خودرو بانک/ با توجه به گفته هاي رئيس هيات مديره کانون آموزشگاههاي رانندگي، به خودروهاي تعليم رانندگي سهميه بنزين تعلق نگرفته و به همين دليل ممکن است قيمتها افزايش يابد.
فرهاد حقيقي در خصوص وضعيت کلي آموزشگاه هاي گفت: به لحاظ درآمدي از سال 80 طرحي به منظور کاهش سفرهاي برونشهري، ارتقاي فرهنگ ترافيک، تکريم ارباب رجوع و تمرکززدايي اجرايي شد. در اين طرح بنا بر پيشرفت و توسعه بود اما متاسفانه هرچه رو به جلو آمديم پسرفت کرديم. نتيجه آن طرح نيز ثمربخش بود و کشتههاي رانندگي از 27 هزار نفر به 15 الي 16 هزار نفر کاهش يافت. اما در ساليان اخير تقريبا به همان سبک و سياق 79 و 80 کار آموزشگاههاي رانندگي ادامه پيدا کرد و شاهد رشد خاصي نبوديم. برنامهاي که بتوان آموزش را ارتقا داد در دستور کار قرار گرفت و آموزشهايي از قبيل روشهاي به کارگيري قوانين و رفتارشناسي انجام نشد.
وي در زمينه آمار ثبتنام آموزشگاه هاي رانندگي نيز اظهار کرد: از لحاظ آمار ثبتنام از سال 90 تا 95 حدود 25 درصد کاهش داشتيم. در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد آمار کمتري را شاهد بوديم. لازم به ذکر است که 50 درصد افزايش هزينه صورت گرفته و در نتيجه آموزشگاهها به ضرردهي نزديک شدهاند. بسياري از آموزشگاهها نيز ورشکسته شدند و يا ادغام شدهاند. مشکل اصلي اينجاست که مسئولين اعتقاد دارند که آموزشها کم و ناصحيح است اما مقوله آموزش سرسري شده و روي آن نظارتي انجام نميشود.
گفته مي شود در حال حاضر هزينه تعليم رانندگي پايه سه رقمي در حدود 970 هزار تومان بوده که البته اين هزينه پايه بوده و براي آموزشگاه هاي مختلف متفاوت است.
رئيس هيات مديره کانون آموزشگاههاي رانندگي کشور در پايان افزود: در دور قبلي سهميهبندي 300 ليتر سهميه داشتيم اما در دور جديد گفته شد که سهميه خودروهاي آموزش رانندگي متعاقبا اعلام ميشود که چنين اتفاقي هنوز نيفتاده است. ظاهرا قرار بر اين نيست که سهميه به خودروهاي آموزش رانندگي داده نشود و گفته ميشود که نرخها را افزايش دهيم. ما اعتقاد داريم که اگر اين کار را انجام دهيم دوباره افت شديد ثبتنام خواهيم داشت و نميدانيم که چگونه اين افزايش دوباره نرخها را به مردم اعلام کنيم.
بازار