، سپرهاي اسپرت جلو و عقب، رينگها جديد هستند. ارتفاع مدل جديد ميني از سطح زمين ۱۵ ميليمتر بيشتر از ميني هاچبک معمولي بوده که دليل آن وجود باتري در مدل مذکور اعلام شده است.
در زير پوستهي ميني الکتريک از يک باتري ۳۳ کيلووات ساعتي و موتور الکتريکي به قدرت ۱۸۱ اسببخار استفاده شده است. در استاندارد WLTP اين خودرو ميتواند با هر بار شارژ ۲۳۱ کيلومتر را طي کند که در مقايسه با رقيبي مثل هوندا E که تنها ميتواند ۲۰۱ کيلومتر را طي کند بيشتر است. با وجود اين ديگر رقيب ميني الکتريکي يعني واکسال کورسا e ميتواند با هر بار شارژ ۳۳۹ کيلومتر را طي کند.
راننده در اين خودرو ميتواند سه حالت رانندگي را انتخاب کند و سيستم بازيابي انرژي ترمز نيز داراي دو حالت است. مدل جديد ميني ميتواند در ۷/۳ ثانيه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کيلومتربرساعت برساند و حداکثر سرعت آن ۱۵۰ کيلومتربرساعت است. باتري ميني با استفاده از سيستم شارژر سريع ميتواند در ۳۵ دقيقه تا ۸۰ درصد شارژ شود و شارژ شدن آن با شارژر خانگي نيز به ۲/۵ ساعت زمان نياز دارد.
در تجربهاي که برخي وبسايتهاي خودرويي با نسخهي اوليهي اين خودرو داشتند، لذت رانندگي و حس راندن ميني الکتريک را مانند خودروهاي ديگر ميني قيد کردند. فرمانپذيري و تعادل شاسي اين مدل نيز خوب و مانند ديگر محصولات ميني گزارش شده است. بنابراين بايد گفت که لذت رانندگي با آن فرقي با ديگر خودروهاي ميني ندارد.
درون کابين ميني الکتريکي شباهت زيادي به ميني هاچبک دارد ولي تجهيزات جديد آن شامل نمايشگر جديد ۵ اينچي روي داشبورد و ترمز دستي برقي هستند. پنل پشت فرمان ديجيتالي اين مدل کاملا جديد است ولي مانند محصولات فولکس واگن و آئودي قابليت شخصيسازي ندارد. اين نمايشگر اطلاعات اساسي مانند سرعت، ميزان شارژ باتري و شعاع حرکتي خودرو را به راننده نشان ميدهد. سيستم iDrive نيز در اين مدل موجود است و بسته به تيپ خودرو ميتواند نمايشگر ۸/۸ اينچي نيز داشته باشد.
در بخش فضاسازي بايد گفت که فضاي داخلي مدل الکتريکي دقيقا مانند مدل ۳ در ميني است و فضاي بخش عقب آن نيز از آئودي A1 بهتر است. ميني الکتريک در سه تيپ عرضه خواهد شد و از امکانات استاندارد آن بايد به روکش پارچهاي صندليها، سيستم تهويهي مطبوع دوگانه، چراغهاي LED و کروز کنترل اشاره کرد. در تيپ مياني نيز روکش چرمي صندليها، سيستم ورود و استارت بدون کليد، کنسول مرکزي با استراحتگاه دست و سنسورهاي پارک عقب موجود هستند. در تيپ گرانتر نيز سقف پانوراما و سيستم صوتي هارمن کاردن ديده ميشود. اين مدل به دليل رينگهاي خاص و آينههاي جانبي متفاوت از مدلهاي ديگر ميني کاملا متفاوت است. قيمت ميني الکتريک از ۲۴ هزار پوند (حدود ۳۰ هزار دلار) شروع ميشود که شامل ۳۵۰۰ پوند (حدود ۴۵۰۰ دلار) تخفيف دولتي نيز است. از اين نظر ميني بهوضوح ارزانتر از بيامو i3 و مقداري گرانتر از رنو زوئي (Zoe) است.
بازار