نماد آخرین خبر

صنعت خودروسازی پتانسیل رفع بیکاری جوانان را دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
صنعت خودروسازی پتانسیل رفع بیکاری جوانان را دارد
ايرنا/ نماينده مردم تهران، ري و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي گفت: امروزه ديدگاه ما مي‌توانيم در حوزه خودرو سازي نمايان شده است و صنعت خودروسازي پتانسيل اشتغال‌زايي در راستاي رفع بيکاري جوانان را دارد. احمد نادري در نشست خبري همايش جهش توليد علم و صنعت در بيانيه گام دوم انقلاب در دانشگاه علم و صنعت گفت: زماني که از جهش توليد صحبت مي کنيم، بايد به امکانات بومي نيز توجه داشته باشيم. وي ادامه داد: نگاه غربگرايانه مي گويد ما نمي توانيم پيشرفت کنيم و اين نگاه در مقابل گفتمان ما مي توانيم که سردار سليماني پيشرو اين گفتمان بود، قرار گرفته است. نادري اظهار داشت: امروزه ديدگاه ما مي توانيم در حوزه خودرو سازي نمايان شده است و صنعت خودرو سازي پتانسيل اشتغال زايي در راستاي رفع بيکاري جوانان را دارد. نماينده مجلس يازدهم عنوان کرد: از سال ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۰ هيچ کشوري جرات حمله به مواضع و پايگاه نظامي آمريکا را نداشت، ولي سپاه توانست. ما توانستيم موشک نقطه زن با برد بالا و ماهواره توليد کنيم و به کمک آن به پايگاه عين الاسد آمريکا در عراق حمله موشکي انجام دهيم. اتصال دانشگاه و صنعت ضرورت است نماينده مردم کرج، اشتهارد و فرديس در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه تصريح کرد: امروز در شرايط تحريمي اتصال بين دانشگاه و صنعت انتخاب نيست و يک ضرورت است. مهدي عسگري ادامه داد: امروز ضرورت دارد سامانه اي براي اتصال دانشگاهيان با صنعت طراحي کنيم تا به درستي مسئله يابي شود و فاصله صنعت و دانشگاه کاهش يابد. وي تصريح کرد: صنعت ما بايد اتصال ارگانيک با مراکز دانشگاهي داشته باشد و کميسيون صنايع و معادن اين آمادگي را دارد تا جهش توليد محقق شود. بسياري از محصولات با بيش از ۹۰ درصد قطعات ايراني توليد مي‌شوند سرپرست سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران(ايدرو) هم در اين نشست گفت: با توجه عميق به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و نکات موجود در بحث اقتصاد مقاومتي و جهش توليد مي‌توان با پيشرفته‌ترين کشورهاي صنعتي رقابت کرد و آن‌ها را پشت سر گذاشت. امير بيات با بيان اينکه يکي از ويژگي‌هاي مهم کشورهاي توسعه يافته ارتباط صنعت و دانشگاه است، تصريح کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه سبب ارتقاي سطح علمي و عملي در دانشگاه‌ها و صنايع مي‌شود. سرپرست سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايدرو عنوان کرد: اکنون کشور به جايگاهي رسيده است که بسياري از محصولات با بيش از ۹۰ درصد قطعات ايراني توليد مي‌شوند. بيات گفت: نبايد در صنعت سليقه‌اي عمل کرد. چنين رفتاري موجب کاهش سرعت توليد ملي مي‌شود. وي ادامه داد: سازمان گسترش و نوسازي در تلاش است تا ضمن برقراري تعامل لازم بين دانشگاه و صنعت قيمت تمام شده خودروهاي ايراني کاهش پيدا کند.