نماد آخرین خبر

پکیج خودروی برقی با قطعات ایرانی آماده شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پکیج خودروی برقی با قطعات ایرانی آماده شد
تسنيم/ مديرعامل گروه مپنا گفت: گروه مپنا روي تکنولوژي خودروهاي برقي در حال کار است و توانسته‌ايم پکيج خودروي برقي که اغلب قطعات آن ايراني است را فراهم کنيم. عباس علي آبادي، مديرعامل گروه مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقت آن است که نيروگاه‌هاي سيکل ساده گازي را به سيکل ترکيبي تبديل کنيم که به اين اقدام، علاوه بر صرفه جويي در مصرف سوخت، کمک شاياني به افزايش راندمان نيروگاه‌ها و کاهش آلايندگي هوا ناشي از مصرف سوخت کمتر به ازاي توليد برق بيشتر خواهد شد. وي افزود: قانون اين مجوز را داده است که از محل سوخت صرفه جويي شده، هزينه هاي سرمايه گذاري براي تبديل واحدهاي سيکل ساده به سيکل ترکيبي بازگردد اما براي اجرايي شدن اين مجوز قانوني هنوز مشکلتي وجود دارد و به درستي اجرا نمي شود. علي آبادي با بيان اينکه مي توان با جذب سرمايه هاي خرد مردمي در بخش انرژي کشور پروژه‌هاي متعدد صنعت برق و صنعت نفت را اجرايي کرد، گفت: نمونه بارز جذب سرمايه هاي مردمي و تکميل و بهره برداري از يک پروژه را مي توان در بهره برداري از واحد اول بخش بخار نيروگاه عسلويه مشاهده کرد. وي ادامه داد: گروه مپنا در زمينه نفت و گاز در تلاش است تا دو پروژه را با سرمايه هاي مردمي به پيش برد و در زمينه زيلي نيز، به صورت ماهانه 2 تا 3 لکوموتيو را به صورت سرمايه گذاري تکميل کرده و به ناوگان کشور اضافه مي کنيم. مديرعامل گروه مپنا از ورود اين شرکت به صنعت هوايي خبر داد و گفت: به عنوان اولين شرکت تخصصي داخلي با گرفتن مجوز از سازمان هواپيمايي کشور، به تعميرات هواپيماهاي مسافربري ورود کرده ايم و تمامي تأمين سرمايه لازم براي ايجاد زيرساخت‌هاي اين امر توسط خود گروه مپنا انجام شد. علي آبادي با بيان اينکه "پيش بيني مي شود همه خودروهاي سواري تا 10 سال آينده برقي شوند"، گفت: گروه مپنا روي تکنولوژي خودروهاي برقي در حال کار است و توانسته‌ايم پکيج خودروي برقي که اغلب قطعات آن ايراني است را فراهم کنيم و در اين زمينه با خودروسازي هاي داخل در حال مذاکره هستيم تا بتوانيم با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، به توليد خودروي برقي با قطعات ايراني بپردازيم؛ در اين زمينه به زودي به مبحث باطري نيز ورود مي کنيم. اين کارشناس صنعت برق با بيان اينکه "سالانه توان فني و اجرايي احداث 8000 مگاوات نيروگاه جديد را بدون نياز به واردات قطعات از خارج از کشور داريم"، گفت: اينکه براي 200 ساعت پيک تابستان مصرف برق، هر سال 5000 تا 6000 مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار کنيم و در بقيه ايام سال، واحدهاي نيروگاهي بلااستفاده داشته باشيم، منطقي نيست؛ بلکه بايد از طرفي پيک 200 ساعته مصرف برق را مديريت کرد و براي مصرف برق در بخش صنايع و توليد مولد با توسعه بخش صنعتي برنامه ريزي کرد؛ حتي مي توان با صادرات برق به ساير کشورها، از برق توليدي استفاده بهينه کرد. مديرعامل گروه مپنا با اشاره به اينکه "اگر هر شرکتي بيش از 20 درصد سهام دولتي به صورت مستقيم يا غيرمستقيم داشته باشد نمي تواند از منابع صندوق توسعه ملي برخوردار شود"، گفت: گروه مپنا بيش از 20 درصد سهام دولتي به صورت غيرمستقيم دارد و ما درخواست داريم که همچون بسياري از شرکت‌ها، براي مپنا نيز استثنا قائل شوند تا بتوانيم با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در سال جهش توليد، نقش آفريني موثرتري داشته باشيم. علي آبادي با بيان اينکه "واردات کالايي که مشابه آن رد داخل کشور ساخته مي شود بدون تعرفه گمرکي، به معناي زيان ديدن و تعطيل شدن توليد داخلي است"، گفت: متأسفانه در بخش تجهيزات نيروگاهي با وجود توان بالاي داخلي در توليد تجهيزات، شاهد واردات آنها با تعرفه صفر هستيم. وي افزود: اگر بخواهيم صنايع هايتک در کشور نقش مولد خود را در جهش توليد و رونق اقتصاد ايفا کنند بايد موانعي اينچنيني که به صنايع هايتک کشور صدمه مي زنند، برداشته شود.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره