ميزان/ پژو براي عرض اندام ميان خورسازاني نظير رنو که با تليسمان در اين کلاس وارد بازار شده و سيتروئن که با c۶ پا به ميدان گذاشته پژو ۵۰۸ GT LINE را به رقابت با اين ۲ خودرو فرستاده است.
هر وقت صحبت از خودروهاي پژو به ميان ميآيد، پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۵۰۴ دوست داشتني و در آخر پارس که الهام گرفته از ۴۰۶ بوده تنها محصولاتي هستند که به ذهن اغلب ايرانيان ميرسد، به طوري که بسياري از افراد شرکت خودروسازي پژو را با اين خودروها ميشناسند.
کمپاني پژو با عرضه خودروهايي نظير پژو ۴۰۴، ۵۰۴ و ۵۰۵ در دهههاي ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ ميلادي به نوعي بازار خودرو را در اختيار گرفت.
پس از آن پژو ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ به بازار معرفي و عرضه کرد، اما اين نمونه از جمله توليدات موفق خودروسازي فرانسوي به شمار ميرود، به طوريکه ۴ سال بعد از عرضه آن عنوان بهترين خودروي سال اروپا را بخود اختصاص داد.
۴۰۵ از سال ۱۳۶۹ توسط گروه صنعتي ايرانخودرو توليد شد، اين خودرو براي نخستين بار در سال ۱۳۷۱ با پيشرانه ۱۶۰۰ سي سي وارد بازار شد و در نهايت سال ۱۳۷۷ بيش از ۷۰ درصد قطعات اين اتومبيل در داخل توليد شد.
گروه صنعتي ايرانخودرو بعد از گذشت ۲۳ سال از آغاز توليد اين خودرو دست به تغيير شکل ظاهري در نماي داخلي اين خودرو زد و آن را روانه بازار کرد، اما باز هم نماي خارجي ۴۰۵ همان خودروي ساده بود.
اما ديگر زمان آن رسيده که ايرانخودرو و خوردوسازي پژو وارد مرحلهي جديدي از رقابت در بازار خودرو و رفع نياز مخاطبان خود باشند، به همين دليل ابتدا به سراغ شرکت خودروسازي پژو خواهيم رفت.
پژو براي عرض اندام ميان خورسازاني نظير رنو که با تليسمان در اين کلاس وارد بازار شده و سيتروئن که با c۶ پا به ميدان گذاشته پژو ۵۰۸ GT LINE را به رقابت با اين ۲ خودرو فرستاده است.
پژو ۵۰۸ در سه فرم بدنهي سدان، استيشن و کراساوور عرضه ميشود.
طراحي ظاهري اين خودرو در سال ۲۰۱۴ ميلادي، مورد تغيير و تحول قرار گرفت. به طوري که نماي جلو يک جلوپنجره برجسته جايگزين نمونه قبلي شد و کاپوت، سپرهاي جلو و عقب اين خودرو هم دوباره طراحي شد همچنين به دنبال اين تغييرات چراغهاي جلو و عقب آن نيز دچار تحول شد و علاوه بر اينها، نوارهاي شفاف LED بر روي چراغهاي جلوي آن ظاهر و نشان پژو هم از روي کاپوت آن به جايگاه سنتي خود بازگشته و ميان جلوپنجره جا خوش کرده است.
البته لازم به ذکر است که نسخه کراس اوور ۵۰۸ با نمونه استيشن آن تفاوت ظاهري زيادي نداشته و در راستا افزايش کاربرد در در جادههاي آفرود، ارتفاع آن چند سانتيمتري افزايش داشته و اطراف گلگيرهاي آن نيز پلاستيک مشکيرنگي پوشانده شده و سيستم تعليق آن نيز جهت رانندگي در شرايط سخت تقويت شده است.
اين فرانسوي خوش استايل با پيشرانههاي متفاوت بنزيني، ديزلي و هيبريدي عرضه ميشود که از پيشرانههاي بنزيني اين خودرو ميتوان به ۱.۶ ليتري ساده، توربو و ۱.۸ ليتري توربو اشاره کرد که به ترتيب ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار قدرت توليد ميکنند.
همچنين پيشرانههاي ديزلي ۵۰۸ شامل ۱.۶، ۲ و ۲.۲ ليتري بوده که قدرتي ميان ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار توليد ميکنند البته لازم به ذکر است که نسخههاي وارده به کشور از نوع ۱.۶ ليتري بنزيني است.
اين پژو که نسخهي سدان آن وارد کشورمان شده و توسط گروه خودروسازي ايرانخودرو به بازار عرضه ميشود ۵ ستاره ايمني از موسسه EURONCAP دريافت کرده است.
سيستمهاي ايمني اين خودرو شامل ۶ عدد کيسه ايمني هوا (راننده، سرنشين جلو، جانبي و پردهاي)، سيستم ضد بلوکه ترمز ABS، سيستم کمکي ترمز BA، سيستم توزيع الکترونيکي نيروي ترمز EBD، سيستم کنترل پايداري ESP، سيستم کنترل لغزش ASR، سيستم کمکي کنترل پايداري خودرو در سرپيچها CBC، سيستم کمکي نگهدارنده خودرو در تپهها HILL ASSIST CONTROL، سيستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING، سيستم کنترل فشار باد لاستيکها TPMS، سيستم ISOFIX براي صندلي کودک ميشود.
از جمله تجهيزات رفاهي پژو ۵۰۸ ميتوان به سيستم هوشمند ورود بدون کليد (KEYLESS) + دکمه استارت، سانروف برقي مجهز به سنسورهاي حساس به مانع شيفترهاي پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)، صندليهاي برقي با حافظه، آينههاي جانبي گرم شونده و تاشوي برقي، روشن و خاموش شدن اتوماتيک چراغهاي جلو (AUTO LIGHT)، صفحه نمايشگر لمسي به سايز ۷ اينچ، فرمان الکتريکي حساس به سرعت، حسگر باران با تيغههاي برفپاککن BONELESS، صندليها با پوشش چرمي، سيستم هدايت ناوبري (NAVIGATION SYSTEM)، سيستم روشنايي در روز (DAY LIGHT)، ترمزدستي الکتريکي (ELECTRONIC HANDBRAKE)، کروز کنترل، چراغهاي جلو و عقب از جنس LED، تهويه مطبوع اتوماتيک و دو زمانه، سيستم رهياب GPS، ۸ عدد اسپيکر JBL، کنترل سيستم صوتي بر روي فرمان + CD + MP۳ + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفري، دوربين ديد عقب (REAR CAMERA)، سنسورهاي پارک جلو، اگزوزهاي سرکرومي دوگانه عقب، صندلي عقب VIP اشاره کرد.
بازار