باشگاه خبرنگاران/ از آنجايي که به زمان عرضه اين خودرو در بازارهاي اروپايي نزديک ميشويم، هوندا مشخصات سيستم هيبريدي e:HEV جاز جديد را منتشر کرده است.
نسل جديد هوندا جاز ۲۰۲۰ فقط با قواي محرکه هيبريدي در اروپا عرضه خواهد شد.
از آنجايي که به زمان عرضه اين خودرو در بازارهاي اروپايي نزديک ميشويم، هوندا مشخصات سيستم هيبريدي e:HEV جاز جديد را منتشر کرده است.
اين سيستم هيبريدي که براي خودروي ساب کامپکت و تازهنفس هوندا توسعه يافته از دو پيشرانه الکتريکي جمعوجور، اما قدرتمند و يک پيشرانه بنزيني ۱.۵ ليتري تشکيل شده است. مجموعه باتري ليتيوم-يوني و گيربکس با نسبت دنده ثابت هم تکميل کننده اين مجموعه هستند.
اگرچه هوندا به قدرت توليدي اين پيشرانهها اشارهاي نداشته، اما گفته که کل قدرت اين سيستم ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور آن نيز ۲۵۳ نيوتون متر است. همين مجموعه باعث ايجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت ۹.۴ ثانيهاي و حداکثر سرعت ۱۷۴ کيلومتر در ساعتي ميشود.
از نظر مصرف سوخت هم هوندا جاز ۲۰۲۰ در هر صد کيلومتر ۴.۵ ليتر سوخت مصرف ميکند و ميزان آلايندگي دياکسيد کربن آن در هر کيلومتر نيز ۱۰۲ گرم اعلام شده است؛ اما مدل قدبلندتر جاز کراس استار مصرف ۴.۸ ليتري و آلايندگي ۱۱۰ گرمي دارد.معرفي و مشخصات هوندا جاز ۲۰۲۰
سيستم هيبريدي e:HEV هوندا سه حالت رانندگي EV، هيبريد و پيشرانه را دارد. در حالت اول باتري ليتيوم-يوني مستقيماً نيرو را به پيشرانهاي الکتريکي ميدهد. در حالت هيبريدي، پيشرانه الکتريکي که حالت ژنراتور دارد فعال ميباشد و انرژي را به پيشرانه دوم ميدهد. در حالت پيشرانه نيز نمونه درونسوز مستقيماً وارد مدار ميشود.
هوندا ميگويد دو حالت اولي کاراترين حالتها در شرايط رانندگي شهري هستند. حالت پيشرانه در بزرگراهها بهترين عملکرد را خواهد داشت و در مواقع لزوم هم ميتوان از قدرت اضافي پيشرانههاي الکتريکي سود برد.
در حالت هيبريدي قدرت اضافي پيشرانه بنزيني را ميتوان براي شارژ دوباره باتري بکار بست. ترمز احيا شونده نيز همين کار را انجام ميدهد؛ اما هوندا ميگويد گيربکس با نسبت دنده ثابت نيز ارتباط مستقيمتري بين قطعات محرک ايجاد کرده و اين امر به معني تحويل نرمتر گشتاور و شتاب گيري خطي است.
نسل جديد هوندا جاز نقش مهمي در تعهد اين برند به الکتريکي سازي تمامي مدلهاي رده مياني خود تا سال ۲۰۲۲ بازي ميکند.
بازار