نماد آخرین خبر

نصب کاتالیست خودرو یک الزام زیست محیطی است

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
نصب کاتالیست خودرو یک الزام زیست محیطی است
پرشين خودرو/ کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازي گفت: خودروسازان تا تامين کاتاليست خودرو امکان تجاري‌سازي خودروهايي که در پارکينگ‌هايشان وجود دارد را ندارند. بهرام شهرياري درباره اينکه توليد کاتاليست خودرو در کشور با چه چالش‌هايي مواجه است، بيان کرد: کاتاليست خودرو به جز آنکه به مواد معدني نياز دارد، به تکنولوژي روز هم وابسته است، لذا صنعت خودرو همواره يکي از دغدغه‌هايش تامين کاتاليست براي خودروها بوده است. وي افزود: نصب کاتاليست بر روي خودروها يک الزام زيست محيطي است و اگر رعايت نشود، خودروسازان نمي توانند خودروها را شماره‌گذاري کنند، بدين جهت خودروسازان تا تامين اين قطعه امکان تحويل خودروهاي توليد شده به مردم را ندارند. شهرياري عنوان کرد: اگر کاتاليست بر روي خودروها نصب نشود، آلودگي زيست محيطي ايجاد مي‌کند، در حقيقت کاتاليست از انتشار دي اکسيد کربن مي‌کاهد. اين کارشناس صنعت خودرو و قطعه‌سازي اظهار داشت: ما در کاتاليست به واردات نياز داريم و از آنجا که همه کشورها درگير کرونا و کوويد۱۹ هستند، واردات کالا با دشواري هايي روبرو شده است، بدين جهت تجاري‌سازي خودروها با تاخيرهاي ناخواسته همراه است. شهرياري خاطرنشان کرد: به غير از مواد معدني فرآوري شده که براي توليد کاتاليست خودرو نياز است و بعضا در برخي از کشورها وجود دارد، تکنولوژي توليد کاتاليست بسيار پيچيده است و همين امر موجب شده ميزان توليد کاتاليست در کشور بسيار کم و محدود باشد. وي گفت: زماني که توليد کاتاليست محدود است امکان تامين نياز دو خودروساز کشور فراهم نمي‌شود لذا خودروسازان مجبور به دپوي خودروها هستند تا از طريق توليد يا واردات جديد نياز خود را به کاتاليست تامين کنند. شهرياري گفت: اگر مجموعه‌هاي دانش بنيان در حوزه توليد کاتاليست خودرو، ورود کنند اتفاق‌هاي بزرگي در اين حوزه رخ خواهد داد که در نتيجه، اين امر به نفع صنعت خودرو و کاهش واردات کاتاليست است.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره