
پاسخ به ۲۰ سوال مردم در طرح فروش فوقالعاده خودرو
تسنيم
بروزرسانی

تسنيم/ سايپا در اطلاعيهاي پيرامون طرح فروش فوق العاده محصولات اين گروه خودروسازي به ۲۰ پرسش متداول متقاضيان براي ثبت نام در اين طرح پاسخ گفت.
اين اطلاعيه پس از آن منتشر شد که برخي از متقاضيان خريد خودرو در طرح فروش فوق العاده با ابهام و سوالاتي روبرو شدند.
20 سوال متداول و پرتکرار مردمي که شرکت سايپا پاسخ آنها را تهيه و منتشر کرده، به شرح زير است:
1- چگونه مي توان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص کرد؟
پاسخ: رنگ در ثبت نام اوليه انتخابي نيست و خودروي انتخاب شده صرفا با يک رنگ نمايش داده مي شود، مشتري بعد از قرعه کشي امکان انتخاب رنگ و همچنين انتخاب نمايندگي را خواهد داشت.
2- آيا کساني که پلاک فعال براي خودروهاي سنگين، ميني بوس، کاميونت و غيره را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده هستند؟
پاسخ: بله. دارندگان خودروهاي سنگين امکان ثبت نام دارند و پلاک فعال خودروهاي سنگين مشمول قانون خودروهاي سواري نمي شود.
3- ثبت نام در دو شرکت ايران خودرو و سايپا امکان پذير است؟
پاسخ: خير. متقاضيان مي توانند فقط در يکي از شرکت هاي ايران خودرو و سايپا ثبت نام کنند.
4- اگر فردي در هر دو مجموعه ثبت نام کرده باشد، اسم او از طرح حذف مي شود؟
پاسخ: خير. در صورتي که در سايت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ايران خودرو حذف مي شود و فرد مجاز به خريد از محصولات سايپا است.
5- تعداد محدودي از متقاضيان هنگام ثبت نام، شاهد اين هستند که برخي از فيلدها غيرفعال است و امکان تکميل اطلاعات را ندارد، علت چيست؟
پاسخ: فيلدهاي مشخصات اصلي مشتري که به واسطه احراز هويت در سيستم از طريق سامانه اِمتا ثبت مي شود، قابل تغيير نيست چون اين اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.
6- آيا اين امکان وجود دارد که اطلاعات ارايه شده در سايت ويرايش شود؟
پاسخ: امکان ويرايش پروفايل در برخي از اطلاعات چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولي اطلاعات اصلي مشتري و بانکي قابل اصلاح نيست.
7- آيا امکان تغيير شماره شبا وجود دارد؟
پاسخ: فعلا امکان اصلاح نيست.
8- آيا افرادي که قبلا پذيرش داشته اند ولي انصراف داده اند، در شرايط فعلي امکان پيش ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله.
9- آيا مشترياني که قبلاً پذيرش داشته اند ولي اقدام به صلح نکرده اند، در شرايط فعلي امکان پيش ثبت نام را دارند ؟
پاسخ: خير.
10- با توجه به حذف چک تامين اعتبار، آيا سند خودرو در قبال مبلغي به عنوان بدهي به مدت يکسال در رهن شرکت مي ماند؟
پاسخ: بله. به مدت يکسال نزد شرکت خودروساز باقي مي ماند.
11- برخي ها سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولي اکنون هم امکان ثبت نام در سايت را ندارند و اين پيام مي آيد که شما قبلا ثبت نام کرده ايد، مشکل در چيست؟
پاسخ: اين موضوع به صورت آنلاين کنترل مي شود و مشکلي وجود ندارد.
12- چگونه متقاضيان مي توانند سوابق خود را جويا شوند؟
پاسخ: در فروش هاي بعدي اين امکان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتريان (CRM) بتوانند سوالات خود را بپرسند.
13- افرادي که تاريخ اعتبار گواهينامه آنها گذشته است، امکان ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله، داشتن گواهينامه ملاک عمل است.
14- آيا اتباع خارجي مي توانند در طرح فروش فوق العاده خودرو شرکت کنند؟
پاسخ: خير چنين امکاني وجود ندارد.
15- چرا برخي از شهرها و استان ها در سيستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟
پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظيم شده است، در صورتي که شهر مربوطه وجود ندارد نزديک ترين شهر که مرکز شماره گذاري دارد را انتخاب کنيد.
16- اگر متقاضيان طي چند روز اخير نسبت به فک پلاک اقدام کرده باشند، امکان ثبت نام دارند؟
پاسخ: اگر در روز قرعه کشي مشتري پلاک فعال نداشته باشد، مشکلي بابت خريد خودرو ندارد.
17- برخي ها عنوان مي کنند طي کردن مکرر فرآيند پيش ثبت نام جهت متقاضي در سايت سايپا امکانپذير نيست؟
پاسخ: براي پيگيري ثبت نام، منويي در سيستم وجود دارد تحت عنوان "سوابق خريد " که مشتري مي تواند از طريق آن ثبت نام خود را ملاحظه کند.
18- آيا پيامک ارسالي داراي کد رهگيري است؟
پاسخ: کد رهگيري براي همه متقاضياني که محصولات سايپا را انتخاب کردند ارسال مي شود و نتيجه قرعه کشي بر اساس کدهاي ارسالي است.
19- قرعه کشي و تاريخ واريز وجه چه زماني است؟
پاسخ: روز يکشنبه 18 خردادماه ساعت 10 مراسم قرعه کشي انجام مي شود و منتخبين 48 ساعت پس از اعلام نتايج بر روي سايت سايپا بايد نسبت به واريز کامل وجه اقدام کنند.
20- آيا امکان انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو وجود دارد؟
پاسخ: بله. متقاضيان خريد محصولات سايپا تا قبل از قرعه کشي امکان انصراف از خريد خودرو را دارند.