دنياي اقتصاد/ از زماني که سهام شرکت تسلا براي نخستينبار در سال ۲۰۱۰ در بورس عرضه عمومي شد تا امروز، اين شرکت خودروسازي موفق شده است در زمينههاي بازگشت سرمايه، رشد فروش و ارزش بلندمدت سهام تمامي رقباي خود از ديترويت تا ولفسبورگ و توکيو را شکست دهد. در اين يک دهه تسلا مدلهاي تمامبرقي با آلايندگي صفر نظير مدل «اس»، «ايکس» و مدل ۳ را معرفي کرده است. شرکت ايلان ماسک اکنون جايگاه محکمي را نزد مشتريان و سرمايهگذاران به دست آورده است چراکه تسلا آينده خودروهاي بدون سوخت فسيلي را در دستان خود دارد و جالب آنجاست که محصولات آن هماکنون نيز سودآوري بيشتري نسبت به خودروهاي هيدروکربني دارند. مدل ۳ تسلا اکنون تمامي رقباي خود را در دسته بازار خودروهاي لوکس در ايالاتمتحده پشت سر گذاشته است و ماسک ماه گذشته اعلام کرد که اين خودروساز ۲۰۰ هزار پيشسفارش را براي خريد اين مدل دريافت کرده است.
بازار