نماد آخرین خبر

خودروی چینی که ضریب آئرودینامیک بهتری نسبت به بوگاتی شیرون دارد!

منبع
چرخان
بروزرسانی
چرخان/ بدون شک تاکنون نام ابرخودروي جذاب و پرقدرت بوگاتي شيرون به گوشتان خورده است. خودرويي که توانسته در همه زمينه‌ها چه در بحث قدرت و گشتاور و چه درزمينهٔ طراحي و استفاده از فن‌آوري‌هاي مدرن، پيشتاز باشد. اما اکنون يک شرکت نوپاي چيني انگار طرح مفهومي را ساخته است که مي‌تواند درزمينهٔ آئروديناميک، اين ابرخودروي استثنائي بوگاتي را به چالش بکشد. اين خودرو که فعلاً در حد يک نمونه اوليه و نه خودروي نهايي براي تولد موجود است، بانام GAC Eno.146 رونمايي شده است. خودرويي که با پيشرانه برقي بوده و مي‌تواند 6 سرنشين را درون خود جاي دهد. اين طرح که در سال جاري ميلادي و در جريان موتورشو گوانگژو چين به نمايش درآمده، فاقد درب‌هاي معمولي و آينه‌هاي جانبي موجود در خودروهاي ديگر است و به‌جاي آن‌ها از سبک طراحي انقلابي خاصي پيروي کرده است. همچنين رينگ‌هاي پوشيده شده‌ و طراحي کشيده قسمت عقب نيز از ديگر ويژگي‌هاي جذابي هستند که در اين خودرو به چشم مي‌خورند. دليل اين‌گونه طراحي از طرف شرکت چيني مي‌تواند به آئروديناميک کلي خودرو برگردد که اين شرکت خواسته تا Eno.146 بتواند در اين زمينه، حتي با نسخه سوپراسپرت 300+ بوگاتي شيرون که به‌تازگي، با سرعت سرسام‌آور 482.8 کيلومتر بر ساعت، توانسته نام خود را در کتاب گينس به‌عنوان پرسرعت‌ترين خودرو ثبت کند، رقابت کند. شايد دليل کشيده بودن طراحي در قسمت عقبي اين خودروي چيني نيز پايداري در سرعت‌هاي بالا و افزايش ضريب آئروديناميک باشد تا خودرو در سرعت‌هاي بالا، چسبندگي خود با زمين را حفظ کند. درست در همين راستا و به‌منظور رقابت با ابرخودرويي مانند بوگاتي شيرون،Eno.146 داراي ضريب آئروديناميک بسيار عالي 0.146 بوده که در نام خودرو نيز، اين عدد مشاهده مي‌شود. در ضمن، بايد گفت که ضريب آئروديناميک شيرون،0.35 بوده و شرکت GAC چين ادعا کرده که ضريب اين خودرو، يکي از پايين‌ترين‌ها در دنيا است. (هرچه اين ضريب پايين‌تر باشد، عدد مطلوب‌تري است) شرکت چيني GAC برنامه‌ريزي کرده است تا تمامي خودروهاي توليدي‌اش را تا سال 2025، برقي کرده تا بتواند در اين زمينه، از ديگر شرکت‌هاي پيشتاز دنيا عقب نماند؛ اما اين شرکت هنوز در مورد عجيب‌ترين و مدرن‌ترين طرح خودش يعني همين Eno.146 و اينکه آيا قرار است درنهايت به مرحله توليد برسد يا خير، اظهارنظري نکرده است. البته اين را نيز بايد در نظر گرفت که به توليد نهايي رساندن خودرويي با چنين ضريب آئروديناميک در عمل، کار چندان ساده‌اي نبوده و بيشتر به بلندپروازي‌هاي اين شرکت چيني براي رقابت با بوگاتي شيرون، حداقل در اين زمينه شباهت دارد.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد